Indlæg af PimpF

    Jeg har aldrig været ude for at en pc ikke ville starte op efter at have nulstillet bundkortet, så jeg kan ikke komme i tanke om andet end psu er røget. Der må være nogle fulstidsnørder som kan hjælpe her? ;-)

    Det må være psu`en den er galt med. Hvis den slet ikke vil starte op efter clear cmos og pillet batteriet ud, kan jeg ikke komme i tanke om andet end psu`en er røget. Kan du ikke låne en eller andens psu fra det LAN party og sætte til din pc?

    Jeg er ved at installere windows 7 64 bit. Installationen stopper når den har genstartet første gang og skal til at igang med completing installation. Der sker intet der samme sted i hver gang.
    Nu er det 5 gang jeg prøver. Jeg har formatteret begge diske ( en 320 gb og en 1000 gb ) og prøvet på alle partitioner.
    Efter 15 min hvor pc`en bare står og der sker ingenting, mister jeg tålmodigheden og prøver på ny...


    Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

    Scythe Mugen med 1 stk. 80 mm. blæser mener jeg den hedder og den koster kun 200 kr. Fik cpu op på 4 ghz men syntes den blev lidt varm. Jeg skal have smækket 2 stk. 120 mm blæser på, håber det hjælper på temp.

    Det er osse min mening efter at have læst en del tests. Jeg syntes ikke de få milisekunder i visse syntetiske tests ( nogle af dem er I5 hurtigere ) er de 600-700 kr mere værd. Ikke til det jeg bruger computeren til ihvert fald.
    Jeg syntes heller ikke manglen på HT i i5 kan ses i tests, post endelig links til tests hvor man kan se forskellen hvis jeg tager fejl.

    Jeg har en NorthQ 380w 18a psu som trækker:


    Intel E6500K 2.93@3.5 ghz
    Asus P5N-MX micro atx
    4 gb DDR2
    500 gb HD
    Asus 4890 1 gb
    Siberian Tiger I vandkøling


    Skidtet ligger på 15000 i 3dmark 06. Jeg havde osse mine tvivl om psu kunne klare det, men indtil videre kører det upåklageligt.

    3dmark Vantage er fint at teste med. Jeg har en I5 750 2.66 ghz som er overclocket til 3.8 ghz på luftkøling og et 4890 som du osse har. Det eneste jeg gjorde var at hæve fsb til 190, ikke andet, så jo det er sq ret nemt ;-)


    Jeg får følgende vantage score:


    Gpu score: 10371


    Cpu score: 16853


    3DMark score: 11475


    Så har du et lignede system at sammenligne med ;-)

    Nulstil bundkortet. Tag det runde batteri ud som sidder på bundkortet. Efter 5 min, sætter du batteriet i igen og start så op. Så er det nulstillet.

    Gfx får rigelig med strøm med den psu du har. Var psu overbelastet, begnder den at hyle, det gjorde en ældre psu jeg havde ihvert fald ;-)


    Din pc yder i 3dmark 06 som den skal.

    Tak for svaret, efter jeg postede indlægget var det osse de jeg fandt frem til ;-)
    Efterfølgende har jeg ledt efter test af cpu`en men kunne ikke finde andet end hvad den kan overclockes til, syntes ikke der var nogen tests af den...

    Du svarede ikke på om alle drivere er installeret? Altså til bundkortet osv?


    Afinstaller grafikdriver, brug reg cleaner til at fjerne de sidste rester, genstart og kør driver ind igen og genstart så.


    Hent 3DMark 06 eller Vantage og kør en test.


    Ellers slet windows, opret en partition på harddisken og installere Windows på den ene partition. Du behøver ikke købe en harddisk mere, det kører upåklageligt på 1 disk.

    Jeg har skam sendt dig en PM ang. cpu og 4890, den har du vist ikke set ;-) Jeg sendte osse en mail men din mailadresse eksistere ikke.