Indlæg af SenZer

    Jeg skal lave en computer til mit arbejde. Computeren skal bruges til vores 4 hjuls udmåling udstyr, Den gamle copmputer køre med XP så programmet kræver nok ikke det store.


    Men hvad skal man vælge af cpu? Amd eller Intel?
    Tanken er self at der skal være GPU i så den bliver så billig som muligt. Men derfor stadig vigtig at den er stabil og hurtig

    jeg købte et 1080Ti sin standard kort. Det gør jeg ALDRIG igen. jeg kunne ikke høre hvad der skete i spillet fordi det larmet så meget. Hvis jeg skulle vælge et standard kort så ville jeg tag EVGA da de lige frem råder og giver lov til at du må sætte en anden køler på. så kan man altid sætte vandkøling på :)

    Quote

    Begge kører med fuld returret indenfor de nævnte dage. I min situation havde det været noget bedre.


    Lad nu være med at tro at græsset er grønnere på den anden side. For selv om de skriver noget så kan de stadig være lige så dårlige. Kender mange som har haft problemer med dem. Udover det så er "SHG" ALTID været RØVDÅRLIGE. Jeg bor i århus og brugt dem mange gange. fordi at de har nogen ok priser også kan jeg få det med det samme. også gemmer man alle køb inde på ens profil. hvilket jeg elsker.
    Men kunde service! der har aldrig været noget.!


    Kan huske i gamle dage hvor vi købt ved Computerlager som lå tæt på. Der var service. de vidste hvad de solgte og man kunne spøger om råd.
    Desværre et meget lille lager.

    Det er nu ikke fordi jeg vil starte et sted :) jeg vil gerne købe det rigtige. Det der er med den er at dens Cpu er "lille" i forhold de andre jeg har kikket på. til ca samme pris.

    Jeg kunne godt tænke mig en Nas server. Det som den skal bruges til er film samt måske lidt billeder.
    Men næste step er hvilken en man skal vælge.


    Jeg vil gerne have noget som virker. noget som køre hurtigt. Her tænker jeg på at det skulle kunne trække 4k samt kunne være lidt fremtidssikkert. Udover det må den gerne være bruger venlig.


    Jeg har flere venner som siger at jeg skal købe en Asustor. Men hvilken en. Samt måske andre har nogen ider om hvad der ellers vil være værd at se på.


    Jeg har tænkt at NAS serveren må koste ca 3000kr uden HDD pt har jeg kikket mest på nogen hvor der er plads til 2 harddiske.

    Jeg går og tænker på at vil have en ny ssd. men hvad skal man vælge? Hvad jeg kan se er der 3 i toppen som der skrives meget om.


    https://www.proshop.dk/SSD/Sam…pc&utm_campaign=pricesite



    https://www.proshop.dk/SSD/Sam…SSD-M2-2280-500GB/2655437



    https://www.proshop.dk/SSD/WD-…pc&utm_campaign=pricesite






    https://www.techradar.com/news/best-solid-state-drives-ssds




    Der står at WD black er den bedste til spil. men hvad er den store forskel for den og samsung EVO? Black er jo en del billigere.

    Jeg tror bare du skal være rigtig glad. :) hvis du ser på de 2 køler vi har. så burde der ikke være så meget forskel. kraken "burde" køle lidt mere.

    Af dem du selv vælger går du jo lidt imod dig selv når du siger at predator skærmen er for "god" til dig. ROG skærmen er samme indmad som Predator. og omen vil jeg aldrig købe. den er bare ikke så god som ROG eller predator. Ja den kan man måske finde lidt billigere. Men når man er ude og smide så meget for en skærm, som skal holde i mange år! så køb noget som du ved er topline.


    Jeg må sige at jeg aldrig skal have en mindre skærm. og har aldrig fortryd mit køb af den Predator skærm. Jeg har dog også et 1080ti

    Altså jeg ville ikke købe sådan en pakke løsning. efter min ven valgte at skifte køleren ud fordi den bare ikke var god nok. 8700k bliver vildt varm ved dog ikke med 8500k

    Jeg Købte en 8700k hvor jeg brugte min gamle corsair h80 vandkøler. Jeg lå tit på 80 grader. Og nogen gange kom jeg faktisk op på 95 grader. (dog fordi jeg streamet fra en side hvor et vindue blev åbent og minet fra min computer)


    Jeg ville bare ikke have at den blev så varm. så valgte at købe en anden køler valget gik på nzxt kraken x62 Hvilket betød jeg også måtte købe nyt kabinet. Da mit gamle var meget lille. Hvilket self også kan gøre det lidt vamere. nu ligger min 8700k på max 65 lige meget hvad jeg gør. Og ide med masser af sider er ca 30


    Edit. min ven købte også det kit. Det første han gjorde var at købe en ny køler den er på ingen måder nok for 8700k så jeg vil sige det er spild af penge

    Ja computer verden er et KÆMPE luder market lige nu. Var ikke særligt sjovt at købe ram og et 1080ti til 7400kr. Men med en kæmpe Predator skærm var der bare ikke andre muligheder. :ohmy:


    Mit gamle 970 var bare ikke sjovt at vente de måske 8mdr før det nye grafikkort kom ud. Samt at de nok også bliver endnu dyre :thumbdown:

    Det er temmelig svært at prøve dem. Jeg har selv kikket rigtig meget. Hvad jeg kom frem til er at folk der lavede test sagde at DX racer var bedre end Secretlab. Men igen det kommer jo meget an på hvem man er samt hvor stor man er.
    Personlig kommer jeg nok til at vælge DXracer Iron. en ven købte den og den er sweet! også selv om jeg kun vejer 85-88kg

    Prøvede lige at holde øje med temperturen i dag. jeg har lagt mærke til at det er ikke når jeg ser min manga den bliver varm, men når en af de lorte pops up kommer.


    Hvis jeg lukke den ned falder den ned.


    Det med ikke sagt. Jeg vil have et nyt kølesystem. :)
    Jeg har virkelig været i tvivl om hvad jeg skulle vælge, dels fordi jeg godt kunne tænke mig at prøve at selv lave noget. Virker til at være rigtig spændende. :)


    Men igen jeg tror som i også siger at en X62 vil kunne kunne gøre det. ydermere ser jeg at de også laver til mit grafikkort. så jeg kan altid købe 2 stk X62 og få kølet det hele ned. :)


    Jeg har kikket en del på https://www.komplett.dk/produc…i-tower/nzxt-h700i-white#


    Nzxt H700i Det virker som et virkelig lækkert kabinet. Men har i nogen andre gode valg. Jeg er lidt fan af hvid :)