Indlæg af muldvang

    Behold XP.
    Vista er ikke bedre at spille på. Selvfølgelig er der forskelle på de to styresystemer, men de har hver deres fordele, og med hensyn til gaming, får du ikke noget ud af at skifte.


    Hvis du gerne vil skifte styresystem senere, kan du vælge Windows 7, som udkommer i Oktober. Men jeg tror nu ikke det vil forøge din spilglæde.

    Jeg hører ikke så tit radio, men hvis jeg skal have et afbræk fra min musiksamling, bliver det P3. :)
    De spiller lidt blandet, og så kan jeg godt lide de fleste programmer, der er der. Og man er fri for reklamer.

    Hehe, man skal passe på med at låne forældrenes fine bil.
    Jeg har en veninde, jeg var ude at køre med en dag. Uden hun lagde mærke til det, var vi oppe på 160 km/t, hvor man ellers kun må køre 110. Så bad jeg hende sænke farten. :crazyeyes:


    Jeg har kun haft kørekort i et år, og der har ikke været bøder endnu. Men jeg holder mig som regel også til fartgrænsen...


    Hehe, det er lang tid siden :)
    Men jo, det gælder stadigvæk.


    Men hvis vi lige tager eksemplet med Q6600 og E6850, som du har fundet, så mener jeg da ikke, at man bør bruge så mange penge på at købe en Q6600 og overclocke den, for at få en CPU, der er lidt hurtigere end hans gamle E6850.
    Den nyhed der kan bruges, hvis man kommer fra et gammel computer og skal have opgraderet det hele. Det siger jo næsten sig selv, at det ikke kan betale sig at opgradere fra E6850 til Q6600.


    Ligeså mener jeg ikke, at det kan betale sig at opgradere til andre quad core CPU'er i Core2-serien. Jeg ser to scenarier:
    - 1: Man kan købe en CPU til en fin pris, som er marginalt bedre end E6850. - Det er et dårligt køb.
    - 2: Man kan købe en dyr quad core CPU fra Core2-serien, som er meget bedre end E6850, men den vil næsten koste det samme som en Corei7. Derfor synes jeg også det er dumt.


    Jeg holder stadig på at CPU, RAM og bundkort skal skiftes samlet om et stykke tid og så bare starte med opgradering af grafikkort.

    Jeg ville stadig vente med at skifte CPU og holde mig til det nuværende.
    Et nyt grafikkort skal nok give et ordentligt skub.
    Hvis du engang vil køre CrossFire med 2 stk. 4890, skal du dog nok have ny CPU.


    Desuden mener jeg ikke, at Q9650 er pengene værd. Det er det jeg mener med, at du bør vælge Core i7 på et tidspunkt. En væsentlig hurtigere processor, som passer til dit bundkort, vil simpelthen være for dyr i forhold til nyere teknologi.


    Nu har du ikke skrevet, hvad du bruger din computer til, men her skal man også lige huske på, at det er de færreste spil, der understøtter quad core CPU'er. Derfor kan det også let gå hen og blive penge ud af vinduet.


    Og RAM får du altså ikke ret meget ud af at købe nye af. Igen kan det ikke betale sig. I benchmark vil du måske opnå lidt højere score med hurtigere RAM, men jeg tvivler på, at du får en højere framerate i spil. Hvis du vil overclocke din processor vil RAM dog være en fordel, når du kommer op over en FSB på 400 MHz, som er det dine nuværende RAM højst kan køre.

    Bundkort, CPU og RAM skal du nok ikke skifte ud enkeltvis. Hvis det engang skal ændres, skal det være samtidigt, hvor du skifter til noget Core i7 eller hvad der er til den tid.


    Sigter du efter bedre ydelse i spil, vil jeg også mene, at et nyt grafikkort vil være det bedste. Der findes jo forskellige muligheder. Det kommer an på, hvor meget bedre ydelse du vil have, og hvor mange penge du vil burge.


    Du kan fx købe:
    2 stk. Radeon HD 4770 i CrossFire
    Radeon HD 4890
    Geforce GTX 285
    Geforce GTX 295


    Alle nævnte muligheder giver god ydelse til prisen. Måske lige med undtagelse af GTX 295; den er lidt pebret.


    Til sammenligning mener jeg, at dit nuværende grafikkort yder ca. ligesom HD 4770 eller en anelse dårligere end HD 4850.


    EDIT:
    Jeg synes næsten ikke det kan betale sig at opgradere til HD 4870. Du vil gerne have bedre ydelse, og det får du selvfølgelig også med HD 4870, men det skulle jo gerne give en del ekstra, og synes jeg nu du bør gå op i noget i stil med HD 4890

    The Doors lavede noget rigtig godt musik. Og The End er en af de bedre. :)
    Tjek også Alabama Song, Riders on the Storm og Light My Fire

    Sæt CPU'en til at arbejde med noget. Brug fx Orthos eller komprimer noget musik - et eller andet, der kræver meget cpu-kraft.
    Giv os så lige et screenshot af CPU-Z. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou


    Er 1GB GTX285 meget bedre end 2x512 GTS 250?


    Ubs.. så ikke lige at det var SLI. Så er grafikken vel stort set den samme. Det afhænger nok af hvilket spil, der er tale om, og hvilken opløsning det køres i. Men jeg vil tro, at ydelsen er stort set den samme.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou


    750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT


    Andet står der ikke


    Præcis. Og man aner ikke, om det er noget billigt lort.
    På den anden side har jeg hørt godt fra folk, der har købt deres computer hos topdata, så mon ikke det er i orden.