Indlæg af Spixe

    Flink (F) betyder den springer med det samme den overskrider værdien. En Træg (T) kan holde til det længere tid og brænder ikke over med det samme.


    Så hvis du smider den i nu, så vil der være større sansynlighed for, at den springer hurtigt igen. Men bare rolig, den fungere sikkert udemærket alligevel.

    Ved godt, hvad de betød. Det var bare hvor meget det havde at sige, når de sad i højtalere? For styrken til højtalere springer jo op og ned hele tiden, så kan godt være det er en del bedre at have træge sikringer. :) Men det finder jeg jo ud af, når jeg skruer op for dem imorgen.

    En lille genvej til routeropsætningen hvis du har Vista/7:


    Hop ind i "Enheder og Printere" i start menuen, og dobbeltklik på din router i "mappen" - så åbner Windows routerens konfigurationsside for dig - og jeg mener faktisk også at den til tider hjælper dig med at sætte et kodeord og lign. på hvis den er af nyere model. ^^

    Min router kommer ikke frem derinde. :) Så det er nok kun bestemte routere.

    Hm. Jeg fandt lige nogle i en hobby forretning.


    Nu ved jeg ikke så meget om glassikringer. Jeg manglede disse:


    T 3,15A 250V


    Jeg fik disse:


    F 3A 250V


    Hvor meget er forskellen på disse? Jeg ved at "T" står for Træg, og hvad dette betyder. Også at "F" betyder Flink, men hvor meget har dette at sige i en højtaler?

    Sidste år var i jeg Svendborg (skulle på camping på Thurø) og ledte faktisk efter en T-Hansen, men den som var inde i byen var dælme lukket. Så ved faktisk ikke om de overhovedet har en længere.

    Det har jeg ikke hørt om, men jeg har heller ikke været der i meget lang tid, så det kan da godt være, at du har ret.. :huh:

    Hey. Hvor kan man købe glassikringer henne? Det skal helst være en fysisk butik, og den må meget gerne ligge i Svendborg. Ellers så Odense.


    Har de sådan noget i T-Hansen måske? Eller Fona?


    Jeg har sprunget sikringer i mine Cerwin Vega AT-100. Der sad nogle 3,15A i.. Tror det er 5x20mm? Skal sådan nogle være fine, træg eller middeltræg..?

    Ved ikke lige om jeg skulle have postet det her i Musik og Film, men nu endte det her!
    Anyways.. Mangler lige bekræftelse på noget. Derudover kan nogle nysgerrige læsere måske lære lidt også. :)


    Jeg sidder og læser lidt om lyd og forøgelse af volumem osv, da jeg blev lidt nysgerrig ang. forstærkere. Forstærkere i dag går jo fra -xx til 0 dB, når man ændrer volumen. Ofte også over 0 til +10 eller deromkring. +1-xx er dog ikke en forøgelse af styrke, men forøgelse af musik-signalet, så lidt en "falsk" forøgelse.


    Derudover ved jeg, at for at få 3 dB højere volume, skal der en fordobling af watt til. Ved 10 dBs forøgelse vil musikken lyde dobbelt så høj.
    Jeg læste i en artikel, at 0-punktet på en forstærker under volumenkontrol, er hvor den forstærker alt hvad den kan (maks watt-output).


    Jeg har en forstærker der yder 150w i 4ohm, så derfor må følgende skala vel gælde:


    dB Watt-output ved 4 ohm (afrundet)
    0 150
    -3 75
    -6 37,5
    -9 18,75
    -12 9,4
    -15 4,7
    -18 2,3
    -21 1,2
    -24 0,6
    -27 0,3
    -30 0,15
    ...
    -80 0,0002 (eller sådan noget)


    Nogen som kan bekræfte dette? :)

    1: Lad være at skriv 10 gange om dagen (overdrivelse fremmer forståelse).
    2: Skriv mere info om de forskellige ting; alder, stand, kvittering etc.
    3: Sæt prisen ned..
    For 999,- kan man få bærbaren fra ny med fuld garanti osv?
    Kameraet kan fås for 98,- kroner mere fra nyt; på denne side i hvert fald: http://www.foto-fun.dk/shop/canon-ixus-310-5010p.html

    Interessant billede. Det ser sgu godt ud med så meget makro.


    Tænkte på.. Hvor meget har det at sige, hvilket objektiv man reverser? Og hvor har du skaffet en "bracket/adapter" til at omvende, eller hvad de hedder?


    Jeg har selv et A35. :)

    Jep. Fandt det her:



    Der er endnu mere her:
    http://malwaretips.com/blogs/b…ware-rogue-removal-guide/


    Det ser ud til at Malwarebytes Anti-Malware skulle kunne fjerne det. Det ville jeg prøve.

    Der ser ud til at være forskellige tools til det. ;)


    https://www.google.dk/search?s…+to+remove+best+antivirus



    EDIT: Nu bliver det sjovt. ;)



    Quote

    Best Antivirus Software manual removal:




    [Blocked Image: http://www.2-spyware.com/styles/forum_dark.png]FORUM:
    Discuss Best Antivirus Software in
    spyware removal forumKill processes:
    [RANDOM CHARACTERS].exe
    [Blocked Image: http://www.2-spyware.com/styles/help.gif]HELP:
    how to kill malicious processes
    Delete registry values:
    HKEY..\..\{Value}
    HKEY_CURRENT_USER\software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Best Antivirus Software = "%AllUsersProfile%\Application Data\a2r3fq\FPa1a_7294.exe" /s /d
    HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\[RANDOM].exe\Debugger = svchost.exe
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\..{RunKeys}
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\DisallowRun = 01000000
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\DisallowRun\[1...15]
    [Blocked Image: http://www.2-spyware.com/styles/help.gif]HELP:
    how to remove registry entries
    Delete files:
    %AppData%\Best Antivirus Software\
    %AppData%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Best Antivirus Software.lnk
    %AllUsersProfile%\Application Data\[RANDOM CHARACTERS]\[RANDOM CHARACTERS]
    %UserProfile%\Desktop\Best Antivirus Software\
    %UserProfile%\Start Menu\Best Antivirus Software\
    %UserProfile%\Start Menu\Programs\Best Antivirus Software.lnk

    Hey.


    Står og har en Diablo 3 key tilovers (måske to, men kun en lige pt). Det er kun koden, så det bliver pr mail. Jeg garanterer, at koden ikke er brugt.


    HBO: 350,-

    Eller så spil på mobilt bredbånd? Hvis du har en nyere mobil (smartphone oftest), så har du vel også 1-3gb data med i abonnement? Den forbindelse er fin nok til at spille single player D3 på, efter min mening. :)


    Og som HerrMansen nævner, så er det ikke sådan lige til at lave en ulovlig version af D3, hvilket heller ikke er gjort endnu.

    Lyder godt nok kompliceret. :)) Haha. Men en HP-10W fungerer både som bas og mellemtone, og så skal der bare en tweeter på. Der behøves ikke noget delefilter, så det er såre simpelt.
    Det lyder som en god idé, det med at bygge kasse 3 og 4 sammen. Dog kan du godt sætte en kasse sammen af bare en bas/mellemtone og en diskant. Du behøver ikke rigtigt have to højtalere. Du vil savne stereo lidt, men det er ikke noget man lægger mærke til så ofte. :)


    Jeg har en lille idé.. Hvad med at bygge to kasser, som har en HP-10W og en diskant hver. Derudover en forstærker indbygget i hver (ved ikke om i har købt de to forstærkere endnu. Ellers så køb to ens forstærkere).
    Så kan i have en lille styrekasse, som kun indeholder afspiller og batteri og den splitter, som skal sende signalet til de to højtalerkasser med indbyggede forstærkere.
    På den måde kan i bare tage den ene højtaler med, hvis i skal nogle steder. Og så evt modificér den ene højtaler, så den kan indeholde et batteri også.


    Ved ikke hvor forvirrende det var. Ved heller ikke om du kan bruge det til noget. :)



    Svar på dit spørgsmål: Jeg kan godt finde litermål på kassen, hvis det er. Der er en tegning i Sketchup liggende et sted på nettet af Boominatoren. Der skulle man kunne finde volumen. :)
    Du skal dog ikke bruge 2 fuldtoner og 2 mellemtoner, men 2 bas/mellemtoner (HP-10W) og 2 diskanter.