Indlæg af neiro

    brug ebay i tyskland istedet, så koster det ingen afgift - eller find stumperne på idealo.de (tysk edbpriser lignende ting).


    I 2006 da 8800gtx'erne udkom købte jeg bl.a 2 af dem i usa. Med told stop osv var leveringstiden over 2 uger, og prisen svarede cirka til herhjemme - kan kun frarådes.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    check lige om der ligger en bios opdatering til dit bundkort osse.


    Mvh
    Sam


    Rigtig god ide :)


    Iøvrigt kan antivirus også generere den slags pauser. Prøv evt at pause dit

    kan være mine øjne, men jeg kan simpelthen ikke se nogen kvalitetsforbedring i de nye kort ... i teorien er geometri mere realistisk, sure, men jeg kan ikke se forskellen - udover den markant ringere ydeævne som følge deraf

    nu er dit bundkort ikke helt nyt mere, så jeg ville foreslå du prøver at installere nyeste intel chipset driver fra intel.com - og så henter du lige lyd driveren fra gigabyte's hjemmeside også - tror problemet er løst bagefter.

    om det kan svare sig eller ej ved jeg ikke helt, men jeg ville være lidt bekymret for køling hvis kortene sidder for tæt.


    Hvis du vil opgradere betyder det enten at købe et tredre 5770 og håbe at x8 på de to af dem ikke begrænser performance forøgelsen.
    Ifølge http://game.amd.com/us-en/cont…sfirex/CF_combo_chart.jpg kan du nemlig ikke blande 5770 med mere kraftige kort.


    Vil dog sige, at jeg selv har prøvet med 4870 x3 (svarer cirka til det du ville få, udover at jeg ingen dx11 support har), og det kører ikke mærkbart bedre end x2 på en 1680x1050 skærm


    in short - lad være med at opgradere, eller køb 2 5970 eller et 5970 og et 5850/5870

    Hey. Har en maskine i overskud, som jeg godt vil have at vide, hvad den er værd.


    6x 120mm lian li blæsere
    gigabyte ga-p35-ds4 rev 1.0 bundkort (original emballage med)
    intel e6600 cpu
    zalman 9700led
    geforce 9600gt 512mb
    2x2gb ddr2-800 (geil black dragon)
    xilenze 450 eller 550w strømforsyning
    7x WD 500GB diske - garanti lige udløbet i marts
    1x 250GB maxtor disk uden garanti
    kabinet - chieftec dragon


    Hvad burde jeg kunne få for sådan en maskine?

    Hey. Nogen der ved hvad der kunne være galt med min pc?
    For det meste virker alt som det skal, men nogle gange under opstart får jeg en debug screen med stop code 3B - system service et eller andet. Genstarter jeg er alt okay.
    Andre gange booter den, men efter gui'en er loaded hænger alt - så jeg kan bruge musen, men ikke engang starte joblisten. Genstarter jeg er alt okay.
    Jeg kan køre prime95 i uendeligheder uden problemer, kan rippe en dvd mens jeg spiller borderlands og alt muligt. Jeg har ikke oplevet at systemet er gået ned 'efter et stykke tid' på nogen måde. Må være noget driver/windows noget?


    Windows er en 1½ måned gammel windows 7 64bit pro med de på daværende tidspunkt nyeste intel, realtek og ati drivere.
    Har desuden daemon tools lite installeret. ingen brænder programmer og vist ingen spil med starforce etc aktiv.


    Hardware er i signatur.


    ps. gør ingen forskel om jeg kører 3.8ghz eller 2.6ghz

    Luftkøling er ikke helt så effektiv som jeg synes det skal være, så jeg søger nogle køleblokke til vandkøling. Coolerkit's ide om hvad der er billigt kan jeg ikke helt følge, så jeg søger lidt brugt istedet.


    kølehoved til 1366 ville også være interessant - helst i ½" da mit kølingudstyr er fra gamle dage.