Indlæg af Ebo

    Hejsa gutter




    1 CPU I7-5820K sokkel 2011 , aldrig været OC og kørt i en redigeringsmaskine.


    1PK 4x4GB Crucial 2400Mhz DDR4 ligger stadigvæk i pakken og har aldrig været lukket op.


    Oven i det, har jeg bestemt og smide et MSI gaming 7 sokkel 2011 bundkort uden beregning, da bundkortet har en ustabilitet eller en bøjet pin i sokkelen og jeg gider ikke lede efter fejlen.
    Der følger osse ekstra 8GB Crucial DDR4 ram med, som allerede sidder i bundkortet og har kørt sammen.


    Sælges kun samlet, for HBO 2500 kr, fragt for købers regning.


    Mvh
    Sam

    Du kunne jo osse kigge enten på den Kingston, som er blevet forslået eller Crucials Mx500 serie, der får man altså rigtig meget for pengene, når vi snakker alm. SATA tilslutning, og jeg mener, at til de priser, så kommer du ikke uden om en på 500GB.


    Jeg har selv en Crucial Mx100 500GB, som har kørt hver eneste dag i 3½ år uden en eneste fejl og den er ganske fin til mit brug for billige penge.


    Mvh
    Sam

    Jeg syntes det er helt okay.


    Hvem med sine fulde sansers brug kan finde på og købe en kniv, som er totalt ulovlig i DK, og bare "tænke" at det er jo bare et halssmykke ?.

    Jeg har osse haft en krum kniv med hjem over jeg fik en bøde og den blev konfiskeret, men sådan er det bare. At de så går videre med "sagen", og fratager manden hans egne fuld lovlige våben, det kan jeg så slet ikke forstå.


    Set i bakspejlet, så er det jo egentlig godt nok, manden er jo oppe i årerne og det var måske på tide og hænge dem på hylden alligevel.


    Mvh
    Sam

    Hej gutter


    Jeg håber nogle sidder med de vises sten, da jeg har prøvet alt hvad jeg kunne finde på, for at afhjælpe problemet.


    Problem:
    Når jeg starter et af mine Battlefield spil på Origin, så er der bare ingen lyd i nogle af dem. I alle andre spil, så virker lyden, ganske som den skal og ligedan når jeg ser film.


    Hvad hulan går der galt for mig?.


    Håber at I har nogle forslag til hvad jeg kan stille op, for at løse problemet, så jeg kan nyde mine spil igen.


    Mvh
    Sam

    Du kan prøve og se mit system, som jeg satte sammen for 2 dage siden. Jeg skiftede bare bundkort og CPU, da jeg havde alt det andet i forvejen.


    AMD,s X470 chipset kører bare derudaf og er klippe stabilt, dog var mit bundkort ca. 300 kr. billigere end det som du har i tankerne. Min CPU var så ca. 20kr dyrere grundet jeg ville have Ryzen+ kernen.


    Den køler som jeg har, kørte før et I7-5820K system og holdt det ganske koldt uden problemer, så et Ryzen system med ganske meget mindre TDP får den slet ingen problemer med og det kommer din køler heller ikke til.


    Mvh
    Sam

    Det er jo komplet tåbeligt og bare prøve på at gennemføre det.


    Streaming tjenester har intet som helst med nationalt tv og gøre, så derfor skal de heller ikke "presses" til noget som helst. Det er en tjeneste, som forbrugeren betaler for ud af egen lomme, så det skal staten bare blande sig totalt udenfor.


    Hvad angår det nationale indhold, så er det da komplet ligegyldigt siden især herhjemme kan vi ikke fremstille bare noget som ligner kvalitet, som hører hjemme på vores skod tv kanaler og lad det blive der.


    Var jeg ceo f.eks netflix, så ville jeg vride mig af grin, og give langemanden, og bare svare: prøv I bare, vi betaler ikke alligevel, fordi vi er nemlig skide ligeglade.


    Mvh
    Sam

    Nu er det heldigvis sådan, at det er producenterne selv, som bestemmer hvor tit der bliver lanceret et nyt GFX.


    Så længe prisen på et nogenlunde GFX ligger så højt, som det gør nu, så er det er fåtal af gamere der bare lige skifter kort hvis ellers de har et nogenlunde kort allerede.


    Den anden side er jo, at rent økonomisk kan det slet ikke svare sig og lancere et nyt kort nu. Både Nvidia og AMD kan sælge alle de chips, som de kan producere i øjeblikket.
    Samt fokus for begge firmaer(Volta, Vega) egentlig ligger i deep learning(hvor de store penge ligger), deres mere almindelige Gforce kort og AMD's RX580 er retter imod gamere, men de bliver jo opkøbt(udsolgt) i store dele af verden grundet mining.


    Jeg har det helt fint med det, da de priser som bliver forlangt nu, simpelthen er for høje for langt de fleste almindelige mennesker.


    Jeg ville have det bedst med et senarie, som ser nogenlunde sådan her ud:


    2018 Q3: paperlaunch af kun mid-end kort
    2018 Q4: hardlaunch op til jul.


    2019 Q1: paperlaunch
    2019 Q2: hardlaunch af high-end kort


    2019 Q3: paperlaunch af refresh


    2019 Q4: hardlaunch af refresh udgaven.


    2020 Q2: paperlunch af ny arkitektur


    Og det kører bare derud af.

    Se det i øjnene gutter og gut-inder, pc-gaming er røget et stykke ned på listen over hvad der er vigtigt, set fra et økonomisk synspunkt for begge firmaer da begge mener, at det som de tilbyder nu egentlig er "godt nok" for nu jfr. highend sigmentet. Minerne støvsuger alligevel det hele.


    Mvh
    Sam

    Hejsa gutter
    Jeg søger lidt råd om hvad jeg egentlig stiller op med et irriterende problem, med min nye mus.
    Jeg har i rigtig mange år brugt Razer mus, som jeg har været rigtig glad for, men min trofaste Deathadder var/er begyndt og vise sin alder efter 5-6 års kontenuerlig brug hver dag.
    Jeg har læst ganske lidt op på hvad der rør sig i "museverdenen" idag, da jeg havde nogle specifikke krav til min nye mus.


    1. den skulle være kablet
    2. Din skulle være præcis og hurtig
    3. den skulle ikke have for mange knapper
    4. vigtigst den skulle være unihånd, da jeg bruger min mus i venstre selvom jeg egentlig er højrehåndet.


    Jeg læste en anmeldelse af bla. Sensei på en dansk side for ca. 1 måned siden og jeg vidste, at min lokale HW-pusher forhandler steelseries.


    Nu kommer jeg til problemet.


    Sensei har 2 knapper på begge sider, men de 2 på højre side vil jeg så gerne deaktivere, da jeg har en tendens til at trykke på en af dem, med min venstre lillefinger. Jeg har DL sidste udgave af steelseries software, men jeg syntes ikke rigtig, at jeg kan finde et sted hvor jeg kan gøre de 2 knapper ubrugelige, så¨de ikke er i vejen.


    Mit håb er, at andre måske har en løsning via software, som kan gøre det, som jeg egentlig gerne vil.


    Mvh
    Sam

    Jeg ville uden tvivl gå efter et Ryzen setup, da du i din post kigger efter mest value for the money.


    Om så du går efter den "store" Ryzen eller 1700X, som jeg vil mene giver sigselv lidt, da den egentlig kan det samme, som storebroren.


    Ram koster det samme uanset platform, men prisen på bundkort mener jeg falder ud til AMD's fordel.


    Mvh
    Sam

    Jeg syntes, at det er helt okay, at de ikke vil sælge den til en forkert pris.
    Det er altid din ret som sælger, om du vil gå med til en handel, eller ikke.


    Kunden har nemlig ikke altid ret, selvom de syntes det, så bare fuck dem.


    Mvh
    Sam

    Vend din PWR stik rundt, det har virket for mig før i tiden, og osse på det kabinet, som jeg har idag. Følg instruktionerne fra bundkort til hvordan alle stikkene skal sidder. Vent med at tilslutte USB indtil, du har hul igennem.


    Mvh
    Sam