Indlæg af Raptorrockwool

    Jeg tager en klat smør eller en håndfuld mel. Jeg kan ikke stikke mine labber ned i et tyndt rør. jeg vil røre/føle ved det. jeg gider ikke kigge på de der vægt mærker der er på en pakke smør. skal jeg bruge ca. 25g så afvejer jeg det. skal jeg bruge nøjagtigt 25g afvejer jeg det.
    Men jeg kan se fordelen hvis man pakker vaske pulver ind på den måde. for der har man ikke lige en køkken vægt.

    Det er jo basalt set samme maskine som jeg har. jeg syntes da den er fint med på noderne. Men nu spiller jeg ikke rigtigt noget udover silent hunter. men jeg laver tunge beregninger osv. en ssd ville spille maXXXX. gerne en intel M eller X serie.

    Jeg bruger udelukkene min 80gb til styresystem og need to have ting. det er antivira, intel ssd tool og intel matrix storage manager. dvs ting som er absolut nødvendige hvis noget går galt. alt det andet ligger så på mit raid drev. min wd raptor har jeg så styresystem 2 liggende på så jeg i tilfælde af crash på ssd kan køre videre på min raptor og stadig have adgang til mine data.

    Man kan lige så godt købe noget godt med det samme. et par HD 650 er ok sammen med pc lydkortet. men kommer først til sin ret når man får konverteret fra digital til analog lyd uden for kabinettet.
    Creative lavede på et tidspunkt en kasse hvor det skete uden for computeren. idag har de deres Creatives Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series som bare er rimeligt skærmet og monteret inde i computeren. Jeg ved ikke om det er godt nok.
    Jeg gider slet ikke jokke mine hoved bøffer ind i computeren. det er lyden alt for ringe til.
    er man til musik hvor lydkvalitet betyder noget for oplevelsen så kan man i hd 650 forsvinde væk på en sky i flere timer.


    EDIT:
    det er bare sådanne en her http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY70408 man skal bruge. og så selvfølgelig en forstærker så man kan regulere lydstyrken.


    Jeg er langt fra linux mand. og har ikke vild forstand på det. men Linux er blevet ringere og ringere efterhånden som det er blevet mere brugervenligt. Derfor ville jeg ikke betragte ubuntu som en effektiv linux.
    Red hat ville måske være et bud. dog med et sæt opdaterede drivere.

    Jeg har en qnap. og jeg vil da anbefale at bygge selv hvis du har styr på selv at hælde noget effektiv linux på maskinen.
    Jeg kan godt lide min qnap for dens enkelthed. og at det så samtidigt er en af de mere strøm bevidste på markedet gør ikke noget.
    Den har forøvrigt en atom i maven. dog kun en single core. forbruget svinger fra 29W til 43W, alt efter om den skal lave noget og hvor meget.

    Jeg lurer lidt på hvad man kan bruge sådanne en ting til.
    Jeg købte mig for efterhånden længe siden en qnap i x39 serien.
    Den kan ret meget. Men jeg bruger den for det meste bare som fjernlager. dog har jeg en plan om at møblere om på kontoret så den også får lov til at agere printserver.


    Jeg har overvejet at åbne op for den så den kan blive set af internettet så venner og familie kan få et login til den medie server den har så de kan se billeder osv. Men jeg er ikke helt tryg ved at åbne op for det farlige indernet til min lille stakkels qnap nas.


    du kan gå ind og justere på lydens forsinkelse. det kan hedde lipsync eller lyd forsinkelse eller noget tredje i den dur.

    Denon har ikke mere den holdbarhed og kvalitet der gjorde dem til et godt mærke.
    NAD er godt men er blevet dyrt. Cambridge de kan svinger rigtigt meget i kvaliteten.


    Du kan gå i hifi klubben og lytte til maskinerne. Men personalet skel du ikke nødvendigt vist lytte til. Der er meget langt imellem dem der ved noget. hifi klubben forhandler desværre ikke længere marantz. det er ellers et konge produkt.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kazed


    meningen er jo heller ikke du skal købe en billigserie fra philips , deres hts3377 koster op omkring 3000 osv, ikke just billigt for et surround, når du får de billigste fra 1000


    Hvis du selv tror på at man kan få en forstærker med 5-7 udgange på hvor der ligger tilpas med power bag og 5-7 højtalere der lyder fornuftigt og kan håndtere kræfterne så er du helt galt afmacheret.


    kig på hvad en højtaler koster. du skal op og give et par tusinde stykket hvis det skal være rimeligt.
    dem skal du som minimum bruge 4 af. en center er typisk lidt dyre så den sætter vi til 3000kr.
    så er vi oppe på 11.000kr og har ikke engang nogen sub endnu.


    en sr-5004 koster ca 6000kr.
    så er vi oppe på 17.000kr. vi sskal også have en sub til når der er noget der springer i luften. sådanne en kan findes for omkring 2500kr.


    så vi taler ca 20.000kr før man har en surround system i mellem klassen. så kan du seriøst ikke mene at et system til 3000kr ikke er billigt ? jeg vil faktisk kalde et system til 8000kr for billigt.


    Jeg er af den overbevisning at hvis det er værd at gøre så skal det gøres helhjertet. har man ikke råd må man starte med en reciver og så udbygge med de forskellige højtalere når man har råd.