Indlæg af Ebo

    Hold af mavle :whistling:


    Så har man brugt hele morgnen på og hænge nye lamper op i hele stuen, og lortet virker, dog mangle jeg pærer, så afsted til XL-byg igen :9xo .
    Hun kan dog godt lide det nye tv efter hun brugte hele aftnen på sine yndlingsserier igår :whistling: :9xo .

    Jeg tror egentlig, at jeg har gjort det hele "næsten" rigtigt nu, hun er i hvertfald glad, som det gamle ordsprog siger: Er lillemor glad, så er du glad......er lillemor rigtig glad, så er du rigtig glad.......er lillemor sur, er du på røven ?( .



    Uber
    Hvad angår mine elektroniske dimser, dem skal hun bare holde pøllerne fra :9xo , det er nemlig mine :dance: .


    Mvh
    Sam

    Her idag mandag, så var jeg ude for lidt af både ups and downs :9xo .


    Min kære ægtefælle skulle ned og have fornyet sin opholdstilladelse i Holstebro, så vidt så godt.
    Jeg sad hjemme alene, og fik en rigtig god idé syntes jeg Jeg ringede til en ven og spurgte om ikke han ville køre mig til Føtex, da jeg ville se på et nyt tv, og inden jeg fik set mig om var jeg blevet ejer af et Phillips 55" 4K tv.
    Vi kommer hjem igen og begynder og stille det op, så kommer ægtefællen hjem igen og ligner et stort spørgsmålstegn og stiller det intelligente spørgsmål, hvorfor ?, svaret var som enhver hardwareintusiast siger....... fordi jeg ville.
    Reaktionen var ikke lige som jeg havde ventet(stilhed og misfornøjelse), så jeg blev lidt sur og sagde, at nu går jeg sgu hjemme fra, da jeg ikke gider og skændes.
    Jørgen og jeg tog på dramhus og blev lidt fulde, men det farede en fanden i mig, så jeg tænkte hvis hun rigtig ville have noget og skælde ud over, så skulle det bare være sådan. som tænkt så gjort, jeg tog en taxa ud i den lokale XL-byg, købte nye lamper til stuen og en helt ny grill, dobbelt så stor som den vi allerede købte sidste år.
    Jeg kommer hjem og smider den store kasse midt i stuen, og hun ligner igen et spørgsmålstegn og spørger hvad jeg nu har købt ?. Jeg fortæller jeg har købt nye lamper, som hun havde ønsket, og hvis hun endelig skulle være sur, så havde hun lige fået en ny grill ? Hun lignede noget der var løgn i hovedet, og sagde jamen vi har jo en Weber i forvejen, og mit svar var bare jamen den her er dobbelt så stor.


    Hold da kæft hvor vi ikke lige er på bølgelængde lige nu, så jeg håber at tirsdag bliver bedre :9xo .


    Mvh
    Sam

    Jamen så er vi da ganske enige. Folk forventede et potentiale for gaming der matchede den højere pris - og det er der simpelthen ikke med R7'erne. Men det er til dels også AMDs egen skyld ift. til massiv gaming marketing op til release, og en meget forkludret omgang release hvor de ikke havde styr på at ASUS, MSI osv.. havde tid til at lave BIOS'er der nogenlunde matchede hinanden på day 1.


    Jeg ser frem til at se hvad de kan gøre på den mere... enterprise agtige del af segmentet fremover. Nu har jeg ikke selv lige behov for en Xeon stil platform, men var behovet der blev det da klart to gange Ryzen på en Dual CPU base (når de boards lander) til samme pris som en Xeon. :cheers:


    Tror du ikke som jeg gør, at R5 delen af Ryzen er der hvor AMd skal tjene penge på CPU-delen, det bliver aldrig highend og har aldrig været intentionen allerede fra en start af.



    Intel tog jo noget kraft ud af ballonen ved at sænke prisen overall, så de er da bestemt ikke helt rolige over havd de har set, at Ryzen kan præstere.


    Ang. opløsnig, så kan du jo se her blandt deres brugere, at forskellen imellem 1080-1440 kun ligger på 10%, og den bliver mindre jo flere kraftige kort der kommer på banen.
    Mvh
    Sam


    Ret skal være ret, HerrMansen det har aldrig været meningen at AMD skulle overgå Intel, det sagde Jim Keller( CPU guruen) selv ang. Zen arkitekturen. Han må jo vide det siden han har tegnet den, ikke sandt ?.


    Jeg er hverken for eller imod den ene eller den anden, men alle skal have samme chance for at vise hvad deres produkt kan, så vidt tror jeg, at vi er enige.


    Faktum er bare, at du har fået et nyt produkt og en helt ny platform, som kan bide skeer med Intel, sådan er det bare. Gaming er kun en ganske lille del at det store billede, og betyder egentlig ikke ret meget, da det ikke er der hvor de store penge ligger. Mange af dem som har haft en AMD Ryzen i hænderne venter på de næste bios opdateringer samt opdateringer fra Microsoft, for at CPU kan bruges 100% i win 10 ganske som Intels kan, det er alt.


    Vær du glad for, at jeg ikke er Lisa Su(AMD president), fordi jeg ville have lukket alt hvad der hedder desktop CPU'er(til almindelige brugere) ned, og udelukket satset på server delen, så komplet overladt alt det bøvl til Intel, da der ikke rigtig er nogen indtjening i det, set igen med de store briller. Så ville jeg have gået konsolvejen og lavet en ny APU der kunne tilfredsstille almindelige brugere i 1080/4K opløsning og lade den ende der, siden hun selv sidder på 100% af markedet.


    PC' gameren betyder intet i vores verden, måske lige bortset fra at kunne skabe hype, vi er for få jfr. gaming, vi laver for meget bøvl når ting ikke virker som de skal, jamen så er der konsol, go that way and be happy.


    Ret skal være ret, jeg er endelig blevet glad for min X99 platform fordi nu virker den, som den egentlig burde fra en start af. Skulle jeg investere idag, så var jeg uden tvivl gået Ryzen vejen, da jeg bruger min maskine til meget mere end komplet ligegyldig gaming, det er nemlig kun tidsfordriv, det kan klares på en konsol i stedet for. Dermed ikke sagt,a t der ikke kommer enten en Vega eller GFX1080TI i min maskine, om ikke andet, så bare for at smide lortet ud igen om 2 år.


    Mvh
    Sam

    Du mener hvor CPU'en får mindre at lave fordi at det er GPU'en der bottlenecker? Det er derfor at de fleste foretrækker at teste i 1080.


    Skal vi nu ikke lige tage og få bare lidt fornuft med ind i det hele. Ryzen platformen er hvad 4-5 dage gammel og folk hagler den ned fordi den ikke ligger Intel flad ned, men det var heller ikke meningen fra en start af jfr. Jim Keller, den skulle være konkurrencedygtig, intet andet hvor imod, at Intel kører samme chipset bare med minimale ændringer, som de har haft +7 år til, og I giver AMD 4-5 dage og så siger i meeehh, det er ikke retfærdigt i mine øjne.

    Det har AMD leveret med Ryzen, ikke bare på CPU siden, men osse med deres nye chipsets. Man skal da lige huske på hvor længe, at boardpartnere har haft til at lave en bios, som virker i første forsøg, det har jeg aldrig set, det er kommet hen af vejen, som platformen modner.


    Se lige hvad AMD har præsteret med Ryzen i forhold til FX-serien på en helt ny arkitektur, det kan man da ikke andet en se på og sige wow, især med tanke på deres RD omkostninger i forhold til Intel.
    Intel har suttet røv på alle kunder i flere år, og bare grinet på vejen i banken imens kunderne(dumme som de er) har fundet sig i det, premium pris for ingen eller næsten ingen innovation, sådan har det været siden I7-920 arkitekturen.


    Endelig viser AMD lidt tænder igen, deres singlecore preformance kan alle springe op og falde ned på, men ret skal være ret, den er lige under hvad Intel kan, sådan er det. Se deres multicore og i høje opløsninger, så bliver billedet lidt mere lige, så efter og have chattet med Dave fra techpowerup, om hvordan platformen virker i gaming hvor han har kørt over 3 platforme, I7-5820K, I7-6800K og Ryzen R7-1700(x), så virker i moderne spil AMD lidt mere flydende og uden stutter i normalopløsningen 1440, alt andet er komplet ligegyldigt i mine øjne.



    Så brokker folk sig over, at Ryzen ikke rigtig kan komme så højt op i Hz, helt ærlig er det ikke komplet ligegyldigt, siden 90/95% af alle ikke OC'er hverken CPU eller GPU indtil en af delene er blevet så gammel, at platformen ikke kan følge med, så bliver der skruet på lidt af hvert, for at få det sidste juice ud af den.
    Stod det til mig, så skulle AMD og Intel indgå en studehandel, og locke alle deres CPU'er sådan at de ikke kunne OC mere end 2Hz på luft, 4Hz på vand og 6-8 på LN2, ellers skal det hele brænde sammen og sige puff. Det ville stille alle mere lige og tage alt den varme luft ud af OC verdenen, som den slet ikke hverken har ret til og fjerne alt hype fra hvem kan hvad og "hvorfor", da det ikke bliver lavet for at køre 24/7/365. Det har intet formål i daglig brug og har aldrig haft det, men igen det er min personlige mening.



    Jegselv hoppede på X99/I7-5820K platformen 4 måneder efter den kom frem, og den var da heller ikke uden børnesygdomme. Det tog da 6 bios opdateringer inden alt kører som det skal hvilket det gør nu. Skal vi så ikke give AMD samme forudsætninger som Intel har haft igennem 6-7 år siden X58 uden at bringe noget som helst nyt frem i solen.


    For ikke og sige rent softwaremæssigt, så har Microsoft jo selv sagt, at den "store" ydelsesforbedring jfr. "gaming" den vil komme mid/lowend systemer mest tilgode og ikke highend, da de egentlig udgør for lidt i det store økonomiske billede. Selv win 10 er jo ikke optimeret til Ryzen mens det er OS for Intel, da de har siddet på deres flade futter i flere år.



    Mvh
    Sam

    Det virker så "bare" lidt sjovt i mine øjne, at Ryzen begynder virkelig og vise tænder, når opløsningen bliver skruet i vejret og ikke i komplet ligegyldige 1920x1080 sammen med e highend GFX.


    Læs testen på techpowerup og på hardocp, der ser de lidt anderledes på din konklusion.



    Mvh
    Sam

    Hahahaha fantastisk. Tror også det er godt for os tech nørder at blive sat lidt på plads en gang i mellem :-D



    AAAAHHH, det ved jeg nu ikke rigtigt. Jeg lærte dog igår aftes, at ægtefællen mener, at den nye CPU er en "Lowzen" her på Markedsgade 82A, og det bliver nok ikke ændret i nærmeste fremtid selvom lobbying kan komme på tale, så som love en extra ferie :whistling: , så kan det jo være, at alle ting ender, som jeg gerne vil :9xo .



    Mvh
    Sam

    Hvad er den store forskel på Z170 og Z270?
    Er det overhoved en forskel man kan mærke?



    Nej egentlig ikke, du får bare 4 PCI-e lanes mere, ellers er der ikke rigtig noget at snakke om.


    Mvh
    Sam

    Jeg sad og så præsentationen på nettet igår aftes, både Lisa Su, Linus og 1 anden.



    Jeg blev meget begejstret over hvad jeg så, og så begik jeg en lille "fejl". Jeg gik glad ind til min ægtefælle og fortalte om det her nye tech, som lige var blevet præsenteret.


    Jeg blev sgu´hurtigt pillet ned igen, da jeg fik og vide, at jeg kunne lige Ryzen fra min stol og gå ud Ryzen i vores haveskur hvis jeg bare tænkte på og købe en ny maskine, siden vi har 6 computere i hjemmet og der er kun os 2 "gamle" som bor her, siden de 4 maskiner næsten kun bliver brugt, når børnebørnene er på besøg.



    Mvh
    Sam

    Både Skylake og senest Karby lake, render rigtig varme når du OC, sådan er det bare. Er der så noget at gøre ved det kan man spørge ?, og ja det er der.
    Man kan delidde og skifte kølepastaen ud imellem IHS og selve CPU kernen, det burde give et fald på omkring de 20 grader, har jeg da set. Skal man så gøre det ?, jamen det er op til ´en selv, dog skal man holde for øje, at man kan ende op med en ødelagt CPU hvis alt går helt galt.


    Intel har på deres mainstream CPU'er valgt og bruge noget rigtig skidt kølepasta, som hverken kan det ene eller det andet, men forhåbentlig har det været billigt, for virke det gør det bare ikke.


    Det er nemlig sådan, at Intel kun lodder deres IHS fast på deres HEDT platform hvilket vil sige X99 og 2011-v3 CPU'er, nok osse grundet de trækker en god del flere watt end deres mainstream CPU'er.


    Mvh
    Sam

    Du siger selv, at alt kan erstattes på dit drev.


    du har selvfølgelig prøvet format C, og så oprette en ny paration på drevet, ikke ?. Ikke for andet, men for at se om du overhovedet kan få tilgang til drevet. Kan du se, så se efter om der er en opdatering til drevets firmware på Hitachi's website.


    Mvh
    Sam

    Jeg kan være behjælpelig med en del af det, som du mangler


    Jeg ligger inde med:


    1 floppydrev og ca 20 styks floppydiske


    1 IDE harddisk på så vidt jeg lige husker, 3,2 GB, det er en samsung disk med enten win95/98 installeret


    1 Logitech tastatur med DIN stik og måske er der osse PS2 stik(så vidt jeg lige husker).


    Måske


    Er der osse en gammel PSU med de stik, som du mangler, men jeg kan altså ikke lige huske det.


    Skal osse lige høre en ven efter om ikke han har nogle EDO ram liggende, det er jeg næsten sikker på, at han har.


    Jeg har runde IDE kabler osse, som du kan få med.


    Det skal ikke koste dig en krone og få.


    Mvh
    Sam

    Jeg ser det så i et lidt andet lys. nemlig de kritiske briller.


    Karby Lake er floppet allerede, og samme med Z270, altså intet nyt under solen for mainstream. Måske lige bortset fra ligegyldige opdateringer på lydchip og netværkschip.


    Den eneste grund til at Intel har lanceret dette totale flop, er fordi Zen er lige om hjørnet og de skal have lidt og svare igen med. For at starte, så kan Karby Lake ikke rigtig Oc uden at brænde varm, chipsettet byder ikke rigtig på noget nyt under solen, som de ikke har gjort de sidste par år.


    Det er egentlig Intels svar på AMDs Bulldozer chip.


    Til den pris, så kan man forlange lidt mere af alt det gode, og det sker ikke. 2100 kr for et bundkort, det kan købe dig en X99 platform, som tilbyder så¨meget mere i sidste ende.


    Mvh
    Sam

    Personligt ville jeg ikke gøre det. Din CPU er fin nok forudsat, at du kan OC den helt op, ellers giver en ny platform dig ikke ret meget.


    Du vil "måske" få en ganske lille forskel i dit grafiske arbejde, men det er slet ikke opgraderingen værd og i spil vil du slet ikke få noget som helst.


    Mvh
    Sam

    Jeg ville i første omgang vente, simpelthen for at se hvad Zen egentlig kan. Den får launch ifølge rygterne Januar-17-2017 og så varer det ikke længe inden de første uafhængige tests dukker op.


    Alt under de 2 toptier CPU'er, er simpelthen ikke være og beskæftige sig med, da de kun har 4-6 kerner og der bliver ikke nok bare 2 år frem i tiden. Du kan selv se, at Intel med deres Canonlake opgraderer deres entry CPU til minimum 6 kerner, så 4 kerner hører fortiden til, allerede fra sidst i 2017.



    Af luftkølere, enten Noctua, Polimatech, Be'quiet, så er du slet ikke helt gal på den. AIO har jeg kun dårlige erfaringer med, ellers skal man op over de 1000/1200 før det egentlig er værd og beskæftige sig med. Tænker f.eks. swiftech.


    Mvh
    Sam