Indlæg af Spixe

    Må sige jeg er enig med doittt. Du skal nok op i X-serien, hvis du vil op og game på ultra. :) Men 765m er kraftigere end det 660m som sidder i min, og jeg har endnu ikke oplevet ikke at have kraft nok. Jeg går så heller ikke så meget op i at køre spillene på ultra.


    Derudover har jeg aldrig haft brug for mere end de 8gb hukommelse, som kom med min. :)


    Jeg tvivler også på at den dér glare-skærm (eller high contrast eller hvad forskellen nu er) er de penge værd.


    Og én ting til: Kabinettet som de bruger i S-serien (det kabinet jeg har), er jeg ikke specielt glad for. Der er et eller andet løst ved tastaturet i mit, så det larmer virkelig meget, når jeg taster. Det gør selvfølgelig ikke det store, hvis du ikke skal studere eller sidde med bærbaren i lokaler med andre. Derudover føles det også lidt billigt. Så her er en grund mere til at tage alu-kabinettet i X-serien.


    Til sidst: Kig på deres total-forsikring. Godt nok er det 1.600,-, men det er altså 3 år med din bærbar forsikret mod -alting-. :)

    Går ud fra at dit batteri er 12v. Eftersom det "kun" er 12v (chippen kan klare 22v), vil du få omkring 2x13w i 8 ohm eller 4x6w i 8 ohm alt efter om det er med 2 outputs eller 4. Det er ca det samme som TA2020.
    Hvis det er med 4 outputs, kan det også være med to chip, hvilket ca betyder dobbelt effect på de fire kanaler.


    Nu kan jeg ikke sige, hvor længe du vil kunne spille på maks, da det afhænger af mange ting, men måske en 50 timer. Rent gæt! Jeg synes du skulle spærre højtaleren inde et eller andet sted, og så afprøve det selv. :)
    En TA2020 trækker lige omkring 200ma på 8 ohms højtalere på maks styrke, så med den ville dit batteri holde 100 timer ca (26ah/0,2a=130h minus tab osv).
    Jeg kender selvfølgelig ikke STA540'eren overhovedet, så kan ikke sige dens forbrug og synes ikke lige det fremgår i papirene.

    En TA2020 er et godt valg. Jeg ville aldrig bruge en bilradio. :) Bruger omkring 10 gange så meget strøm. Især ikke meget et batteri på kun 17ah.


    Tag et kig på eBay, ja. Der har jeg købt et par stykker selv. Du kunne også overveje en af de lidt større TK2050, hvis du vil have noget mere power til de højtalere. Men ville nok kræve et større batteri også.


    Der er også den kendte AMP6, som også benytter TA2020'eren:


    http://shop.41hz.com/shop/item.asp?catid=16&itemid=60


    Tilføjelse: Hvis du nu havde været ude noget før, så havde denne også været en mulighed. Den har jeg haft god erfaring med. :)


    http://dx.com/p/y148-audio-amplifier-module-93121



    Billig, gratis fragt fra Kina. Du skal dog selv lodde et par in- og outputs på.

    Det 675M der sidder i MM-Vision'en yder omtrent det samme, som 650M SLI gør. Det vil selvfølgelig klare sig bedre i spil, hvor SLI ikke kører så godt.


    Jeg synes du skal læse nogle anmeldelser af de forskellige bærbare, og så beslutte dig derefter. :)

    Jeg har ejet et Casio Marine Gear MRP-701 ( http://www.casareloj.com/prest…-analogic-marine-gear.jpg ) i en 7 års tid nu, må det være. Måske ikke det pæneste ur, men det kan holde til stortset alt.
    Jeg har det nærmest aldrig af. Jeg har selv været under uddannelse som bilmekaniker, fritidsdykker, i værnepligt og alt muligt andet, hvor uret aldrig har været af min arm. Glasset er utroligt ridset, men tænker alle ure ville se sådan ud, efter hvad jeg har haft mit igennem.


    Så jeg vil også anbefale dig et Casio. Jeg ville måske endda gå efter Marine Gear (hvis det overhovedet stadig findes), da (ikke at jeg skulle kunne sige det) de måske er lavet en smule mere robuste end de normale ure.

    Bubbi - Jeg tror egentlig godt det kunne virke, hvis han aldrig er koblet til det mobile net eller WiFi på hans mobil, men bare har hentet spillelisten til offline-lytning. Jeg tvivler dog på, at nogen vil dele sin account. ;)


    KlunkeBlomst - Find en der sælger Spotify Pre billigt. Jeg har selv købt et år for 50,-. Tvivler på det er helt lovligt, men har ikke selv kunne regne ud hvor tricket/ulovligheden ligger. Der var fx en her på Tweak.dk for nogle måneder tilbage. Jeg købte af ham. Jeg tvivlte meget på, at det ville lykkedes, men en 50'er for bare 2 ugers Spotify er fair. Jeg er så i gang med 4. måned eller deromkring. :)

    Start menu - Højreklik på Computer - Manage (usikker på hvad det hedder på dansk, for at være ærlig) - Storage (lagring?) - Disk Management. Din disk er højst sandsynligt at finde herinde. Prøv at formatér den og giv den et enhedsbogstav, hvis den ikke får det automatisk.

    Hvis du alligevel ikke har sat anlægget til surround, så ved jeg ikke om det kan betale sig.


    Du har vel koblet computeren til "MP3 Link" stikket på forsiden af afspilleren, ikke? Hvis du har gjort dette, så tror jeg anlægget spiller i 2.1 - altså to front højtalere og subwooferen.


    EDIT: Kan se at receiveren har Coaxial-in, og dit motherboard understøtter også dette, så det ville nok være den simpleste og bedste løsning for dig.

    Nu har jeg oplevet nogle problemer med MSI's billigere G-serie bærbare (6k-8k), men ved ikke om de har fået fikset disse problemer. Ved ikke hvad Asus har på markedet i øjeblikket i den pulje.


    Jeg ejer selv en MM-Vision S3768 lige nu, og den er jeg super glad for. Jeg havde godt nok sagt til mig selv, at jeg aldrig skulle have en 17", da den var for stor til at slæbe med rundt osv, men jeg har en eneste gang tænkt, at den var for stor.
    Den har super hardware til prisen og den forbliver kølig under pres. Den er tæt på lydløs, når du bare surfer rundt osv.
    Dette er en lidt nyere model:
    http://www.mm-vision.dk/produk…020&gruppe=visionnotebook



    Du kan også læse en masse om den her fra købere:
    http://forum.notebookreview.co…0et-owners-lounge-25.html