Indlæg af Beck

    [quote]Originally posted by WebT
    ja men er helt enig i at karakter og intelligens ikke nødvendigvis hænger sammen, men mener samtidig også at hvis vi har to situationer:


    a) en meget intelligent person som yder sit højeste og har høj arbejdsmorale
    b) en mindre intelligent person som yder sit højeste og har høj arbejdsmorale


    Så vil jeg da mene at person a) vil ende med den højeste karakter hvis man fx tog gennemsnittet af nogle eksamener.
    quote]


    Helt enig. Intelligente personer har, som sagt, de bedre muligheder for de højere karakterer, hvis de jo vælger at udnytte det.
    Og i mine øjne ville det da være en smule dumt, ikke at udnytte de muligheder man har.

    Quote

    Originally posted by Krillen
    Man er også nød til at vende den om..
    Vil en uintelligent person få høje karaktere? Meget usandsynligt...
    Har man intelligensen vil karakterene også gå derefter, altså med en acceptabel arbejdsindsats. Der er helt sikkert en stor sammenhæng, da høj intelligens kan give dig de høje karaktere, som personer med en lav vil få meget svært ved at opnå.


    Giver dig fuldstændig ret. Intelligente personer har de bedste muligheder for at få de højere karakterer. Derfor behøver de ikke nødvendigvis udnytte de muligheder, det er rigtigt, men jeg tror nu langt de fleste intelligente personer vælger at udnytte deres intelligens. Det valgte DeH jo også selv at gøre, og det er da også det klogeste. :))

    Jeg vil prøve at holde op med at knække over det hele. Fingre, skuldre, albuer, nakke, ankler, tæer, lænd.
    Ved godt det lyder enormt ulækkert og det er det også. Derfor jeg gerne vil stoppe. Har gjort det i to år nu, og det driver folk ink. mig selv til vanvid + jeg ved ikke hvor godt det er for kroppen.


    Og så bare den klassiske med at tabe sig lidt og komme i bedre form.

    Quote

    Originally posted by DeH


    Jeg hælder mest til det sidste, og kan sq ikke se hvor meget privatliv man kan have gemt i en skoletaske:)).. Dem der stritter imod er nok overvejende dem der ikke har deres ting i orden kunne man frygtes at tro?



    Jeg har intet at skjule for mine forældre i min taske, men det er princippet i det. Og du ser ikke problemet her. Læreren er konfliktsky. I stedet for at tage fat i de enkelte det er galt med og få gjort noget ved det, opfordrer vedkommende bare alle forældre til at snage i deres søn/datters ting. Og det kan man efter min mening IKKE kalde "at støtte læringsprocessen".


    Og vi har alle brokket os, nogle mere end andre, men ikke én mener der er noget som helst fornuftigt i den idé.


    Hvordan ville du have det, hvis dine forældre (som du siger de højst sandsynligt ville gøre, hvis de fik chancen) kom ind om aftenen når du var gået i seng, tog din taske, hældte det hele ud på gulvet og begyndte at gennemgå det. De ved jo alligevel ikke, hvilke ting du skal lave osv.


    Men det var det den skide (undskyld ordvalget) lærer direkte opfordrede samtlige forældre til.

    Hej derude.
    Ville gerne lige høre jeres mening om en lille ting.
    Jeg går i 8. årgang og vi er 3 klasser. Så en dag fik vores engelsklærer den idé, at vi skulle slås sammen med a-klassen (jeg går i c) og så skulle vi deles op efter niveau. Meningen var at tilgodese den enkelte elevs faglige niveau. Da der kun var 2 lærere, skulle de bedste elever arbejde selvstændigt.


    Man kan vel ikke forvente andet i en 8. klasse end, at der ikke blev arbejdet særlig meget.
    (Skal lige siges, at jeg fik 11 :))


    Det blev lærererne så sure over, at vi alle fik et ordentligt møgfald, og en seddel til forældrene hvor der bl.a. stod:


    "Hjemmet kan støtte læringsprocesser rigtig meget ved at støtte de tiltag vi lærere tager. Bl.a. ved at tømme taskerne og se hæfter og materialer efter. Hvad mangler der at blive lavet? - og hvordan laver han/hun det? - bliver fejl rettet o.lign."


    Og så er det lige, at jeg kommer op i det røde felt. Hvordan kan en lærer tillade sig at skrive direkte til forældre, at de skal tømme deres søn/datters taske og rode den igennem? En taske er da noget privat, og ved at rode i hinandens private ting, kan man ødelægge et godt tillidsforhold.


    Desuden er det en generaliserende meddelelse, og det er min opfattelse, at sådanne meddelelser i en situation som den her rammer de forkerte, men undgår dem, der burde være ramt.



    Jeg har haft en del "gode" diskussioner med den ene lærer (den anden har været syg), men jeg trængte ikke igennem.
    Min far har snakket med læreren, da han synes det er lige så forkert som jeg gør, men: "Det er også bare Bertel Haarders skyld".
    Så nu er det kommet til skolebestyrelsen, hvor de vil tage ordentligt fat i den sag her.



    Ja, det var så det. Er meget interesseret i at høre andres meninger om det her.


    Har I spørgsmål eller lignende, er I velkomne til at skrive.