Indlæg af Renegger

    Hvis du skal have NVME og ikke behøver det hurtigste af det hurtigste, så ville jeg tage et kig på de nye Crucial P1.


    Overvejer selv at udskifte min 500 GB Samsung 850 EVO SATA med en 1TB NVME Crucial P1.


    Pris pr. gb/mb er rigtig fornuftig.

    Hej


    Hvis det er et løft i spilydelse du er på udkig efter, som jeg forstår det, så kan jeg ikke se hvorofr du ikke bibeholder din 2600K og finder et nyere grafikkort i stedet.


    Hvis du skal have en opgradering der ikke sprænger (penge)pungen, så ville jeg kigge efter en Ryzen 5 2600/2600X og et bundkort med B450 chipsæt til omkring 600kr.

    Hej


    Jeg kører med en Amplifi HD "Mesh" løsning bestående af en hovedrouter og to mesh-antenner.


    Det gør jeg fordi mit hus har flere længer og ikke helt optimale dækningsforhold for en central router.


    Jeg har lavet følgende opsætning for at det går op. 200Mbit internet.


    1. Router fra ISP (Wifi slået fra)
    2. PLA der fører internettet fra ISP-routerne til Amplifi
    3. Amplifi hovedrouteren placeret centralt i hjemmet - får internet via PLA
    4. to Mesh-antenner placeret ved mere yderligere placeringer (hver sin side af hjemmet) for at give bedst mulig dækning.


    Jeg streamer Plex og Netflix via wifi til stuen,
    Gamer PS4 og PC via Wifi på 1. sal.
    Streamer Plex og Netflix til 1. sal.
    Det eneste på kabel er min Plex server.


    Det eneste tidspunkt jeg mærker reelle "forstyrrelser" er når jeg forsøger at spille PC imens Windows opdaterer.


    Det er langt fra en perfekt løsning, men den har vist sig at klare de krav jeg har til et hjemmenetværk.

    Godt nok noget lidt andet, men jeg skiftede min i5-6600K ud med en 8700 (non-k), da jeg har et mitx setup.


    Den er langt mere kølig og yder fantastisk.



    Der er også mellemvejen.
    At købe en færdig MicroServer som f.eks. HP Gen7 eller Gen8.
    Dem kan man installere Xpenology på, men dette kræver også lidt viden.


    Havde en N54L (Gen7) tidligere og har opgraderet til en Gen8 der så fik en større Xeon (Xeon E3-1220L v2) processor samt totalt 8GB ram.


    Det koster det halve (hvis ikke mindre) af en NAS og har samme funktionalitet samt langt mere regnekraft.

    Har lige fået bredbånd på 100/25 fra Hiper til 199.


    Skiftede fra en Yousee på 100/35 til 299.


    Eneste ulempe ved Hiper er at de bruger IP-pool og double/NAT. Så man skal bede dem om manuelt et sørge for at ens "offentlige" IP er den samme som ens router.
    Der kan være nogle udfordringer med servere i hjemmet, hvis man har specifikke krav. :)

    Uanset hvad i måtte finde frem til af nyt hardware/nyt kølepasta er det sgu da noget sjusk at det ikke kører ordentligt. Som tidligere nævnt, kørte det fint indtil for ca. 1 måned siden (for mig) og med nøjagtig samme settings kører det nu vildt ringe. Der er nogle baner jeg slet ikke orker at spille i MP.


    Få det nu fixet EA!!


    Jeg besluttede mig faktisk for at teste selv, da jeg havde set at flere af jer kan mærke forskel fra tidligere. Jeg har ikke nogle benchmark eller FPS-målinger, men jeg kan tydeligt mærke at der kommer framedrops steder der ikke var der tidligere.
    Det burde trods alt ikke være systemet, som mangler kræfter. :P

    Læser også at BF1 kan være ram-sulten, så måske er dine 8GB heller ikke helt nok.


    Jeg villle tjekke dette først:


    1: Thermal throttling på GPU.
    2: Flere RAM.
    3: Hvis ikke OC af CPU kan lade sig gøre, så er det nok på tide at skifte denne.

    Troede du mente på CPU.


    Jeg har sat mit GTX1080 op til 89 grader før thermal throttling sætter ind via MSI Afterburner.
    Jeg ligger på de 70-86 grader afhængigt af spil, så standarden på de 81 var ubrugeligt i mange - også fordi blæserne ikke selv skruede op, så der måtte laves en manuel blæserprofil. :)