Indlæg af Raptorrockwool

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    Det kommer helt an på hvordan den interne strømforsyning er opbygget.


    Du kan prøve at finde EN standarden for CE godkendte strømforsyninger og se i hvilket arbejdsområde de skal kunne arbejde. :finger:


    Jeg vil med et slag på tasken sige +- 10%.


    Jeg tvivler på at den vil arbejde fra 10,8V til 13,2V.


    Jeg er helt enig.
    min 580ex er opgivet til 58. men det er ved 105mm og ikke 50mm. så jo der findes forskellige måder at opgive det på. Men som du også nævner kun en rigtig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Gør Metz også. Den jeg har liggende (36AF-4C Digital) er lavet til Canon, og virkede perfekt med det 1000D jeg havde.


    Metz er bare så dyre i forhold til performance at det knap nok kan betale sig.

    Man skal jo downloade applikationen til computeren og udpakke den.
    Så du må have et link et sted.
    jeg har formant min nas fra at gå på nettet så jeg kan ikke lige se det uden at ændre opsætning og idag er jeg mere doven end nyskerig.

    er prisen et problem så kig på sigma. de laver blitz'e specielt til de forskellige mærker.
    Med en blitz skal du have et højt ledetal. vær opmærksom på at der findes forskellige måder at måle ledetallet på. forskellen ligger i hvor stort et område der bliver oplyst.

    et HDMI kabel koster mellem 6kr for de billigste til omkring 30kr for de dyreste for mig i indkøb. Det man betaler for er stikkets lækkerhed, kablets lækkerhed og kvaliteten af selve connectorne med skjold.

    Jeg har lige fået et 20D hus til overs.
    Jeg så den nye 7D og blev nød til at opgradere.
    Hvis du er interesseret hvad vil du give ?
    Der medfølger 9 batterier, lader, cd'er med org software som opgraderes på nettet til de nyeste versioner. samt selvfølgelig nakkerem, okular klap osv.

    Snedk du noget selv. det der er nogle underlige comboer.
    asrock er asuses skrammel mærke.
    grafikkort er ok/godt.
    Du har sikkert et kabinet du kan stoppe det ind i.


    Hvad skal du bruge den til ?
    arbejde
    Spil
    familie maskine
    musik/video


    hvordan er lydkravene ?


    500gB hdd er intet idag


    maskinerne ligner noget man kunne finde på at stoppe ind på en netcafe. rå spille muskler og intet andet.

    Liveview er en fed ting, men man kan ikke lære at styre et kamera gennem en så lille skærm med så lav opløsning. Derfor ikke noget man skal se på som Grøn.


    bedre bygget ja muligt vist. mit er af magnesium. de omtalte kameraer er af stål og plastic. 550D er der dog også brugt glasfiber på.


    Video er da ok. Men ikke i fokus området som at tage billeder.


    550D har spot måling. det er en fordel. dog er spottet for stort. så er center vægtet lige så godt. og tager man et billede og benytter historigrammet så kan man betragte eksponeringen der og korrigere.

    Med 18-55 komme man rigtigt langt.
    Man kan så suplere op med en 85mm f/1,8 det er et konge objektiv til husmandspris (2800kr). en 50mm f/1,8 er lige ledes et konge objektiv og det er endda til SU pris (800kr).


    Jeg syntes lige så godt man kan nappe 1000D som 550D. begge har søger, udløser samt programmerne P, Tv, Av og M. det er alt du skal bruge.
    550D's fordel er at dens fokus er optimeret til f/2,8 hvilket er en fordel hvis man tager billeder med et f/2,8 objektiv eller bedre hvor lyset ikke er for godt.

    Der er meget der spiller ind. Til at starte med vil jeg give din antenneplacering skylden. det danske sende net er dimensioneret ud fra at man skal have en antenne 10m over jorden uden for huset.
    Så bare det at stikke antennen ud af vinduet vil være et godt bud.
    Det kabel du har købt er en fed joke. det er hvad man sker når man giver en marketingsmand lov til at produkt udvikle.
    Hvilke antenne har du ?
    Hvis du siger at du har en digita antenne så er du faldet for endnu et marketings stunt. det eksisterer ikke. en antenne er analog uanset hvordan man vender og drejer det.
    http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/
    med tanke for din placering så betyder højden du kan få antennen op i rigtigt meget.