Indlæg af Renegger

    Ud fra det du skal bruge den til, så tvivler jeg kraftigt på, at det kan retfærdiggøre et køb af helt ny maskine.
    Folk køber stadig fx-serien fra AMD og din processor er ikke meget dårligere i spil.


    Er du ikke 100% tilfreds efter nyt kort, så er detbare at opgradere det andet løbende.

    Vil anbefale jer begge at I kigger hos de store IT-butikker på Black Friday denne fredag. :)


    Der skal du nok kunne finde en maskine med lignende hardware med lidt besparelse oveni hatten.

    Jeg ville kigge efter en maskine med minimum et 940m, men et GTX850m eller GTX950m ville nok være at foretrække.


    Modeller kunne være en af følgende:


    Acer E5
    Lenovo Z50-70
    Asus F550

    CM Storm Quickfire TK har jeg selv haft med Cherry MX Red. Bestemt et godt mekamisk tastatur, men jeg ender altid med at gå tilbage til mit Logitech Illuminated. ;)


    Men skal det endelig være et mekanisk, så kan jeg kun se mig selv med Quickfire TK.


    Edit. Læste først nu, at du havde købt nyt. ;)

    Kontroller at kortet sidder rigtigt i, i den rigtige port og at strøm er tilsluttet.


    Har kortet ekstern strøm fra strømforsyningen, for hvis du kun giver strøm via PCIe porten, så kan det være, at kortet ikke får nok pga. bundkortet.

    Acer Nitro er nogle helt OK maskiner. Kvalitetsforskellen på G771 fra Asus og Nitro fra Acer er nærmest ikke-eksisterende.


    Hvis du skal sammenligne de to med en MSI, så skal det nok være GE72 og ikke GT.


    Personligt ville jeg vente og se hvad der kommer med Skylake, hvis din nuværende kan holde lidt endnu. :)


    Du har ret. Den nyindkøbt N54L kører fantastisk, og så ser den blæret ud imens den gør det :)
    Mange tak for dit indspark og hjælpen via PM.



    Det var skam så lidt. Der er en del penge at spare på en Synology NAS og så får man samme gode funktionalitet med langt flere muligheder. Håber du får ligeså meget fornøjelse af din, som jeg har af min. :)

    Den billigste og mest fleksible løsning er en HP Microserver Gen7. N36L, N40L eller N56L fås for næsten ingen penge på dba. Der kan man forholdsvis nemt installere Xpenology på, så den fungerer som en stor og kraftigere Synology NAS.


    Kører selv en N40L som Plex og billedserver.

    Jeg ville helt droppe bundkortet, hvis altså det nuværende har en PCI-e port. For ellers er det jo spild af penge.
    Det burde det, da man kunne konfigurere det med et mindre grafikkort dengang maskinen var i handelen.


    Jeg ville gøre følgende:
    1 stk. ny PSU (gerne den Nitan foreslår, men skulle kunne klares med en PSU til ca. 400kr)
    1 stk. PCI-e grafikkort (kan sikker godt være GTX970)


    Men først undersøg, om der er plads til dual-slot grafikkort i kabinettet. Ellers skal du ud og have nyt af det også. :)

    Hej.


    Grafikkortet du nævner er en del af processoren, så du har ikke noget dedikeret grafikkort i maskinen.


    Om der er plads til et dedikeret grafikkort (og endda dual-slot) skal vi nok have det fulde modelnummer, for at finde ud af.


    Vil mene at GTX970 også er for stort til den 275W strømforsyning, der er som standard i maskinen.

    Med hensyn til støj, så larmede mit R9 290 Sapphire Triple X mindre end mit EVGA SC GTX970.


    Så længe du ikke køber med referencekøler, så er støj ikke et problem på R9-serien.


    Du skal desuden spille i ret mange timer, før du kan mærke strømforbruget på din el-regning, men du vil nok uanset ikke mærke den store forskel på de to kort. Jeg kunne ikke mærke forskel på de to ovenstående i hvert fald. Det var nok mere det psykologiske omkring forskellene, der spillede ind. ;)

    Jeg har spillet med et GTX970 på en 2560x1080 skærm og kortet kørte alle spil jeg smed efter det. De 3,5/4GB VRAM er lidt en storm i et glas vand og medmindre du kører 1440p eller højere, så kan jeg ikke forestille mig at du oplever problemer.


    Alternativt er der R9 290, som jeg havde inden. Ærligt kunne jeg ikke se/mærke forskel i ovenstående opløsning mellem de to kort, men man kan nok måle sig frem til lidt.


    Du kunne også vælge et af de "nye" R9 390 fra AMD (290 kort med nogle tweaks og forbedringer), men i sidste ende kommer det nok an på smag og behag. Jeg ville tage det billigste af enten 290, 390 eller 970 med den bedste køler jeg kunne finde. I Full HD klarer de alle arbejdet.

    H2000/H2100


    Lyden er ikke god og når man oplader headsettet skal man ikke bruge det imens. For der er en tydelig summen i ørekopperne, når mikrofonen er tændt imens det oplader.


    Har været ude for at headsettet ikke kunne får signal fordi usb-donglen sad i USB bag på maskinen. Det er meget følsomt overfor støj fra andet trådløst udstyr, hvilket nok var grunden da der er en masse af den slags hvor jeg bor.


    Solgte mit videre og købte noget i en højere prisklasse, for at få noget ordenligt.


    2. Prøv at starte i fejlsikret tilstand og se om du får lov at komme ind i windows. Prøv så at afinstallere grafikkortsdriveren.
    boot op i normal tilstand og installer den nyeste driver.


    3. Prøv med et andet grafikkort. Hvis det også fejler er problemet et andet sted, mit bedste bud er rammene.
    Hvis det andet grafikkort ikke fejler, så prøv at sætte dit eget i en anden maskine, og se om fejlen også opstår der


    En støvsugere er næppe hvad du skal bruge Den skaber ESD. Du skal had fat i luft på dåse.


    Rensing af computer med støvsuger?


    En støvsugere er næppe hvad du skal bruge ;) Den skaber ESD. Du skal had fat i luft på dåse.


    Rensing af computer med støvsuger?


    Det at man ikke kan bruge støvsugeren er tæt på kun at være et teoretisk problem.


    Man skal bære sig ualmindeligt dumt ad, hvis man skal gøre den mindste skade på sin PC med en støvsuger.


    Hvis maskinen er så beskidt at den går ud, så er en dåse luft eller 2 ikke nok. Så der kan man tage "chancen" med en støvsuger eller finde nogen med en luftkompressor, som jeg selv hovedsageligt bruger.