Indlæg af Lyngze

    Desværre ikke, jeg købte kortet for snart et halvt år siden, og opdagede problemet med Volten da jeg begyndte at forsøge mig med lidt mere Overclock end jeg allerede havde på kortet for et par måneder siden, men der havde jeg desværre allerede fået forlagt kvitteringen -_-


    Men det vil ikke være muligt at få kørt en RMA sag på kortet alligevel? Går ikke ud fra at i vil påstå at i har solgt mig kortet for over 2 år siden? o.O
    (ellers har det da været det første kort udsendt til en forbruger?)


    Lyngze

    Hmm... Jeg har prøvet at flashe det uploadede BIOS på bundkortet, og det eneste det gjorde, var såmænd at den ikke ville køre med mine indstillinger de første 2 gange jeg startede, nu er det dog fuldstændigt ligesom før, ingen CPU volt control, men i det mindste mine 3,2Ghz overclock...

    Jeg har desværre aldrig været istand til at ændre VCore :/
    Derudover har jeg flashet 5-6 gange med 3 forskellige versioner af BIOS (1.4, 1.5 og 1.6) og ingen af dem ændrede problemet.


    Derudover har jeg ingen kvittering på kortet, men kortet blev ikke udgivet for mere end 1,5 år siden?



    Lynge

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Det er volt controller chippen der er død.


    Har benchet på et bundkort der lavede nøjagtig det sammen nummer.


    Var også den konklusion jeg selv har måttet drage (desværre).


    Men ville gerne evt. høre et svar fra MSI, eftersom de tilsyneladende ikke har tænkt sig at gøre mere ved min sag på deres eget support site -_-


    Om man evt. kan få repareret/ombyttet dette ellers lækre men dyre kort, da det aldrig har virket i min besiddelse :/

    Jeg har 2 stk 5850.. de har kørt stabilt (testet i furmark, unigine og diverse) ved 870mhz core clock og 1200mhz memory clock. Dette er ved std. volt, har ikke rørt ved andet end core og memory clocks ;)


    Det skal dog siges at jeg har oplevet at med 2 skærme begynder den ene at "flakke" når jeg skifter mellem vinduer. Dette sker dog med et hvilket som helst overclock af kortene, så ved ikke om det er en generel "bug" ved at køre med 2 skærme eller hvad :$

    Jamen nu vi har fået et MSI forum, så vil jeg da håbe det også virker ^^


    Jeg har prøvet i nogen tid, at finde ud af hvorfor det kan være, at mit MSI X58 Big Bang-XPower bundkort, ikke kan kontrolleres i CPU Voltage...


    Problemet ligger helt enkelt i, at jeg ikke kan kontrollere CPU Voltage på mit bundkort, den kører på maksimalt 1.152V (ved 3200mhz) og under load falder denne til 1.104V. (Volt aflæst i CPU-Z og BIOS)


    Jeg kan ikke justere volten længere op, uanset hvad jeg sætter den til, vil den ikke ændre sig i praksis.
    Dette gør også, at jeg ikke kan køre mere end maksimalt 3200mhz på dette ellers OC-venlige bundkort... hvilket er mig en STOR skuffelse.


    Håber i kan hjælpe mig
    Lyngze

    Ja lige præcis... PC-10600 koster vist endda mindre end de billigste PC3-8500 o.O
    Eller ihvertfald meget tæt på :P


    Men var mest om det så gjorde noget at købe de hurtigere ram :)


    Så tror jeg da bare at jeg vil få mig bestilt nogen ekstra ram, så Netbooken forhåbentligt kan håndtere lidt mere af gangen :P

    Ifølge det klistermærke der står på ramblokken, og hvad CPU-Z siger, så er model nummeret på Unifosa rammene ihvertfald korrekte... Det er så ikke til at sige om det så rent faktisk er de ram som siden linker til, men er sikker på at det er DDR3 ram af typen 204 pins SO-DIMM i det mindste :P


    Så selvom jeg får købt mig nogen ram af for høj hastighed, så vil de vil bare køre med den hastighed, der maksimalt er muligt for bundkortet?

    Hmm... synes det ser ud som om CPU-Z modsiger sig selv?
    [Blocked Image: http://img508.imageshack.us/img508/4642/ramfg.png]


    På min stationær kan jeg se mine ram hastigheder (den siger dog 800mhz men er med en FSB : DRAM ratio på 2:10, hvilket jeg forstod sidste gang som om at de gerne skulle køre 1600mhz...)


    Det ser dog imidlertid ud som om at det ikke er muligt at se ram hastigheden på netbooken? Og ydermere, så står det også som om det kun er DDR2 ram? :boxed:


    Er det CPU-Z, der er gal på den, eller er det min netbook der ikke lever op til standarden? :ohmy:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det med frekvensen skal du ikke tage dig af, det betyder bare at rammene bliver clocket til noget lavere, end det de egentligt kan tage maksimalt.


    Betyder det så, at mine ram pt. ikke kører de 1333mhz som de egentligt kan, men derimod en lavere hastighed? Eller er jeg tager jeg fejl? :P

    Hey tweakers :)


    Jeg har for nyligt anskaffet mig en Packard Bell Dot SE 456NC, og har tænkt mig at opgradere fra dens nuværende 1GB til noget mere kapacitet.


    Mit problem står nu i, at jeg ikke er 100% sikker på hvilken type ram det skal være (Info om computeren er nærmest umulig at finde på nettet...?), og også hvor mange GB jeg maksimalt kan installere i den...


    Jeg har haft computeren åben for at kigge efter antallet af ram slots (der forefindes kun en enkelt, så ram-blokken skal udskiftes :/ ), ved samme lejlighed noterede jeg mig hvilken blok der allerede er installeret, det er en blok af navnet "Unifosa" med modelnummeret GU672203EP0200, af hvad jeg har kunnet google mig til, så er det en PC3-10600 på 1333mhz med 1GB størrelse.


    Jeg har konkluderet at det må være en 204 pins SO-DIMM der sidder i den, ud fra de billeder på EDBPriser (placeringen af hullet ved connectoren)



    Men er der nogen der har en ide til hvor, eller hvordan jeg kan finde ud af den maksimalt understøttede mængde ram? Jeg vil helst have så mange GB i som muligt ^^



    På forhånd tak
    Lyngze

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Har du prøvet og se om du kan styre vcore med OC dashboard?


    Ikke sikkert det virker, men det er da et forsøg værd.


    Jep, har haft det sluttet til ved flere lejligheder... har opdaget at det kan gøre det nemmere at holde øje med VCore, men er stadig komplet umuligt at styre den på nogen måde :crazyeyes:
    DirectOC osv. virker dog upåklageligt :))

    Hmm tilbage til topic :P


    Men ja... har oprettet en tråd inde på MSI forumet, jeg har fået et par svar derinde, og prøvet lidt af hvert. Det viste sig at ved at lave et hard Clear af CMOS (tage BIOS batteri ud) så kunne den pludseligt give mere end de førhenværende 1.15V, det eneste problem er bare stadig at jeg ikke kan styre HVOR MEGET :(
    De sidste par gange jeg har forsøgt mig med dette, vil den give 1.7V (JA, ALT FOR MEGET :ohmy:), og det er ligemeget om den står på AUTO eller en anden værdi :/
    Den hopper dog tilbage efter 1-2 reset af computeren til værdien fra før (1.15V)...


    Åbner jeg computeren op i Windows (kom jeg beklageligvis til hvor jeg til min skræk opdagede at min VCore var på 1.7V) kan jeg se at temps stiger med det samme, de ligger allerede på 60-70 grader når computeren når ind i Windows :/ (så der må være hold i de værdier den måler i BIOS/CPU-Z?)


    Men hvis problemet ikke er at jeg kan få nok volt ud af kortet, men rettere at jeg ikke må styre præcist hvor meget, er der så noget at gøre? Den vil enten give 1.15V (det den hele tiden har villet) eller enorme 1.7V (første startup efter Hard Clear af CMOS)



    (Jeg skriver samme inde på MSI's forum, men tænkte at det kunne være i måske også havde nogen ideer, nu problematikken var lidt anderledes?)



    Lyngze

    Hey, jeg har for nyligt købt mig et brugt (sample) XPower Board. Efter at have smidt det i maskinen, og konstateret at alt kørte som det skulle, ville jeg prøve mig ad med noget OC, dette var imidlertid meget vanskeligt...


    Problemet lagde i, at hver gang jeg satte min VCore til en værdi og gemte indstillingen i BIOS. Blev VCore (som den eneste volt indstilling) stilt tilbage til AUTO?


    Jeg kontaktede MSI's support for at spørge til råds, da det ikke hjalp at flashe BIOS (hverken nye eller gamle versioner). Jeg er dog endt ud med at de "nægter" at svare mig? -_-


    Imidlertid fandt jeg ud af at jeg ved at sætte boardets V-switches til "ON" kunne ændre værdien uden at den blev ændret tilbage. Jeg troede nu at jeg havde løst problemet, men nej...



    Uanset hvad jeg sætter min VCore til i BIOS (har prøvet alt fra std. og op til 1.6V) vil min VCore ikke stige til mere end ca. 1.15V med EIST slået fra (målt med CPU-Z)...



    Spørgsmålet er så bare om det er noget i har hørt om før? Nogen der har en evt. løsning, eller om jeg er dømt til at skulle leve uden OC, på et board der næsten skriger efter det?



    Håber meget i kan hjælpe mig.
    Lyngze