Indlæg af Nuller-Joe

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    "<!--Yes it is a weighing machine...-->"


    På engelsk kalder man det for "scale" ;)


    Ja syntes også det lød som et mærkeligt ord men ifølge gyldendals røde dansk-engelsk ordbog:


    Vægt:
    (apparat til at veje på)
    1.
    weighing machine


    Men du har nok ret, retter det lige :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    de link du har smidt til sidst er ugyldigt, ved mindre det ingen betydning har så kan det jo være lige meget, men jeg kan ikk bruge det i hvert fald...


    De har ingen betydning, det var bare et eksempel på hvordan man går fra et level til et andet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    De xxx link der, måske skulle du vælge noget andet at som eksempel :roller:


    Ja det kan du have ret i, den havde jeg ikke lige tænkt over ;)

    Hej Tweak


    Nogle af jeg kender nok til "internet riddles", andre gør ikke.
    Jeg selv er blevet ret grebet af at løse dem, og efter at have brugt utrolig mange timer på det, tænkte jeg at det kunne være meget sjovt at lave min egen. Der er indtil videre kun 14 levels, men hvis folk kan lide det, vil jeg selvfølgelig følge op på det.


    Hvad det går ud på for folk der ikke kender til riddle's:
    Det gælder altid om at komme fra en side til næste side.
    Det gør du ved at bruge de hints der er på siden til at finde løsningen. Løsningen er ikke altid lige nem, men der er aldrig brug for at gætte sig frem.
    Når du tror du har løsning ændre du url'en til din løsning. Så hvis vi fx er på level 1: hjemmeside,com/level1.htm og vi har fundet løsningen til at være tweak ved at fx ændre noget brightness på billedet, fundet noget i lyden, ændret fil typen, taget et anagram til et andet ord, dekodet en kode eller andet, så ændre du url'en til hjemmeside,com/tweak.htm


    Generelt kræver det lidt kendskab til computer og programmer og hvordan man googler, så tænkte at i er de rette til dette.


    Jeg håber i forstår princippet eller skal i være MEGET velkommene til at spørge ind til det.


    Jeg håber også på at få noget feedback omkring de forskellige levels, mest hvis i syntes der er for lidt hints til at gennemføre det givne level.


    Da det stadig kun er en "beta" er der helt sikkert en masse stavefejl, dem skal i ikke tage jer af, da der ikke er stavefejl i svaret, det kan jeg love jer ;)


    Sidst men ikke mindst. LAD VÆR MED AT SKRIVE SVAR I DENNE TRÅD, HINTS ER TILLADT MEN INGEN SVAR!


    Spillet:
    http://condemned.dk/riddle/


    Nuller

    Tak for alle inputsne


    Jeg har nu valgt fagene; Matematik (A) og Fysik (B).


    Må sige at jeg er blevet ret grebet af tanken om poker i matematik, hvilket nok også skyldes at jeg lige fornyligt har set 21.


    Jeg er lige nu ved at undersøge om jeg på nogle måde kan have om Poker i matematik, for hvad kan understøtte dette emne i fysik?
    Ved mindre at man som overordnet emne har fx. den stokatiske variabel og så om poker i matematik og noget om henfald i fysik?

    Hej Tweak og matematiker


    Jeg skal meget snart til at skrive SRP, mit problem er dog at jeg er lidt på bar bund hvad angår mit emne.
    Så tænkte at nogle kloge hoveder som jer herinde, hvor mange har haft matematik måske har nogle gode ideer til hvad jeg evt. kunne skrive om.
    Ved nogle af mine venner skriver om sæbebobler, kædelinjer, mekanik osv., men intet af dette har umiddelbart grebet min interesse, så derfor søger jeg lidt inspiration fra jer :)


    Regner med at skrive i fagene:
    Matematik (A)
    og enten:
    Historie (A)
    Fysik (B)


    Hælder dog nok mest til Fysik B


    På forhånd Tak

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har du tilføjet flere ram i den ? det kan være et rammodul på en ramstang der er defekt.


    Intet nyt ram i.


    Heller ingen ny bios, og har intet software vedr. batteri udover hvad man får med windows (hvis det ellers har nogle skjulte batteri fetures)

    Hej


    Jeg er kommet ud i et problem med min bærbar, da den er begyndt med tilfældigt at lukke ned. Det sker uden advarsel, BSOD, varmeproblemer eller andet fornuftigt.


    Første gang det skete var da min computer var sat til et TV med hdmi kabel, tror dog ikke det har noget med sagen at gøre.
    Det sker kun når den kører på batteri, hvis den er til strøm er der aldrig problemer.


    Det endnu mere mærkelige er dog af hvis den har stået til opladning fx. natten over, og jeg så tager fra strømmen, kan jeg måske bruge den i 2-3 timer, og så lige pludseligt crasher den, somsagt uden bsod. Når den først er crashed 1 gang bliver den ved og ved med at crashe når jeg tænder den lige efter. Allerede ved POST screen crasher den, så kan udelukke virus eller andet dårligt software.
    Jo længere tid jeg venter efter 1. crash uden strøm, jo længere tid vil jeg kunne bruge den før den craser igen, dog er der tale om maks 1 min. Så hvis jeg skal kunne bruge den igen på batteri skal den stå i nogle timer til strøm


    Hvis jeg skal sætte en lille smule system i det for at hjælpe jer:


    Bærbar har stået til strøm hele natten --> kan bruges i mindst 2 timer (intet system i hvornår den crasher første gang)
    Prøver at tænde den igen efter 1. crash ---> slukker inden jeg overhovedt kan nå ind i windows
    Prøver at tænde den lige efter igen --> samme
    Lader den stå i 20 min ---> kan nå lidt længere ind i windows, måske endda lige nå at logge ind
    Lader den stå 1 timer ---> Kan nå at logge ind og være på den i 5-10 min
    Sætter den til opladning i 2 timer ---> kan bruges i mindst 1 time
    Sætter den til oplaning natten over --> kan bruges i mindst 2 timer


    Det skal siges at batteritiden burde være 9 timer, så nej, jeg løber ikke bare tør for strøm ;)


    Hvad kan problemet dog være? :(


    Hvis overstående er svært forståeligt, så spørg endeligt :)


    Nuller

    Jeg har også den boks derhjemme, og den har fucket fuldstændigt op på mit netværk med alt der hedder port forwarding og lign.


    Jeg har så også gjort det at den indbyggede router der er i er mildest talt ringe, så jeg har sat min egen router til en af portene i homebox'en og så har jeg computerne logget på min egen router, men det ændre intet på om man kan port forwarde

    Hey tweakers med iphones


    Til tider kan de små iphone spil være sjove og til andre tider kedelige, en måde at sparke lidt mere liv i dem er ved at konkurrere.


    Hvad er jeres email til jeres game center (samme som apple id?)


    Min: nuller.joe@gmail.com


    I skal være velkommene til at udfordre mig i en omgang fruitninja eller andet ;)


    Nuller-joe


    Hvilket TV har du, for det afhænger det vel meget af. Personligt kan jeg ikke holde ud at spille på mit tv pga for meget delay, på trods af at det ifølge producenten har en repsonstid på 6 ms.


    Og hvis jeg ikke tager helt fejl er det specielt 100 hz fjernsyn der er meget delay på (mit tilfælde -.-)