Indlæg af svedel77

    Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Flot billede! Filteret får det til at fremstå som et gammelt fotografi, bortset fra det orange selvfølgelig.


    Jeg har altid undret mig over hvordan man laver den slags billeder, jeg kan ikke finde filteret på mit EOS 1000D. Nogen der har en guide? :P


    Den er supernem. Du åbner billedet i dit fotobehandlingsprogram. Konverterer til sort/hvid, og lægger lidt støj på billedet. Støjen laver du i et særskilt lag, og så kan du eksperimentere med blendmodes og transparency.


    EDIT:
    Her er en video der viser hvordan du kan gøre : http://www.humansoftware.dk/gammelt.wmv

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bambo
    Synes ellers der står stort set det modsatte under "Særlige bestemmelser om edb-programmer m.v. " men pyt med det.


    Bortset fra det så fatter jeg ikke Tweak.dk åbenbart lader enhver poste hjemmeflikkede programmer - uden at forlange nøjagtig beskrivelse eller foretage test. Det er hans problem der foregår forhandlinger eller hvad det nu er. Har han brug for alpha-testere så lad det fremgå tydeligt.


    At skidtet her jagter system-filer gør det bare lidt mere spændende?


    Hej Bambo,


    Jeg kan godt se hvad du siger, men jeg er ikke enig. Den problemstilling du beskriver er mere et spørgsmål om tillid til programmøren (eller hvem der nu har fundet på et eller andet som potentielt kan skade din PC). Jeg kunne self. snakke side op og side ned, om alle de kunder jeg har haft, og fine referencer osv. Men det rokker ikke ved, at du vil være mistænkelig.


    Min konklusion er, at man ikke bør benytte programmer, fra folk man ikke stoler på. I princippet kunne jeg fortælle hvilke filer der slettes - og så alligevel sætte programmet til usynligt at uploade dine filer til netbank osv. til min egen FTP-server. OK, langt ude eksempel, men du kan godt se hvad jeg mener? :)


    Tråden her var oprindelig ikke ment til denne diskution, men derimod som et tilbud om et gratis program. Det står Jer frit for at sige nej tak. Men jeg ser ingen grund til denne diskusion, så jeg lukker hermed tråden. Har nogen spørgsmål til programmet - eller andre programmer på min hjemmeside, er I velkomne til at kontakte mig på MSN : svedel1977 (snabela) hotmail.com



    - Søren

    Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Jeg kunne godt tænke mig at se, fra en pålidelig kilde, at det er ulovligt.
    At disassemble dit program bryder, så vidt jeg ved, ingen regler om ophavsret.


    Som jeg skrev før, er det ikke for at være ubehagelig. Men det konkrete svar på dit spørgsmål findes her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=11932#K1


    Jeg ønsker ikke at debatere emnet yderligere. Har nogen spørgsmål, er I velkommen til at sende mig en mail.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Jeg skal nok lige se om jeg får tid til at disassemble programmet i weekenden og så lave en liste over hvad den gør, vil ikke poste det her men folk kan fange mig over msn hvis de vil vide algoritmerne.
    Ville os selv være skeptisk over et program med sådan en vag beskrivelse.


    Hej Shadow,


    Jeg kan ikke forhindre dig i at disassemble mit program, men jeg vil gøre dig bekendt med at det ifølge dansk lov om ophavsret er ulovligt. Specielt hvis du videregiver oplysningerne. Jeg ved godt at jeg er (for) sparsom med oplysninger, men hvis du disassembler og videregiver oplysningerne, inden jeg har fået afklaret et salg, vil jeg melde dig til politiet, som jeg har meldt David fra TweakUp her i eftermiddag. At jeg tilbyder dig en gratis licens af mit program, betyder ikke at jeg giver dig lov til at disassemble, og sprede oplysningerne. Det medfører bare at jeg ikke vil lave flere gratis programmer.


    Jeg ved godt jeg lyder som en mavesur stodder, men det er ikke ment som brok eller trusler. Jeg jeg vil blot have lov til at have hvad der er mit i fred. Og som sagt, så skal jeg nok offentliggøre filerne, hvis jeg ikke får idéen solgt. Du er velkommen til at disassemble programmet til eget brug :drink:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    "Dette program sletter ligegyldige filer fra din harddisk" - Det var ikke særlig detaljeret :ph34r: Hvis du vil have at folk skal bruge dit program, så må du jo nok gå lidt i dybden med hvad programmet sletter af "ligegyldige filer".


    Kan programmet noget som en almindelig diskoprydning i windows ikke kan? Er der nogle valgmuligheder for sletning af filer? Hvad med nogle screenshots?


    Ja, jeg ved godt det lyder noget James Bond agtigt at jeg ikke fortæller hvilke filer den sletter, men da jeg ligger i forhandling om programmet, kan/må jeg ikke fortælle hvilke filer det drejer sig om. Bliver programmet ikke solgt, skal jeg nok fortælle hvilke filer det drejer sig om. Men jeg kan oplyse så meget, at det er nogle bestemte windows systemfiler som der nogen gange ligger dobbelt.


    Omkring den almindelige Windows oprydning, er dette ikke det samme. Så du kan med held benytte begge programmer for optimal sletning.


    Screenshot på vej.

    Grunden til at jeg sælger, er at jeg ikke rigtig har plads mere, da jeg er flyttet i Viby's mindste lejlighed. Jeg har haft sættet til salg før, til en højere pris, men der var ikke nogen som ville betale. Desværre.


    Sættet sælges kun samlet.

    Lyngdorf Audio SDAI2175, alu, 200 W, Sælges sammen med et sæt Dali Ikon 2 højtalere, samt TaraLabs Prism højttalerkabler. Ny samlet pris = 18.093,-


    Sælges for 9.800,-


    Kvittering haves fra Hifi-Klubben

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    hehe bare for at være en rigtig idiot så findes 3D på skærmen, idet hvis et object har 3 dimensioner, dvs X Y og Z akser (feks) så er det et 3-dimensionelt objekt :P


    Men men, det er en sjov idé det du har taget! Hvordan laver man panoramer på den måde?


    Ævbæv, det passer ikke for en skærm er jo flad - det er det som er joken (drille drille)


    Jeg laver mine panoramaer i PTGui. Photoshop kan også, men den har tendens til at forskyde "syningen" så man kan se hvor billederne er sat sammen.