Indlæg af Manado

    Samme password som du oprettede da du installerede Ubuntu.


    En af grundende til at Linux er langt mere sikkert end Windows er at ingen har root/administator rettigheder uden brug af password. Fx. det at installere noget.

    Bruger ikke Totem, fortrækker at bruge smplayer


    sudo aptitude install smplayer


    smplayer er en front/interface på linux's stærke video afspillet, mplayer. Jeg synes dog Mplayer er uoverskuelig og besværlig at benytte hvor den med smplayer er mere overskuelig og lige til.


    Men ellers kan du prøve


    sudo aptitude install libmatroska0

    Det med scanner og printer er mere producentens fejl, ikke alle yder lige god understøttelse af Linux.


    Har selv haft lidt probs med net bank, men handler bare om en ordentlig java installation og disable adblock plus for mig.

    Handler ikke så meget om at quad core bliver ind, men mere det faktum at det er uhyggelig svært og besværligt at skrive kode der homogent afviklet på fire kerner.
    Som der nævnes, drop GTX260, du får mere ydelse med 4870 til mindre penge, især hvis du slår AA og AF til.
    Jeg ville også vælge en anden strømforsyning af bedre kvalitet, fx. Corsair, Antec, Enermax og Seasonic.
    Hørt der skulle være en pæn fejlrate op Corsair's RAM, ved dog ikke noget uddybende om det, men ellers kan du tage kik på fx. OCZ eller Mushkin.
    Windows Home Basic er crap, tag Home Premium som minimum.
    Bundkortet er fint, men ikke velegnet til mere end ét grafikkort, bare så du ved det, ellers er det x48 du skal efter.

    Er selvfølgelig en indlærningskurve, men nettet er spækket med så mange tips, Ubuntu's forum er virkelig dejligt, ja, der er meget hjælp at hente hvis der kommer probs.
    Ellers er i velkommen til at skrive til mig :) er ikke Linux geek, men har da ok styr på det grundlæggende og nødvendige :D

    USB harddiske er bare plug&play, bare sæt den i og den funger. NTFS køre også perfekt.
    MSN er kun en protocol som du tilslutter dig fx. via Windows Live Messenger. I Ubuntu er Pidgin standard og benytter den selv til at tilslutte mig MSN.
    Prøvet et alternativt program der hedder Kopete, er mere advanceret men jeg har selv haft problemmer med at overførelsen blev afbrudt. Hvis du vil give det et shot, så gå ind i din terminal og skriv:
    sudo aptitude install kopete


    Så hente din OS de filer der skal bruges for installationen og installere dem, automatisk,
    På samme måde installere du teamspeak:
    sudo aptitude install teamspeak-client


    For senere brug, så kan du i din konsol søge efter program med sætningen:
    aptitude search det-du-søger


    fx.
    aptitude search teamspeak


    Dette giver resultatet:
    p teamspeak-client - VoIP chat for online gaming
    p teamspeak-server - VoIP chat for online gaming (server)


    og herved er navnet teamspeak-client, og så er det piece of cake at installere programmet.
    Hvis du ikke kan finde det du søger, så kan du prøve denne kommando:
    apt-cache search det-du-søger


    Tager mere med i sin søgning.


    Håber det gav lidt info :D

    Det ordnes automatisk. Har haft Ubuntu på flere maskiner og endnu ikke haft behov for at hente drivers.


    Ps. skriv endelig hvis du har spørgsmål angående Ubuntu når du engang kommer igang :D

    Noget af det bedste gear du kan få før diverse instance er faktisk fra diverse quest i bl.a shadowmoon vally. Findes utrolig mange god items. men tag et smut ind på wowhead, der kan du finde de gear du søger og hvor at finde det.
    Men armor og hp er en ting, dodge er også"en god ting og du får også crit som bonus (godt mangle crit er god agroo).

    Dine spørgsmpl reflektere ikke særlig stor kendskab til IT, så vil anbefale dig at lave søgning på google eller wikipedia (en.wikipedia.org) for at få en mere dybere forklaringen på tingene.


    Jeg syntes selv Dell laver nogle gode bærbare, men jeg vil anbefale dig at ringe til Dell og snakke med dem. De forhandlingsvenlige og giver en levere pris over telefon end fra deres hjemmeside af.


    En 2GHz proessor er ganske udmærket, ikke værd at opgradere den. Hvis du evt. kan tænkt dig at spille lidt kan en CPU med 4MB/6MB cache evt. være at fortrække.


    Ultimate er ikke pengene værd, men her er forskellen skitset op:
    http://www.microsoft.com/windo…are-editions/default.aspx


    CCFL kan jeg ikke lige sige hvad der menes i denne sammenhæng, men definition af forkortelsen er at det er en lyskilde. (kold katode).


    Truelife er en coating på din skærm, der giver en forbedre kontrant og farve. Dog kan det i tilfælde af stærk og direkte lys gøre din skærm til et spejl. Har den selv og lever ganske fint med det.


    Mener 3450 ligger i 8500-serien, men hæng mig ikke op på det, andet end det ser ud til at nvidia har en del proplemmer med kvaliten af nogle grafikkort i bærbare.


    Blu-ray er et lagringsmedia ligesom DVD'er og CD'er, dog med langt større plads og benyttes til lagring af high definition film



    Som nævnt er jeg tilfreds med dell, dog er studio serien ny og endnu ikke set nogle test af den.

    AK409, hvor skriver jeg noget omkring spil, du pådutter mig noget du ingen reference har til.
    Hvis du holder dig til emnet, en HTPC, så har Nvidia og ATI mulighed for at benytte den integret grafikchip til at aflaste processoren ved film/serier, billedkvaliteten er bedre (ATI og Nvidia med hver deres styrke).

    Hvad jeg bemærker er grafikkortet, Intels løsning er ikke favorable i forhold til de løsninger AMD og Nvidia tilbyder med 780G og 8200/8300.


    Ps.


    fik ikke nævnt at umiddelbart siger Antec at der er plads til en køler med højde på 65mm i det kabinet, den scythe er opgivet til 64mm.

    Både Nvidia og AMD har vist problemmer med drivers og begge producenter har vist nogle probs. Nok til at man ikke entydigt kan sige at noget holder i forhold til andet.