Indlæg af LunD^

    Hej Tweak.


    Jeg ved der kommer rigtig mange af disse tråde, men jeg har søgt i forummet og har ikke helt fundet de svar jeg søger. Jeg ønsker at opdaterer min computer for ca. 2500-3000,- eller på en anden måde så billigt som muligt.


    Jeg spiller ikke så mange forskellige spil, (har lige købt det nye FIFA09 og det hakker) men den må gerne kunne lidt ud i fremtiden og ellers bare blive hurtigere generalt.


    Jeg regner med at skulle bruge Mobo, CPU, GFX, RAM.


    Har læst at C2D 8500 ville være et godt valg, og et 9600GT, men ellers er jeg lidt på bar bund. Der er tusindvis af bundkort og de kan alle noget forskelligt, men hvor meget af det skal jeg bruge?


    Jeg har ikke et krav om OC, men hvis det kan så vil jeg da gøre det. Min skærm tager kun 1280x1024 så det er højest denne opløsning jeg vil bruge, men igen kan det jo ikke udelukkes at man køber en større på et tidspunkt.


    Håber i kan hjælpe. :)

    Okay, der kan man se.. moderne tider. :) Ja det var der vel også dengang, det havde jeg nok bare ikke sat til. Men er du rådden man for travlt når ser temp. stiger 10c i sekundet. :)

    Jeg kan love dig for den bliver hurtig varm sådan en CPU.


    Jeg havde en 800mhz Duron jeg startede op, der var køler på, men jeg havde ikke sat blæseren til.


    Jeg startede op og gik ind i BIOS, og her steg den på 3 sek. fra 70 til 104c.


    Hev hurtigt stikket ud, den virkede stadig men lavede nogen grimme grafik fejl, herefter. :)

    Hej.


    Jeg har en mappe med en del filer i (diverse installer filer til winamp, winrar og div. programmer), når jeg åbner denne mappe bliver computeren meget langsom, og den tager en krig at kigge den igennem. Det er er lige indtil jeg lukker mappen igen.


    Hvad kan man gøre for at den bliver hurtigere, for det kan vel ikke være rigtigt? Computeren er nyformateret, og det er en ny SATA2 harddisk det ligger på. Og den gjorde det også før den blev formateret dog med en anden harddisk.


    Tak. :)

    Hej!


    Det er efterhånden mange år siden jeg rigtigt fulgte med hvad angår hardware, så jeg ved ikke rigtig hvad der er bedst og billigt i øjeblikket.


    Men jeg har tænkt over at opgraderer lidt, en del af det jeg har i computeren nu kan jeg jo bruge i den næste, men regner med at skulle have mobo, cpu, ram og grafikkort.


    Jeg har netop bestilt ny harddisk, så det skal jeg heller ikke bruge.


    Jeg har 1024gb Kingston Hyperx DDR400 i, ved ikke om de kan bruges mere?


    Min PSU er en Northq 400w.


    Havde håbet på ikke at skulle bruge for meget, men se i min sign. og se hvad jeg har nu, og kom evt med bud indenfor 2000-3000.


    Tak. :)

    Hej Tweakerz.


    Jeg skal have mig en ny harddisk. Jeg regner med minimum 250gb, ikke fordi jeg har så meget brug for plads, men det er rart at have det. Jeg har i forvejen en 160gb Maxtor som jeg bruger til lagerplads, og skal så have en ny til operativsystem, og lidt lager.


    Er der forskel på hastigheden alt efter hvad jeg vælger? Resten af PCen er ret gammel så måske det ikke betyder det store. Regner med at ville bruge 300-400 på disken.


    Tak. :)

    Ok hvis det nu er tilfældet kan man så ikke sætte en SATA2 disk i, og den så bare kører halv speed?


    Mit bundkort hedder iøvrigt kun K8V det er vidst ikke helt identisk med det jeg har fundet, men der står i manualen det kan tage SATA.

    Hej.


    Jeg har i øjeblikket dette bundkort http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209933 som efterhånden er blevet en gammel sag. Så er sagen den at jeg har en gammel langsom 40gb IDE harddisk i som jeg vil have skiftet til en ny og hurtigere model. Jeg har også en 160gb IDE disk jeg bruger til musik og den slags.


    Men jeg er lidt i tvivl om mit bundkort kan tage en SATA disk fx. som vel er hurtigere end IDE/ATA ?


    Kan jeg købe en hurtig disk på en 200-400GB som passer til dette bundkort, og som stadig er god den dag jeg køber et hurtigere nyere bundkort?

    Hej Tweakerz.


    Jeg har jo købt sådan et Logitech MX3200 Mus og Tastatur sæt, men jeg kan ikke leve med den trådløse mus fordi den reagerer forsinket i forhold til min gode gamle MX500. :( Øv øv..


    Men så vil jeg bare bruge keyboardet og min MX500 og gemme musen væk, men jeg kan ikke få Setpoint til at registerer min MX500 mus, men begge mus virker fint samtidigt, jeg kan så bare ikke tildele tastfunktioner til musen når jeg ikke kan finde den i Setpoint, hvad gør jeg?

    Hejsa.


    Jeg har lige modtaget et nyt trådløst sæt med tastatur og mus, nærmere betegnet Logitech MX3200. Jeg synes umiddelbart det er et lækkert sæt, men musen reagerer ikke så hurtigt som jeg havde forventet. Jeg har aldrig haft trådløst mus før, så måske er det bare sådan. Men jeg kan ikke forestille mig en gang CS med denne mus, og jeg har ellers læst at den skulle kunne bruges, selvom den måske ikke er optimal til formålet.


    Kan man gøre noget for at speede den lidt op, eller er det bare sådan?


    Tak!. :)

    Hej alle.


    Jeg har netop skiftet min gamle hub/router/switch ud med en trådløs router da vi fik en bærbar som skulle på nettet. Det hele virker fint, jeg har sat det op, og lavet adgangskoder osv. men den computer som er admin til routeren, kan ikke logge ind på http://www.google.dk hvergang jeg prøver går den til startsiden for routeren så jeg kan konfigurer den. De to andre computere (bærbar og stationær) kan sagtens komme herind. Og den kan komme på alle andre sider end google?


    Hvad sker der??