Indlæg af LunD^

    Har du slet ikke mulighed for at prøve noget andet hardware? Altså hvis du prøver med at andet grafikkort og det så virker, så ved du jo hvor fejlen er. Det samme med PSU.. du må kende nogen du kan låne af. Men ellers ja, pil tingene fra hinanden og prøv forfra. Jeg har selv lige haft problemer med en ny computer der lugtede brændt, det løste en ny PSU.

    Hej igen. Jeg har været i MM Vision idag, og hente en Corsair VX550 og er netop nu ved at installerer Vista. Indtil videre ingen tegn på noget defekt.


    Tak for jeres svar, det er virkelig rart at have et sted og få hjælp når man har problemer. :)

    Kan ikke se nogen steder der skulle være noget galt. Jeg har taget alt fra nu undtaget start ledningerne, men ved sku ikke om jeg tør starte igen. :/


    Og jeg har samlet det som jeg plejer, jeg har nok samlet en 5-10 pcer før altid uden problemer. Kan det fx. være grafikkort ram cpu eller lign. der ikke har været monteret helt i bund? Altså fx. hvis grafikkortet stikker lidt op af slottet eller lign,.

    Kan se på min kærestes PC at der er det det samme med 20 og 24 pin så det er nok ikke det.


    Håber kun det er min PSU der er røget (lugter og somom det kommer derfra) , men kan ikke forstå hvorfor den lige skulle gøre det.


    Mit nye GFX lugter også lidt lummert.

    Hej.


    Her til aften har jeg samlet min nye computer. Men da jeg så sarter den op, er der noget der knitrer og lugter brændt. :O Jeg er ret bange for mit nye hardware lige nu, for jeg tør jo ikke forsøge at starte den op igen.


    Jeg mener jeg har monteret det hele rigtigt, det eneste jeg kan komme på er, strøm fra PSU til bundkort, der har jeg et 20 pin og et 4 pin stik. På bundkortet er der slots til et 24 pin og et 4 pin. Jeg læste så i manualen at man kunne bruge 20 pin stikket i 24 pin stikket på bundkortet hvis man satte det rigtigt i som jeg gjorde.


    Jeg nåede kun lige at starte computeren før den sagde væmlige lyde og slukkede den så hurtigt igen.


    Hvad kan der dog være galt?! :/


    Computeren er en


    MSI P35
    E8500
    4gb PC6400
    Geforce 9600GT
    NorthQ 400W PSU.

    Hej Tweakerz.


    Imorgen skal jeg samle min nye computer som kommer til at bestå af:


    MSI P35
    E8500
    Nv 9600GT 256mb
    4gb PC6400
    400W NorthQ
    + det løse.


    Jeg har mulighed for at installere alm. XP , XP64 og Vista.
    Jeg bruger computeren til internet og lidt forskellige spil, Fifa09 for det meste, men kan jo være der kommer andre når man nu for en ordentligt computer.
    Der har jo været noget komp. problemer med Vista men er det løst nu?

    Okay mange tak. Det er under specifikationer på bundkortet, der står flere forskellige Duo processorer (dem jeg har skrevet længere oppe) men 8500 står ikke på. Men du har nok ret i den selvfølgelig passer til. :)

    Intel Core 2 Duo E8500, BOX 1.265,00,-
    Asus EN9600GT/HTDI/512M, 9600GT, PCIe 849,-
    MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775 466,00,-
    Kingston DDR2-800, 2x2048MB, CAS 5 499,-


    Total 3079,-


    Hvordan ser det fx. ud sammen? Kan jeg bruge bundkortet sammen med CPUen? Under specifikationer ved C2D står der kun:


    1600 MHz (Model E2140)
    1800 MHz (Model E2160)
    1800 MHz (Model E4300)
    1866 MHz (Model E6300)
    1866 MHz (Model E6320)
    2000 MHz (Model E4400)
    2133 MHz (Model E6400)
    2133 MHz (Model E6420)
    2400 MHz (Model E6600)
    2667 MHz (Model E6700


    ?

    Jamen det er ikke noget bestemt jeg kigger på, for der er jo flere hundrede bundkort, og jeg ved ikke med chipsets osv. hvad der er bedst for tiden. Og om jeg får brug for de forskellige funktioner. Men er E8500 og 9600GT det bedste jeg kan finde til prisen?


    Og jeg vil helst købe nyt, så ved man hvad man får. :)