Indlæg af urbananen

    Mine første biler var Toyota.
    Min næste var Kia Cee'd SW. - Du får simpelthen så meget for pengene, og rustbeskyttelsen er fabelagtig. Benzinerne er dog ikke til at juble vildt af, hvis man snakker motor-ydelse og økonomi.
    Min nuværende er Hyundai i40 - Den beviser bare at hyundai er med på beatet. Synes dog ikke at rustbeskyttelsen er ligeså gennemført, som jeg oplevede det på min Kia.



    Af lille billig bil ville min anbefaling være:



    Hvis hun kører mere end 22km til arbejde, eller bare langt en gang om ugen:
    http://www.bilpriser.dk/car.do…carid=987586&make=Hyundai



    Hvis kørslen kommer til at bestå af korte ture:
    http://www.bilpriser.dk/car.do…carid=963049&make=Hyundai

    Nu er jeg, som du ved, ikke AMD-mand, men hedder den ikke AMD II X4 965?
    Min vurdering:
    CPU - 500kr
    MB- 400kr - 500kr
    Hvis du kan få en samlet pris på 1.000kr, ville jeg være yderst tilfreds som sælger.
    Med et godt tilbud på 800kr ville chancen for salg nok være en smule større :)

    Den der samlemuffe, hvor du siger "Det er præcis den".... Den dur jo ikke.
    Ved ikke om du har forstået det de andre spørger om.
    Har søgt lidt efter den type du linker til, UDEN overgang, og kan ærlig talt ikke finde nogen.
    I fald af du er i tvivl om det er en med eller uden overgang, så køb da 2 enkelte. Der er i hvert fald ikke overgang.
    På denne side kan du se lidt forskellige:
    http://www.greenline.dk/Produkter/243/Samlemuffer
    Den øverste bruger man til at samle 2 ledninger.
    Den neden under, den som du linker til, og til at samle 2 eller flere ledninger, når man ikke kan få plads i en enkel.
    Her kan man ikke både putte plus og minus i.
    -Hvis sikringen går, er du ikke i tvivl. Så skal den skiftes, før der er strøm på den pågældene gruppe.

    Jeg finder det ganske glimrende!....
    Alene på den måde kan vi vise hvor meget vi afskyr Apple pga. alle deres patent-sager, ved ikke at være aktive i forummet overhoevedet :pokey:
    -Det fis, håber du kan ta' det Bubber.....

    Corsair Obsidian 800 er no mest til vandkølning...


    vil du vand eller luft køle? :)

    Jeg er nu ganske glad for mit, selvom det kun er på luft. :)
    Har proppet 3 blæsere i toppen, så der kan komme lidt luft igennem det store rum.
    Temperaturen er ikke meget højere der inde end i rummet det står i.
    -Kan kun anbefale det.
    Men det har selvfølgelig ikke nogen super-cool-thansen-stil over sig.

    Har du fået solgt snavset?
    Hvis nej, holder du så stadig fast i de 189kr under nypris?
    -Pris-ide 2.400,- ? (Det er jo kun jul en gang om året ;) )

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    de lover den bliver ligeså vild med udstyr (næsten) som i40'eren er nu og til næsten samme penge som den nuværende i30 :) plus at det design de er begyndt med på i40 også giver sig kraftigt til kende på den nye i30


    http://www.bilsektionen.dk/hyu…sloret-for-deres-nye-i30/


    Det kan jeg godt se, den ligner mistænkelig meget :) .
    Er da spændt på at se hvad de putter i af udstyr

    Det var sandelig da ellers noget af en ombygning det der.
    Ville aldrig selv ha tænkt på at bygge en getz om, da den ser så kedelig ud.
    Men det kan jo snildt lade sig gøre kan jeg se.


    Bpm ~ Nej, den har jeg ikke lige fået set. Men hva, som den mindre model den nu er, kan den vel ikke komme med mere udstyr :)


    EDIT: Mht lavprofil, er jeg nok blevet et komfortmenneske.
    Skiftede mine tidligere brede lavprofiler ud med 215/55 .
    Det gav lidt mindre støj, og ikke nær så meget rumlen.

    Var ellers glad for min nuværende 2-liters.
    Havde det været billigere at få den på hvide plader, var det helt sikkert blevet løsningen.
    Men 65.000 for afgiften alene afskrækkede mig lidt, hvor efter sæder, seler, osv skal oven i.
    Efter at ha fyldt den med 0w-40 olie fra starten af, kørte den sgu som en drøm.
    Til og med rigtig langt literen.


    Her er min nuværende så:

    Ja, det var heller ikke helt meningen vi skulle ende op med sådan en dyr bil.
    -Men nu stod der sådan en i butikken.
    Havde først luret på en i30, ikke SW modellen. Under halv pris.
    Så det virkede som et fornuftigt valg at vælge den løsning..... Men så prøve-kørte vi en i40....


    Der er bare så meget gejl i STYLE-modellen at jeg skulle eje den.

    Det er sådan en klods man putter på hvor man slutter den til hanen. Hvis du er hjemme når den er sluttet til, vil det jo heller aldrig blive et problem med vandskade, men hvis man ikke er hjemme, og der er en slange som hopper af, så der vand. Aqua-stop lukker for vandet efter lidt tid.
    Havde en lejlighed for et års tid siden, som endte med at koste over 100.000 for lejeren, pga. Aqua-stop ikke var monteret, og de havde ingen forsikring som ville dække.
    Hvis det havde været monteret, havde boligselskabets forsikring formentlig dækket omkostningerne.

    Der er også STOR forskel på det en vaskemaskine og en opvaskemaskine spytter ud.
    Jeg er jævnligt rundt og rense afløb pga. vaskemaskiner. Alt det tøj-fnulder sætter sig simpelthen over alt.
    Har aldrig haft problemer med køkken-afløb eller faldstammer pga. opvaskemaskiner.


    Forsikringsmæssigt skal du bare sørge for der er aqua-stop.
    Det kan boligselskabet desuden også sætte som et krav.