Indlæg af blodgifte

    Edit: Ahh ja det der forum post på det "rigtige" forum det er mit(LionElJonson) post : )



    Har nemlig talt med en Techmoderator om det med de der ATI lyd drivere. Jeg har godt set der var noget HDMI sound halløj når man installerede. Jeg har altid valgt custom installtion og så fravalgt de der drivers.


    Jeg har så kigget efter dem hvis de nu aligevel var installeret, men kan ikke finde dem nogle steder.


    Og også fornylig ville prøve at installere de der HDMI sound drivers man kan ikke finde dem nogle steder.


    Så har prøvet at køre en ATI uninstall. Fjernet alt i registeringen der har med ATI at gøre og prøvet at installere drivere igen, men de der sound drivers kommer ikke frem.


    Men det er bare absurd at de der sound drivere skulle ¨slå spillet ihjel lige når kanonkuglerne slår ned.


    Empire total war som er så godt som identisk med Napoleon total war har jeg ingen problemer med.



    Hvis jeg endelig skulle slå der der lyd drivere fra, hvor ville jeg så gøre det, for som sagt har jeg aldrig set dem nogle steder.

    Hej.


    Min pc
    Windows Xp
    Ati Hd5780
    4gb ram
    Intel I7 2.6ghz
    X-fi lydkort



    Mit problem: Når der bliver skudt med kanoner falder min FPS til 1 og gør spillet uspilleligt, hvad skal jeg gøre?


    (jeg har prøvet catalyst version 10.2 10.3 10.4)



    Jeg købte Napoleon total war på release. Jeg fandt hurtigt ud af der var en problem med kanonerne i spillet. Når kanonkuglerne slår ned, falder min FPS til 1 og gør spillet uspilleligt.
    På tidspunktet var der ingen hjælp at hente nogle steder, så jeg lod det ligge og håbede på der ville komme patch der ville ordne problemet.


    Nu har jeg taget spillet frem igen og vil efterhånden rigtig gerne spille det. Der var kommet patch men ingen forbedringer på performance delen.


    Jeg syntes efterhånden jeg har søgt nettet tomt for løsninger og jeg har ikke kunne finde noget der hjalp.


    Jeg lavede en tråd om det på det officielle techsupport forum, men ingen hjælp at få.
    Jeg har lavet tråde om det på andre total war forum og ingen løsning.


    Så nu er tweak min sidste chance ser det ud til. Så jeg håber på nogen af jer kender til en løsning på problemet.


    Det skal siges, det tidligere Empire Total war spil har jeg ingen problemer med at køre.

    Okay, så computeren ser RAID 5 som en stor harddisk, og denne store harddisk kan man så dele op i partitioner?


    Vil meget gerne have begge styre systemer. Nu gamer jeg meget, og testede lige hurtigt Dawn of war 2 i windows 7 og windows xp. Windows 7 gennemsnitlig frame rate 40, windows xp gennemsnitlig frame rate 60.
    Det er også ligeså meget at jeg er bange for der er nogle ting som ikke er så kompitable med windows 7.


    Tak for hjælpen!

    Et spørgsmål mere!


    Det slog mig mere, jeg vil gerne have windows XP og windows 7 på min maskine. '


    Så, hvis jeg fx installere windows 7 på mit raid 5 system og derefter vil installere XP også, kan man det?


    Ser windows xp mit RAID 5 system som 1 stor harddisk?
    Windows xp vil kun lade sig installere hvis man formatere det drev man vil installere det på.

    ahhh! Okay må være mig der har været lidt fuld, ja det er sikkert ctrl+L i stedet for ctrl-i.


    Okay så du siger med en onboard raid controller er chancen for at jeg kan senere tilføje en ekstra disk til mit raid system lille?

    Ahh, jeg har ikke været tydelig nok. Jeg har ikke kørt noget raid endnu. Den ene harddisk har hele tiden været defekt.


    Så, kan jeg køre raid på mine 3 harddiske nu, og smide den 4. på raid systemet når jeg for den erstattet?


    Software og hardware raid?


    Er ikke helt med på hvor jeg laver RAID opsætninger.


    Har et DFI-Lanparty ut x58-t3eh8. Der står som du også siger noget om, at jeg skal trykke ctrl+i for at komme ind i en RAID menu når jeg bliver bedt om det. Men det har jeg ikke set noget til.


    Yder mere siger manualen at jeg kan ændre RAID opsætninger i BIOS, men jeg kan godt nok ikke se noget om RAID nogle steder i bios.




    RAID 0 giver vel ikke støre chance for fejl?
    For jeg har tideligere altid bare kørt med 1 stor harddisk, og vis den går ned mister jeg jo vel aligevel mine date.
    Jeg har aldrig prøvet hvor nogle af mine harddiske har stået af.

    Hej.


    Ville gerne prøve noget RAID 0 for hastighedens skyld.


    SKaffede 4 ens harddiske, et bundkort med raid-controller.


    Installerede windows XP.


    1. Skal man bare gå ind i Diskhåndtering og konvetere alle sine diske til Dynamiske diske, og så køre de raid? Hvor vælger man om man de skal køre RAID 0, 1...?





    Nu er en af diskene defekte.




    2. Kan jeg køre raid med 3 af diskene midlertidigt og så få den 4. ind i RAID gruppen når jeg har fået arstettet den 4. defekte disk?

    Så et 9800gx2 og HD4780 er betydeligt hurtigere end et 8800ultra? har bare læst på nettet der ikke skulle være den store forskel, men der står jo så meget møg!
    men var selv meget glad for mit gamle 8800ultra!


    men er et HD4780 betydeligt hurtigere end et 8800ultra, så er det helt klart sådan et jeg skal have.

    Jeg skal bruge et nyt grafikkort, og var rimlig sikker på det skulle være et 9800gx2.
    Så så jeg HD4780 og prisen.


    ifølge nogle tests jeg fandt på nettet var HD4780 hurtigere end 9800gx2 men var rimlig skeptisk pga. den store forskel i pris.


    Yder HD4780 virkelig mere end 9800gx2?

    Fedt.


    jeg så nvidia havde lavet sådan en liste med strømforyninger der passede til deres 9800gx2, min var godt nok ikke med, men der var en 500w på listen og de kan da vel ikke undersøge ALLE strømforsyninger.


    så jeg tager chancen.


    Tak for hjælpen.

    Jeg har en Zalman ZM600-HP(600 watt) strømforsyning. Kan den trække et 9800gx2?
    har 3 harddiske, den ene kan jeg godt undvære, et dvd-drev og et X-fi lydkort.


    Kan den trække 9800gx2? skal jeg evt. have nogle andre kabler til den?(hvilke, hvor)
    eller skal jeg have en helt ny strømforsyning?