Indlæg af Overgaard

    Med mindre du elsker at kaste med penge og du har et stort vindue til formålet (eller gerne vil prøve) tror jeg bare du skal holde dig væk - jeg ville ikke turde.

    Hvis vi antager khirkhoff kun har lovlige film, ligger de vel som en VIDEO_TS mappe, altså mange små filer på under 4gb.


    NTFS er bare sådan et træls format - og forfærdeligt ustabilt..! X(

    For mig lyder det umidelbart som et problem med en løs forbindelse i dit headset.


    Dit headset trækker lyden ud digitalt vis USB, og jeg gætter på at din PC kalder det for S/PDIF. Men hvis der er en kortslutning eller løs forbindelse i dit headset (før ADC - før det bliver digitalt) kan det opfanges som støj.

    I et alm usb stik har du 5V DC og kan trække (afhænger vist af maskine - ikke sikker) 1A.


    De to ledere i siderne er + og -. Sidder selv og leger med stik, hvor det er gul og rød - så fat dig et multimeter og tjek efter.


    Men et par små 5V blæsere koblet parallelt skulle kunne gøre jobbet.

    Du skal helt klart bruge dropbox. Det er 2gb online backup gratis, det er sikkert, kan deles med venner, familie og andre. Adgang kan styres på mappe nv. og du mar en kopi af mappen til at ligge på din computer.


    Jeg bruger det til backup af skolenoter og deling af notater på tværs af klassen - det er genialt fedt.


    Der er desuden iPhone/iPad og Android app til det.

    Et lille tillægsspørgsmål..


    Hvorfor er det du vil have en Acer?


    Nu skal jeg ikke starte mærkediskusion, men Acer er altså ikke berømt for kvalitet..

    Har efter hånden arbejdet med en del Logitech, og alt mit eget er også Logitech. Jeg har aldrig oplevet problemer med det. Jeg har set deres mus gå i stykker - men kun efter de er blevet tabt på scrollhjulet.
    Ellers holder de helv vildt godt, og man får ret meget fed hardware for forholdsvis få penge.

    Du kan få enten en Denon Avr1611 (5*75W) eller en Avr1911 (7*90W) - men så kommer der højtalere oveni. Det billigste sæt koster ca. 3.700 kr. Og så løber du langt over budget.


    Du har ingen ting at bruge 7.1 til i den prisklasse. Det giver det ekstra rum og precision, men du skal have noget bedre højtalere for at kunne bruge det.


    Jeg er selv HiFi entusiast så det piner mig lidt at forslå, men prøv at kigge på et Logitech Z-5500. Det er langt fra den samme lyd, men du får ret meget for pengene, og du holder budget.


    Du skulle prøve at tage ned i HiFi klubben og få en demo. Så kan du se hvad det kan til pengene - og høre om de fede receivere. Det er de helt nyt modeller fra Denon (kvalitets mærke!) der kører HDMI 1.4. Dvs at de kan distribuere 3D, return audio fra TV og (når det engang kommer) kan de køre i 4k opløsning.
    De er lige så stille på vej hjem i butikkerne - der kan dog være ventetid, da de er helt nye.

    Hvorfor ikke bare en TimeCapsule?? Den fungerer perfekt til Mac. Den har godtnok ikke 4 fysiske drev, men hvad vil du bruge det til? TimeMachine (går ud fra det er dit backup) laver bare en ny dmg til hver mac.


    Det virker ganske udemærket for mig..!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Formoder det blot er en personlig mening. De to Amilo´s jeg har haft har været i rigtig god kvalitet.
    Mht. Acer, så har min datter en af slagsen og den virker forbavsende godt, set ift. den behandling den 8-årige tøs giver den.
    Jeg har aldrig prøvet en Sony, men anbefalede sådan en Vaio til en kollega, som er meget begejstret for den. Anbefalede ellers en MacBook Pro, men han mente den var for dyr...
    Stemte Sony!


    Jeg mener fujitsu siemens generelt. Både min bror og mine forældre har haft en fs, og de er begge gået i stykker. Det var stationære.


    To af mine venenr har også haft en hver. Eller seks for den enes skyld, og så mange gange er den blevet ombyttet, fordi den ikke virker.
    Den anden er også gået i stykker.


    Altså ikke en særlig god statistik.



    Med Acer har jeg selv ret dårlige erfaringer. Du kan have været heldig, men der er altså mange der går i stykker.