Indlæg af Hymn

    Jeg har det nævnte GigaByte 4550 kort i min HTPC og der er fin lyd på over HDMI. Man skal så også vælge HDMI i fx PowerDVD 7.


    MEN mit kort har en kedelig bi effekt. I Fuld HD bliver den hvide farve nærmest hudfarvet og det er ret kedeligt! Menuerne i fx IE8 har denne hudfavede farve men det er ikke det værste. Billeder på fx EDBpriser af et hvidt tv, fx Sony 32E5520, ja så er fjernsynet altså også hudfarvet.... Nice NOT!!


    Men afspiller jeg en Blu-ray film er farverne OK. Det er kun i særlige tilfælde den hvide farve forsvinder og bliver hudfarvet.


    Men ellers et godt kort. Bliver ikke varmt eller noget, og er selvfølgeligt støjfrit.
    Købt hos Dustin Home.
    Windows er Vista Home Premium.

    Kvaliteten bliver så god som ens video in indgang tillader.
    Selectorboxen leverer et ganske fremragende videosignal, dog ikke HD.


    FloppyDTV løsningen kan også levere de ca 5 kanaler der sender i HD. Det er selvfølgelig bedre.

    Ja det er rigtigt at FloppyDTV er den bedste løsning, men du skal have kortet, Viaccess cam kortlæser og Extensen Kittet (hvis du vil have HD). Ialt ca 2.000 kr.


    Et alternativ, vistnok det eneste, er TerraTec Cinergy C PCI (DVB-C-modtager). Det er noget billigere, men du skal have kortlæser extentionen, som jeg ikke ved hvad koster.


    En god løsning er at bruge Selector boxen, hvis du allerede har den ellers kan den købes for et par hundrede kroner excl YouSee kort. Overfør så signalet fra Recorder SCART udgangen til tv kortets S-Video indgang. Det er faktisk det jeg selv gør.


    /Hymn