Indlæg af Lyngze

    I forhold til andre 27" er det egentligt ikke den store prisforskel?
    Der er dog stadig problemet med opløsningen her, da det "kun" er 1920x1080 (tak for at gøre mig opmærksom på det :) )


    Problemet er så bare (efter et kig på edbpriser ihvertfald) at skærmene ikke findes i anden størrelse end 27" med 1920x1080 (hvis man ser bort fra Apples 2560x1440...)



    Men vil da klart kigge efter det fremover, lyder godt med mindre strømforbrug (selvom skærmen ikke er den værste sluger herhjemme xD) og en bedre kontrast er også et plus ^^

    Hmm... kan godt se at det kun giver ekstra på det ene led...
    Og nej, mit syn fejler ikke noget, men jeg er nu engang gået fra 17" op til min nuværende 20" og føler at det begynder at falde lidt "bagud" i forhold til opløsning og størrelsen af andre skærme i huset :)
    Så tænker det er på tide med en opgradering xD



    Jeg synes dog bare at det virker ærgeligt at skulle gå det stykke ned i størrelse :/


    Jeg kan se at man også kan få 26" skærme med den opløsning (jf. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=475740 af for mig ukendt mærke?) og tænker på at satse på det i stedet, og så spare lidt flere penge sammen før køb.

    Hey endnu engang... Jeg går nu og overvejer at udskifte min efterhånden 2-3 år gamle Samsung SyncMaster 206BW, med noget lidt større og med en bedre opløsning.
    Er rigtig glad for min nuværende skærm mht. til respons osv. farverne har jeg set en smule bedre, men ligger ikke mærke til det når jeg sidder med den selv... Så er ikke den mest "kritiske" mht. billedkvalitet.


    Har ikke det vilde af penge, og havde regnet med at skulle af med en 1600-2200kr.


    Har kigget på et par 27" skærme, men har personligt ikke megen erfaring med hvad man skal kigge efter (og synes ikke jeg kan finde de store tests af skærmene?)
    Philips 27" - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=631088
    Samsung 27" - http://www.proshop.dk/Skaerm/S…-P2770FH-1ms-2230414.html



    Håber der muligvis var nogen der havde nogle gode forslag+evt. erfaringer.



    Lyngze

    Det er nogle ældre spil, men irriterer mig bare meget, at det er nødvændigt at disable crossfire hver gang de skal spilles :P


    Tests er lavet mens ingen programmer kører end spillet selv :)

    Hmm ser ikke ud til at have nogen effekt, de understøtter åbentbart bare ikke CrossFire... Men tænkte bare at den så bare burde lade være med at bruge det? :crazyeyes:
    Fremfor at begynde at fucke med grafikken/framerates :$



    Virker lidt træls at man skal slå det fra, hver gang man skal spille nogen af de spil :ohmy:

    Så har jeg endeligt fået mig et ekstra 5850 kort :clap:


    Efter jeg har installeret det, tilsluttet strømstik og forbundet kortene med en CrossFire bridge (har prøvet med 1 og 2, da jeg var i tvivl..?)
    I 3DMark11 scorede jeg også 70% flere point end jeg gjorde med et kort (slår jeg CrossFire fra, scorer jeg mindre end før, men regner med at det er fordi 1'ste kortet næsten bliver kvalt i det andet?)


    Mit problem er så bare nu, at jeg i nogen spil (oplevet i et FPS spil kaldet Project Blackout) oplever at skærmen "flimrer" når CrossFire er slået til, det forsvinder hvis jeg slår det fra igen...
    (Når jeg ser på clocks i GPU-Z ser det ud til at den springer konstant mellem 2D og 3D clock?, set ud fra grafen...)


    Derudover har jeg oplevet at spil som TF2 kører mindre flydende når CrossFire er slået til?
    (ved ikke om det er fordi at disse spil ikke understøtter CrossFire, men burde det så ikke bare undlade at bruge det?)


    Derimod kører Crysis2 meget mere flydende og lækkert, selv på højeste settings med DirectX11 (ingen high-res, da jeg kun har 32-bit pt...)


    Har prøvet at installere drivere igen (uninstall, driver clean og reinstall fra ny download), kører pt. på 11.6b (med hotfix) men ændrer ingenting...




    Nogen der har oplevet problemet selv, og/eller kender en løsning til det...



    Lynge

    Nej lige præcis, er bare i tvivl om der så er nok, idet at der er tale om 4 molex baner... men må jo prøve mig ad, regner også med at gøre det så jeg bruger en adapter+et pci-e stik til hvert kort, så de har samme "forhold", om det har noget at sige ved jeg ikke... Virker bare mest logisk eller noget for mig :$


    Men tak for hjælpen, håber det kommer til at køre som det skal :D

    Hej endnu engang.
    Jeg har gået med tanken om et CrossFire setup her i den senere tid, og er egentligt nået frem til at jeg skal have mig et ekstra kort... "Problemet" er nu at min strømforsyning, Plazir 1300W, ikke har mere end 2 PCI-E stik...
    Jeg har dog fundet mig 2 adaptere som disse http://www.coolerkit.dk/kabela…l_6_pin_pci_e-p-1155.html
    liggende i mit skab, og tænkte at de sikkert kunne bruges?


    Spørgsmålet er bare, at nu adapteren skal tilsluttes 2 Molex stik, er det så fint nok at tilslutte det ved det ene kabel der går fra strømforsyningen, og deler sig i 2 molex stik? (Ved ikke om de kører på samme linje, eller om det er 2 forskellige og om de derfor kan trække strøm nok?)



    Håber der er nogen der ved noget om dette, da min strømforsyning jo med 1300W burde være mere end rigeligt til formålet, bare at den mangler de rigtige stik :P


    Lynge

    Hey Tweak, når jeg kører 3DMark (Vantage eller 11) uden OC på mit GFX, får jeg beskeden "Your Score is Low Compared to Similar Systems"
    http://3dmark.com/3dm11/148020…30JJbHqyC4eZuTJ3Sq5LdeSez


    Hvor jeg derimod med OC på GFX får beskeden "Your Score is Comparable to Similar Systems"
    http://3dmark.com/3dm11/148033…4NREa6xvaJS8t6p3h4Q2kpABF



    Er dette normalt, eller er der noget galt? (Tænkte at de fleste der kører 3DMark har OC'et deres system, men alligevel?



    Lynge

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27250 her kan du se, at de slet ikke kan tåle så meget temp allerede 60,1 C så der er ikke oceaner af plads at gøre med, god køler ku være en hjælp, bare søg brugt


    Heh ja, har ikke selv leget meget med de "ældre" CPU'er, jeg startede på en E8400, den kunne klare lidt mere, men ja. Gå efter de anbefalede værdier som dit ekstreme maximale... (f.eks. at den ligger lidt under ved Prime95 el.lign.)

    Idle er ikke så voldsom vigtig, men alt efter rum temperatur og køler en 35-45 grader ca...


    Det vigtigste er at den ikke kommer for højt op i Load (mest ved normalt brug, men altid godt at den ikke er for høj i tests heller...) prøv at køre prime95 eller LinX/LinPack og se hvad den kommer op på efter et par minutter... jeg plejer at sige en 70-80 grader som maximalt, men de kan vist holde til maximalt 100 grader...

    Forskellen på de to er vel "spindelhastigheden" samt dataoverførselshastigheden (300mb/s for green og 600mb/s for black)
    Men du vil nok ikke mærke megen forskel hvis du har en SSD oveni hatten til dit windows... det er måske kun hvis du skal flytte filer fra en hardisk til den anden (tror det er rimeligt minimalt?)

    Ok, sådan en, jeg tænkte på en bracket (til bagsiden...)
    Men hvis det er sådan en, så er det vel nogenlunde underordnet hvilket kabinet du tager (mht. USB3)?


    Så længe det er muligt at sætte den ind i fronten ^^

    Det er vel mest et spørgsmål om smag og krav til "plads" i kabinettet/under skrivebordet...


    Men så vidt jeg ved, så skal dit bundkort også understøtte USB3 til front, ellers kan du alligevel kun bruge USB2 og så vidt jeg ved har de fleste bundkort kun USB3 i bag (ingen connectors til front)?


    (Ret mig endeligt hvis jeg er forkert på den :) )



    Lyngze



    EDIT: Huben til kortet må så betyde at der er til front tilslutning også... men så kan du sikkert ikke bruge den ekstra "HUB" bagi?

    Jeg kan ikke svare dig helt konkret på om det er flaskehalsen i dit system. Jeg ville prøve mig ad i forskellige benchmarkprogrammer før og efter lidt overclocking...
    Du kan f.eks. prøve i 3DMark e.lign. og så prøve dig med et "lavt" overclock, uden at øge volt burde det være muligt at give den lidt...


    Og ja, det er muligt at OC med std. køleren, men du kommer self ikke så højt som med en bedre køler :)


    Håber det hjalp lidt, ellers er der sikkert nogen på sitet som har mere forstand på det end mig :P

    MSI afterburner holdt pludselig med at virke (opfører sig som beskrevet...) har prøvet med et un/reinstall, men problemet var det samme. Men vil da prøve at opdatere drivere og MSI afterburner til næste version :)