Indlæg af MiPET-

    Det er uddateret, jeg har en x2 phenom af de der ekstreme overclock typer jeg købte herinde, mener det er en 740 ? og mit bundkort er et af meget nyere slags. Det er rimelig up to date.


    Jeg skal jo helt op i en sli x295 for det kan mærkes i det jeg bruger det til, og mht til cpu skal jeg jo både skifte bundkort og cpu til i7 hvis jeg skal have mærkbar forskel.
    Nej, min harddisk er flaskehals lige pt.


    Det med 750gb i raid 0 er kun til system. Jeg bruger ofte ikke mere end 120 gb på c drevet før jeg formatere igen, men nu har jeg allerede én 750, og prisen for en ny er så latterlig lav at det ville være dumt at købe to nye små.

    Hej. Jeg er lidt lost på hvad jeg skal vælge.


    Jeg har en Spinpoint 750 f1'er - kan jeg vælge at købe en mere (475 kr,-) og køre dem i raid0?
    Eller skal jeg købe en ssd? Vil maks ofre 1000-1300 kr ca.
    Hvilken ssd skal jeg vælge hvis det er (win7)?
    Eller skal jeg vælge at købe to små HDD's, og kan det gøres for 1000 kr? Jeg har aldrig tænkt meget på hdd området, så er lidt (meget) i tvivl om hvad jeg skal vælge, og hvilke harddiske.

    I know.. Jeg er ikke helt lost. Dog ved jeg ikke hvilke raptors jeg skal vælge da de koster fra 300 til 800 kr stykket?


    Læs #0
    "Jeg har dog ikke formået at finde noget med raptor der giver mening. En raptor på 320gb koster 300 kr, hvor en på 64gb koster 800 kr"


    Der er jeg lost?

    Utrolig så lidt respons der kom, der plejer ellers at være masser af hjælp at hente her :crazyeyes:


    Ved bare ikke hvilke raptors man skal vælge? Og det er vel dyrere end 1x ssd?

    Hej! Jeg har aldrig bevæget mig så langt mht. harddiske, og kører pt mit system på en 750gb samsung f1 som er splittet op da jeg kan forstå det er en god harddisk. Samtidig har jeg en 500 et eller andet som lager.


    Nu er det bare sådan at min flaskehals nu, er min harddisk. Mit primære brug er almindelig windows/internet og gaming brug.


    Jeg er meget ivrig Arma II spiller, og min harddisk fejler totalt til at følge med i det. Arma II er for jer der ikke kender så meget til det, meget harddisk krævende på den måde at det loader ekstremt mange texturer fra harddisk konstant, og når man kigger væk fra eks. en by, "undloader" den de textures igen. Samtidig har spillet 3 forskellige textures. Et til lang afstand, et til nærmere og 1 til tæt. Spillet er rigtig dårlig optimeret.


    Derfor har jeg brug for en harddisk der kan følge med, og som ikke gør at spillet laver lange freezes hver 3 sekundt.


    Jeg har aldrig leget med RAID før, men ved mit bundkort kan køre med det.
    Jeg har ca 1000-1300 kr på budgettet til det.


    Kan jeg bruge en SSD som denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=490463


    Eller skal jeg finde den klassiske 2x raptor i raid som så mange kører med? Jeg har dog ikke formået at finde noget med raptor der giver mening. En raptor på 320gb koster 300 kr, hvor en på 64gb koster 800 kr 8o


    På forhånd tak :D


    //Mp

    Jeg har spillet ofp lige siden det kom ud, og dernæst arma. Jeg spiller arma rigtig tit online, da det er der gameplayet virkelig kommer til udtryk. Glæder mig sygt meget til arma 2. :-)


    Styringen er lavet så stramt, at det er realistisk. Det spil er bygget på realisme, ikke en skid andet. Ikke noget hold mod hold bf2 games hvor man bare løber rundt som en forvildet høne og flasher om sig med granater, kugler og kaos.


    Jeg forstår simpelthen ikke man kan syntes styringen er for stram, så må man lede efter noget andet.


    Jeg er ret overbevist om styringen bliver meget magen til den gamle, både arma 2 og ofp2.

    Tror faktisk på det kommer til Pc. Syntes at have læst det i forskellige foraer, dog uofficielt. Man kan kun håbe :)


    Med hensyn til moddet har jeg ikke kunne få det til at virke, jeg gav op da jeg ikke fattede hvordan man gjorde. :) Men der er flere der har fået det til at virke kan jeg forstå.

    Og skynd dig. Jeg mener at have læst de stopper deres RMA snart og ikke fixer ring of death længere.


    Men min frøs også ofte i spil. Der gik ikke længe før Ring of death kom, og så gad den slet ikke starte.
    Jeg ringede ind, sendte den afsted, og en måned tid senere fik jeg en ny :)


    Det var en af de første udgaver, så det er nogle år siden.

    Er stoppet igen efter en måned. Enten har jeg ikke fantasi nok til at hænge i, eller også er det bare ikke mig. Jeg bliver simpelthen kedet ihjel. Det var det samme med wow (Der hang jeg dog noget længere i).

    Okay tak :)


    Jeg leger slet ikke med OC.. På cpu'en hvertfald, det er den i forvejen dårlig til. Så det må næsten blive det kort.


    Er der andre i samme klasse som kan anbefales, frem for det bundkort jeg har fundet?

    Jeg er lidt i tvivl om hvilket bundkort jeg skal vælge og da prisen er meget afgørende i min situation bliver jeg nødt til lige af finde ud af hvad for man for pengene, når man for eksempel indvistere 1000 kr frem for 500 kr på et bundkort?


    Jeg vil gerne spare lidt penge, og har derfor udtænkt mig dette bundkort:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=346014



    Men hvis jeg vil gå hele xfx vejen, så ville jeg egentligt også gerne have dette:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=363922


    Men prisforskellen er sku stor, og for hvad? Meget af de specs siger mig ikke så meget :)

    Ja, tak. Det det var heller ikke ment som at du skulle kigge efter. Men nu har jeg jo valgt det motherboard fordi det er billigt og fordi det understøtter min processor (Som man kan læse i info på den side jeg linker til). Mit egentlige spørgsmål er om der nogne der syntes det er dumt, og om der er andre jeg burde købe i stedet.

    Arg der er så mange :( Læs i signatur hvad jeg har af sager.


    Jeg sidder nemlig på et MSI K9N SLI-2F, nforce 570 SLI, DDR2
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=321975


    Men da sata controlleren er i udu, og jeg kun kan køre med én harddisk af gangen uden cdrom drev eller noget er det tid til noget nyt. Jeg vil gerne have noget der er billigt (Læs: Under 1000 kr hvertfald). Så kan jeg også få klemt nogle nye ram ind!


    (Hvad for man når man køber et dyrt bundkort frem for et billigt?)


    Jeg er lidt på bar bund i hvad jeg skal kigge efter. :crazyeyes: Håber i vil hjælpe mig på vej :)