Indlæg af HamSelv

    Jeg kører Windows XP og bruger dets Backup system. Backup filen ligger på en extern harddisk. Når man laver en fuld backup af alt på maskinen opstår problemet med ASR når man ikke har en floppy disk. Man får at vide at man ikke vil kunne bruge den automatiske system restore.


    Hvad gør man så? Kan man ikke lave denne automatiske restore fra en extern harddisk?


    Eller hvad vil Microsoft gøre når de opdager at mange PC'er nu om dage ikke har noget floppy drev.

    Hej,


    Jeg har efterhånden - som følge af dårlig datadiciplin :O - flere file med samme navn på liggende på PC og på extern harddisk.


    Findes der et program, der kan checke om to filer er helt ens? Jeg forestiller mig, at man kan sætte maskinen til at undersøge alle filer på to drev og så liste dem som er nøjagtig ens.


    Det vil frigøre en del plads på mit system, er jeg sikker på.

    Hej


    Min PC er efterhånden meget langsom til at starte. Jeg kører XP på en HP notebook med Intel Core 2 Duo CPU, T8300 @2.40GHz, 2.39GHz, 1,97 GB RAM.


    Jeg kører jævnligt RegCure som på det seneste ikke 'finder' mange problemer.


    Jeg oplever også at det tager lang tid at åbne en Word-fil som modtages vedhæftet en mail - jeg ved ikke om det er det samme problem.


    Er der et godt rå at få?

    Jeg har købt en "Microsoft Office til Hjemmet og Studier" til min søns skolebrug. Han kører Vista på en HP-bærbar. Problemet er nu at cursoen ikke lystre musen inde i dokumentet - f.eks. til fremhævning af en del af den skrevne tekst til kopiering, til at højreklikke på et ord der er stavet forkert. Musen styrer fint cursoren til at klikke på forskellige menu-knapper i Word - men inde i dokumentet virker den ikke.


    I PowerPoint er der (tilsyneladende) ingen problemer - der kan man højreklikke på stavefejl og få forslag til korrekt stavning.


    Hvad er der galt?


    Jeg har kørt en reparation af Office-suiten; men det løste ikke problemet.


    Håber på hjælp!!

    Hej,


    Jeg har just fået en Nokia E71. I forbindelse med at jeg opretter min e-mail konto på den skriver den følgende:


    "Vidersendelse af e-mails skal aktiveres for din e-mail-konto" - Det lyder som om det er på en server eller sådan noget. Det kan jo ikke afhænge af om min PC er tændt eller ej.


    Hvordan gør man det?

    Ja Windows kører udmærket.


    Nu er jeg gået tilbage til et tidliger 'genstartspunkt' - en måned gammel, og så er problemet væk. Det må jo være kommet ind i den periode. Men hvor det kommer fra og hvad det gør er jo lidt mærkeligt. Det så umiddelbart ud som noget Microsoft-et-eller-andet.

    Ved start af min PC kommer der nu en fejlmeddelelse "To protect your computer, Windows has closed this program: Generic Host Process for Win32 Services". Jeg har givet Data Execution Prevention besked på ikke at blokere dette program.


    To spm:
    Hvad laver dette "Generic Host Process" - kan man undvære det?
    Hvis man ikke kan undvære det: Hvordan får man maskinen til at lade være med at lukke det?

    Min PC (HP-Compaq nx7400) er begyndt at ville installere "PhotoGallery" hver gang jeg starter den. Hvordan får jeg den til at lade være med det? Kører Windows XP. Jeg har kørt RegCure - uden at det hjalp, og jeg synes ikke at kunne se hvilket program der starter dette PhotoGallery-væsen.


    Kan nogen hjælpe her.

    Kan man køre med to skærme på en PC? Min bærbare som den ene og en alm extern som den anden. Jeg kører Windows XP på en HP /Compaq 6910p.


    Vil gerne have en internetside åben på den ene skærm og arbejde med Excel, Word osv på den anden. Og når jeg får det til at virke vil jeg have den ene som en fladskærm på væggen.


    mvh
    HamSelv

    OK - men jeg har slettet alt Java i Tilføj og Slet Programmer i kontrolpanelet. Er der andre måder at slette programmer på?


    Hvordan ser jeg om den loader med browseren?

    Min Java v irker ikke. Har derfor forsøgt at afinstallere Java (kører XP). Det ser også ud til at lykkes. Men når jeg så vil installere Java (igen) siger den at Jave allerede er installeret om jeg vil overskrive den eksisterende. Det siger jeg så ja til - men får så at vide at denne handling kun er lovlig når programmet allerede er installeret. Dvs at et eller andet sted i maskinen er det markeret at Java er installeret - men testen på Java's hjemmeside angiver at Java ikke fungerer korrekt. Hvad kan jeg gøre??

    Tak for svar.


    "Højreklik på den mappe, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
    Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist."


    Men jeg får ikke en fane der hedder Sikkerhed!?! Hvad gør jeg så?


    På hjælpesiden siges at man skal deaktivere enkel fildeling. Det kan jeg heller ikke. Der er ikke en sektion Avancerede instillinger. Mangler jeg noget? Jeg kører en ganske almindelig præinstalleret XP-home

    Hej,


    Ved nogle af mine mapper i stifinderen får jeg en meddelelse om at adgang er nægtet - selv om det er mine egne filer. Hvordan får jeg adgang til dem? Er det noget med ejerskab eller sådan noget.


    Please help!!

    Hej


    Jeg vil gerne lave en link til en mail-folder i en Task i Outlook. Jeg vil gerne i Tasken kunne klikke direkte hen til en mailfolder.


    Jeg mener det kan lade sig gøre - men kan ikke finde ud af det. Er der nogen der kan give mig et hint?

    Jeg får fra tid til anden en fejlmeddelelse når jeg starter. Noget med at systemet har stoppet et program der hedder noget i retning af COM surogat. Det lyder jo som noget ondskab. Men påståes at komme fra Microsoft.


    Er der nogen der ved hvad det er? Er der 'farligt'? Hvordan slipper man for det?