• Hej med jer,


    Jeg står og skal købe en NAS server til hjemmet.
    Den skal bruges i et MAC miljø..


    Jeg har brug for at min NAS skal køre backup af mine computere, streame musik og film samt nogle forskellige webservices. Jeg vil minimum have plads til 4 drev og kræver at NAS'en er professionel og driftsikker.


    Jeg har kig på følgende modeller:


    QNAP TS-419p (Er den hurtig nok?)
    QNAP TS-439 Pro Turbo NAS
    QNAP TS-459 Pro
    Synology DS1010+


    Hvis i har nogle erfaringer med en eller flere af ovenstående modeller, så vil jeg gerne høre mere om det.


    Hvilken NAS ville i vælge? og hvilken producent (Synology eller QNAP) leverer bedst kvalitet og brugervenlighed?


    Mange tak på forhånd.
    Kasper Lund

  • Alternativt (bare for at komme med et forslag), kan du jo sætte en sammen selv, og køre f.eks. Windows Home Server, Server 2003/8 - eller for den sags skyld noget Linux, f.eks. FreeNAS.


    Den tager self. noget tid at opsætte, men du får til gengæld også en smule mere for pengene, og har mere kontrol med mulighederne / moduler. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • * finder kosten frem og fejer katten ud af rummet *


    Lad nu de voksne mennesker snakke lille ven. :razz:


    Ontopic : En time capsule har for det første slet ikke den kapacitet som Kasper går og leder efter (går ud fra at vi snakker mindst 4*1TB diske her?)


    Mht. til hvilken NAS det skal være, så har jeg hørt gode ting om 439'eren - 419 er vist lidt for underpowered i forhold til dens storebrødre, og påvirker overførselsydelsen negativt hvis du belaster den bare en smule. Men, igen - du får mere for pengene, og større valgfrihed hvis du går hjemmebyggerens vej. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |