Indlæg af silentk


    bwj var faktisk 98++. men er ikke baseret på benches (ofcourse) kun et udsagn om at 9800'eren skulle være 30% bedre end 8800 og derfor stadig ville blive slået med en smule af 3870x2. men det er jo selvfølgelig ikke baseret på facts endnu :)


    well. er også kun bygget på at jeg har hørt at 3870x2 skulle ligge en smule over 9800'eren i benches. men selvfølgelig svært at sige meget før begge kort egentlig er på markedet.
    og selvfølgelig svært at sige hvordan udviklingen vil ligge we'll see :) indtil vidre er det hele jo bygget på rygter og små udsagn forskellige steder fra.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dday
    Hej igen... Fik lavet testen med 3DMARK06


    Og jeg har ZALMAN 5600 køler, min CPU kommer ikke over 48 grader... :D


    jeg fik denne nr. som test resultat, 7834 er det dårligt? hvordan kan man se hva PCen fejler?? :(


    lavt nok til at du ikke kan forvente special grafik i særlig meget. jeg scorede ca 10500 (men har så også quad core der trækker dem lidt op uden egentlig gavn i spil helt endnu XD)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk


    wrong. der hedder 3870x2 af den grund at det er ET kort med 2 gpu'er, lige præcis som en core2duo er en processor med 2 kerner


    og hvis man lyster kan der smides 2 af disse i crossfire XD

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    2*hd3870 er 2 kort.....


    ati er bedre til at udnytte sli/crossfire funktionen generelt, men deres topkort er ikke så gode som nvidias topkort. bundkort med sli understøttelse er dog generelt dårligere end dem med crossfire understøttelse, så derfor er at vinderen hvis man vælger 2 kort i mange tilfælde. Desværre er det ikke sikkert du får en skid ud af det, da det kan være andre ting der begrænser din computers formåen.. 1 stk 8800 GTs 512 tror jeg er rigeligt til dig, og det er næppe gfx der så vil holde dig tilbage.


    wrong. der hedder 3870x2 af den grund at det er ET kort med 2 gpu'er, lige præcis som en core2duo er en processor med 2 kerner


    så er det også nogle af de billgere ddr3 ram du har fundet :) but anyways true.


    men du kan jo altid køre med 2 grafikkort, så lange du har 2 x pci express på motherboardet, spørgsmålet er så bare nvidea eller ati, og må siges at atis 3870x2 kommer til at se ud til at kunne være starten på en vending på markedet igen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Tjaaa... så skal det være med 640 MBram


    640mb versionen er faktisk ringere end 512 mb versionen. fik desværre købt mit 640 kort før de announcerede gt og efterfølgende det nye 512 :<


    men sæ længe du kan vente og har lidt penge at rykke rundt med så ville jeg altså vente til de nye duel gpu kommer ud^^ ellers ville jeg også tage et 8800 gts nu



    pc2 betyder det er ddr2 ram. 5300 er et udtryk for hastigheden. pc5300 kører standart 667 mhz mens 6400 kører 800, og 8500 kører 1066


    cl5 er et udtryk for hvilke timings rammene kører. i det tilfælde 5-5-5-15 (jo lavere jo bedre)
    det normale pt ligget på enten cl4 elelr cl5



    og nej, intel er generalt ikke bedre til at lave processore end amd.
    men amd har ikke kunne følge med intel nu her. men de svinger lidt frem og tilbage. men pt er intel langt overlegen. og derfor min stemme på intel ^^

    well hvis du ikke havde nogen aktivitet på kerne 2 ville de virke lidt suspect. plejer normalt at dele arbejet ud i mellem sig så vidt muligt.men alt der tager bare en smule cpu kraft tæller jo.har endnu ikke fået sat mig ind i hvordan. men skulel være muligt at adressere et givent stykke kørende software til at køre på en bestemt kerne også, så du fx kan køre dit åbne spil på kerne 2 og browsere msn ect hvad end du måtte bruge ellers på kerne 1.


    så længe du bare ser den lave noget engang imellem er der ikke noget at være nervøs for. programmeringen er bare ikke fulgt med hardware udviklingen XD

    så længe der stadig er nogen aktivitet på den anden kerne skal du ikke være nervøs. er helt normalt.


    men mon ikke software producenterne snart finder ud af at udnytte nogle flere kerner generalt :) er jo kraftigt på vej frem med dual og quad cores

    Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Også med to PCIx16-porte? Kan godt se ulempen med strømforsyningen, så jeg tror det bliver et enkelt kort.
    Med hensyn til mærke, er de så ikke alle nogenlunde ligeværdige? Fik engang at vide, at jeg bare skulle vælge det billigste.
    Jeg hopper nok på et af de kommende Geforce- og ATI-kort.


    også med 2pcix16 porte ja. softwaren er desværre ikke udviklet nok til at bruge super meget af det andet kort man sætte i :( helt præcis hvor emget det giver ska l jeg ikke kunen sige. har dog set flere påstå at crossfire virker bedre end sli, hvorvidt det er sandt skal jeg ikke kunne sige. men ville også helt klart gå efter et super kort istedet for to lidt ringere kort nogenlunde samme real ydelse mindre varme og mindre strøm. men selvfølgelig lækkert hvis man har pengene til 2 superkort :p

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Bare tag 10000 adgangen :crazyeyes:
    Ej.. Jah, start med 100 så nåste gang 70 og så 50 og så 25 og så 25 eller noget i den retning


    snakker du stadig fsb eller kernehastigheder XD?


    hvad det ser ud til køre han med en e6600 som har en fsb som standart på 266 med en multiplier på 9
    hvis han hæver den 100 første gang vil det være et start raise fra 2.4 til 3.3 hvilket nok er lidt overkill selv som en start XD. borset fra det kan den ihvertfald sikkert sættes til 333. min q6600 har kørt upåklageligt på det indtil vidre med stock køler.


    men well hvis de 5 skridt virker sidder han da med et 100% oc så er det bar emed at have ordentlig køling :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral
    Gå altid efter den højeste, som er core temperatur. Jeg ville prøve at holde mig under 60 grader til 24/7 brug.


    indeed^^ gå efter den højeste temp som normalt ville være core0 men prøv at undersøge om dit bundkort er kendt til at måle forkert :) generalt måle de +/- x antal grader generalt

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    7)hæv fsb med 100 adgangen


    100 af gangen er måske lidt overkill :)


    snare 10-20 lidt mere i starten :) men chancen for at du brænder en cpu af er ret lille nu om dage faktisk.bare tage det stille og roligt op af. og sikre dig at maskinen kører stabilt mellem hvert overclock.
    vigtigst af alt, tag dig god tid, no rushing :)


    og ja. så ellers bruge bios (er ikke så svært som det ser ud) start med at slå linær forbindelse fra og sæt dine ram til det de er sat til (skulel gerne stå på dem )


    og hæv cpuen lidt af gangen.


    hvis du så har mod på det kan du senere hæve ramene lidt mere og køre memtest86 på dem


    og hæve grafikkortet med programmet rivatune.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1


    Har du prøvet at køre med DDR3 siden du ved om det er lille forskel?


    nej. men set et par benche's


    bortset fra det er ydelsen man mærker fra bedre ram generalt rimelig lille. også fra rinegere ddr2 ram til bedre. men det gir da selvfølgelig lidt alt sammen :)

    de fleste spil og programmer er kun programmeret til at kunen køre på en kerne pt. ikek sikker på crysis, men lyder ikke til at de har lavet en ordentlig flertrådet programmering ihvertfald.


    men er nu helt normalt endnu. kommer dog forhåbentlig snart. hvad du dog gør er at lade andre ting du har kørende på den ene kerne, men s dit spil har en kerne for sig selv

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1


    Og der er tydeligvis nogen der ikke aner hvad de snakker om...
    DDR2 er ikke konkurrence dygtige mod DDR3, og er ikke til diskussion.... Prisen er hvad som gør DDR2 attraktive, slut.


    som tingene er pt er ydelsesboostet mellem ddr3 og ddr2 så marginalt lille at det ikke er til at mærke.


    og når man tænker på at ddr3 koster ihvertfald double up af ordentlige ddr2 ram kan det slet ikke svare sig. går dog ud fra at teknologien bag ddr3 vil blive udviklet langt mere, så over tid vil de selvfølgelig blive primære valg. men ikke inden for overskuelig fremtid