Indlæg af Renegger

    Du bør geninstallere dit Windows, når du skifter bundkort. Jeg er rimelig sikker på dit problem ophører, hvis du gør dette (og ellers har gjort alt andet rigtigt).


    Efter det installerer du driverne til lyd, LAN, gfx, USB, etc.


    Selve chipsæt driver kan Windows egne ofte klare det fint.

    Medmindre kortet er vildt gammelt, så er der helt sikkert drivere til det.


    Du bør re-installere Windows på din PC, når du har skiftet bundkort.


    Hvilket kort er dit nye og hvilket var dit gamle?

    En anden ting er hvis headssettet er knækket eller på anden måde har fået en fysisk skade. Der vil det være meget svært som kunde at bevise at du ikke har behandlet produktet for hårdt.


    Bare lige hav det in mente, for selvom du måske mener du har behandlet det ååh så forsigtigt, så er der godt nok ligeså mange holdninger om hvad der er forsigtigt eller "normalt" brug, som der er mennesker. :)

    Hej.


    Her er en lille hurtig gennemgang af nogle af tasterne. Informationerne kan du finde på linket som HerrMansen har postet.


    Personligt er jeg mest til MX Red, men dette er en subjektiv vurdering og vil det altid være.


    CN = hvor meget styrke der skal til at trykke tasten i bund.


    Black
    60CN
    Lineær feedback uden click.
    - Min vurdering - passer godt hvis du vil have god modstand i tasterne, for mit vedkommende, så får jeg kramper i fingrene, hvis jeg skal skrive på Black switche en hel dag.
    ------------------------------------------
    Red
    45CN
    Lineær feedback uden click.
    - Min vurdering - jeg kan godt lide at tasterne er uden klik eller ryk og 45CN er en god balance mellem et tastatur man kan skrive på og spille spil. Min favorit. ;)
    ------------------------------------------
    Brown
    45CN
    Tactil feedback uden click - du mærker et lille ryk i tasten, når du trykker den ned så din hjerne får at vide at dit tryk er registreret.
    - Min vurdering - perfekt hvis man gerne vil have fysisk "ryk" på tasterne og med lidt modstand uden at frembringe skrivekramper.
    ------------------------------------------
    Blue
    50CN
    Tactil feedback med click - du mærker og hører feedback fra tasten her
    - Min vurdering - Jeg kan ikke forenige mig med larmen fra disse taster, men man er nok nødt til at prøve dem, for at kunne afskrive dem helt selv. :)

    Hvis man tager højde for hvilken CPU du har nu, så ville jeg bare smide pengene efter en 6600K. Det er en glimrende CPU som jeg selv har og den er af en anden verden sammelignet med din retro-i3. ;)

    Et Gtx 1060 6 Gb ell. Rx 480 ligger på ca. 90 FPS i fx BF1 i 1080p (ultra). Et af de disse kort kan fås fra ca. 2100 kr. Et Gtx 1070 ligger på ca. 3500 kr. Så når et Gtx 1060 ell. Rx 480 ikke kan følge med længere om 1 1/2 - 2 år, sælger man det for en 1000 lap og bruger de penge man sparede penge ved ikke at købe et Gtx 1070, så han man råd til et helt nyt kort, der er kraftigere end Gtx 1070 - og med 2 års frisk rek. ret.


    Køb hvad man har brug for nu, og opgradér når behovet er der. Køb ikke et overdimensioneret kort nu for at undgå at opgradere i fremtiden.


    Jeg er delvist enig. Enig i at man skal købe hvad man har brug for, men man kan også se lidt fremad og vurdere om ens krav måske stiger i fremtiden.
    Hvis OP nu f.eks. køber en 1440p skærm i den nærmeste fremtid, så vil et GTX1060 være dårligt udstyret til at køre dette. Især hvis vi ser på at spillene ikke ligefrem bliver nemmere at køre.
    I de 1,5-2 år OP så kører med sit GTX1070, så vil han stadig nyde bedre ydelse, selvom et GTX1060 selvfølgelig er et potent kort, så er der stadig en ydelsesforskel.


    Til OPs behov ville jeg mene at et GTX1080 eller Titan er overkill, men det ville jeg aldrig sige om et GTX1070.

    LAG eller FPS-drop?


    Hvilken af de to er det?


    Hvis det er lag, så har det med dit netværk at gøre (latency). Hvis det er fps-drops så er det din PC.

    Hvis du ikke har prøvet det, så kunne du jo gøre det inden du afskriver metoden helt? ;)


    Det var den måde jeg fik hul igennem på min i hvert fald. Kan dog ikke huske de specifikke porte, jeg prøvede.


    Hvis jeg husker det, når jeg kommer hjem, så kan jeg lige kigge på indstillingerne på mit router i aften.

    Nu har jeg ikke lige kigget på hvor langt der kommer til at være mellem kortene med hensyn til luft.


    Jeg har det samme grafikkort (godt nok bygget ind i et SFF kabinet), men vær opmærksom på at det thermal throttler MEGET på 83 grader, medmindre I slår det fra i et program såsom MSI Afterburner. Jeg rykkede selv barrieren til 90 grader.


    Jeg kom ud i det problem, at køleren ikke automatisk justerede sig til temperaturen, så skulle også selv justere FAN på omkring 70% ved gaming.


    Når det så er sagt, så æder det kort grafik, som jeg aldrig har set før, og med blæseren på 70% kommer jeg ikke op på 83 grader længere.

    Hvis din bank har et en vild hjemmeside der kræver regnekraft at læse, så ville jeg tage et GTX1070. ;)


    Spøg til side:
    Hvis du vil have mere end 60 fps i spil eller kører højere opløsninger, så er pengene givet godt du til et GTX1070.


    Her går jeg ud fra at resten af din PC er nogenlunde med. i5 eller i7 processor fra 2000-serien overclocked eller nyere på stock hastigheder.

    Hej.


    Du kan ikke bare køre den automatiske guide i selve DSM (control panel -> external access -> router configuration) og få den til at tilføje porten og evt. ændre porten efter den er tilføjet via dette redskab?


    Med andre ord: Har du fortalt serveren hvad router og Plex UI vil have?

    Hvis det er en medie server, så havde jeg nok bare taget samme type harddiske, som til en NAS.


    Med det sagt, så har jeg både ældre WD Black 2TB, Seagate Green 2TB og et par nyere Seagate Barracuda desktop HDD (4/5TB) i min Xpenology server, som kører 24/7.
    Når ikke der er tale om uerstattelige filer, så tager jeg bare hvad jeg kan finde billigt. ;)

    Hej.


    Nu har jeg ikke lige læst så meget op på OC af denne CPU, men hvis dette gøres ved at ændre på frekvenser på FSB og lignende, så skal du huske at dine RAM også skal kunne klare OC.


    For når du ændrer på disse frekvenser, så vil rammene også stige, da memorycontrolleren er indbygget i processoren. Kan være det har ændret sig siden dengang jeg selv rodede med OC, men bare lige så du er klar over at det kan være et scenarie, du kommer ud i.


    Husk også et der ingen garantier er for at nå et specielt godt OC. Kan være du må give op efter alt mellem 25 og 1000 mhz OC.


    Med hensyn til strømforsyning, så tror jeg ikke din PC, selv med OC, vil kræve mere end den du har allerede leverer. Igen her er der ingen garantier, da vi har med en ret gammel PSU at gøre. Jeg ville måske kigge på en ny og sende den 5 årige på pension med et skulderklap på vejen.


    Køleren er en ganske fin en til normalt brug, men om den kan flytte nok varme til at klare MOFO OC af en G3258 må jeg være dig svar skyldig på.