Indlæg af AT0MAC

    Havde fridag idag hvor posten kom forbi med mit kølegrej - mm, lækkert.
    Fik boret lidt huller i mit kabinet og malet det så det nu er rigtig nice and shinny til der kommer dioder i, så lyser det sindsygt meget op.


    -skal dog lige siges, at de eneste steder lyset kommer til at kunne slippe ud, er i toppen af kabinettet hvor den ene radiator skal sidde, de to gitre der er i siden af et Lian Li G50 og så ned langs alle rillerne på fronten.


    Til jer der ikke har set hvordan sådan et kabinet ser ud så er det det her:


    [Blocked Image: http://www.techpowerup.com/reviews/LianLi/PC-G50B/images/title.jpg]


    Har desværre ikke noget kamera selv, samt at jeg skal på handelsskole de næste 14 dage fra søndag aften af, for at opdatere mit erhvervsøkonomi/samfundsøkonomi, så det kommer til at tage lidt tid før der sker mere (andet end jeg forventer på fredag at modtage mit HW!)

    Jeg har i snart et halvt år kørt med Windows Vista Beta på en egentlig ret svag computer (A64 3200+, 1.5GB DDR400, onboard GF6150 grafik) og her kører det fantastisk.


    Man skal lige vende sig til alt den nye sikkerhed der er når man vil installere et program, hente en fil over messenger og den slags.


    Samt at det kan hænge lidt engang imellem, fx. når jeg vil se dvd så æder systemet så mange resourser at det automatisk skifter til basic grafik i menuer (altså ikke AERO som jeg normalt kører).


    Bortset fra det så syntes jeg personligt at det er det bedste Microsoft OS til dato - og har allerede lagt min bestilling på en WinVista 64-bit OEM Business udgave :finger:


    -det bliver selvfølgelig løbende bedre og bedre, da man pt er tvunget til i mange tilfælde at bruge Microsoft's egne drivere til skærm, mus, tastatur osv. osv.
    Lige pt har jeg ikke noget exotisk hardware så det gør ikke noget - men inden længe modtager jeg mit DiNovo Edge, Microsoft Natural 6000 Mouse osv osv - og så bliver det nok en anelse irriterende (medmindre der til den tid også er Vista drivere til dem..).
    Eneste reele irritations punkt jeg har nu, er at farverne på min nye Dell TFT er lidt triste i det - fordi man i Windows standart driver ikke kan farve korrigere :rolleyes:

    Kigger man i manualen til Mobo så ser det nu slet ikke så skidt ud med OC muligheder.


    Vcore kan justeres mellem 1.2875 og helt op til 1.6000 volt i 0.0125 spring af gangen.
    CPU FSB kan justeres mellem 200 til 450 Mhz, hvor store springene er der skriver de dog ikke noget om.
    ..en lille ulempe er dog af det ikke ser ud til at jeg kan OC mine fine Corsair RAM - dem jeg har købt er DDR2 800, mens MB kun understøtter op til DDR2 667 :rolleyes:


    ..nu må vi se når jeg rent faktisk modtager grejet, hvordan det så går (det kommer måske allerede fredag!)


    Jeg sagde jo heller ikke at jeg blev dén første - men én af de første - med en C2DE4300 ;)


    Jeg er nød til at bruge et uATX da jeg har et ret lille kabinet, Lian Li G50 - hvori jeg skal have plads til en 120mm HW Labs X-Flow radi i toppen, den kan ikke være der hvis der skal være et ATX kort.. (jeps, det er udmålt på millimeter, det kan ikke lade sig gøre) :oops:


    Jeg har bevidst ikke valgt et 965 board, som jo ellers også findes i uATX, da de simpelthend er alt for dyre i forhold til hvad jeg vil opnå..
    Dette er godtnok min primære pc lige nu og her, men er meningen den på sigt kun skal bruges som fil server - til det er det i forvejen næsten overkill det jeg køber her.
    Hvis bare jeg kan clocke den op på en 2-2.2 GHz så er jeg rigeligt tilfreds - dette er ikke noget ekstrem eksperiment i nogen grad, bare en masse lækkerhed samlet på ét sted 8)

    Jeg ELSKER sne (sålænge det ikke er den gule udgave..)!


    Men jeg må sige jeg var lidt på'en til morgen da jeg skulle cykle på job..
    Modvind og masser af sne væltede ned, tja hva fa'en gør man så?
    -jeg kørte hjem og fandt mine skibriller og SÅ ku' jeg tage afsted!


    Såå hvis nogen af jer har set en gut i sølvfarvet jakke med røde iridiumbelagte skibriller suse gennem Frederiksberg kl 9 til morgen - så var det nok mig..


    Havde dem her på:


    http://mi.oakley.com/site/medi…6019c060da0.png_0_0_0.jpg


    Oakley Crowbar, mm... :finger:

    Quote

    Originally posted by killbill
    We need some pic...... Soon


    Nu må vi se hvad jeg kan gøre - om jeg evt. kan låne my master's camera (i'm Boris' Padawan..)


    8)


    Skal også snart igang med at modde mit kabinet så der bliver plads til dioder i fronten og en rad + et termometer i toppen..

    Det her vand setup skal jeg da selvfølgelig bruge noget lækkert lækkert hardware til, så har lige bestilt følgende:


    WD Raptor 360ADFD, 36GB, SATA, 10K
    SATA Cable, 0,5 meter
    Windows Vista Business 64Bit - UK
    Plextor PX-755A/T3KB, 16XDVD±RW, Bulk
    Revoltec HD Cable 48cm Round Black
    Intel Core 2 Duo E4300, BOX, LGA775
    Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB
    Asus P5L-VM/1394, Intel 945G, LGA775
    Pakke: 5-10 Kg
    Forsigtig Gebyr
    Betalingskort Gebyr


    **bemærk C2D E4300**
    -jeg bliver en af de første i landet der kommer til at lege med denne lille ny' CPU :finger:

    Quote

    Originally posted by nano
    Nice Der mangler da vidst ikke noget.
    Hvad kommer en E4300 til at koste?


    En E4300 ligger en 100-200 kroner billigere end en E6300.
    Men deri hvor den helt store forskel er at selve kernen jo er en anden, en kerne som efter de test jeg har læst skulle være den nye super clocker.

    Inden længe bestiller jeg en Core2Duo E4300 og den skal der da selvfølgelig vankæles for.
    Udstyret jeg lige har bestilt er som følger:


    3 * Push On vinkel
    2 * Push On vinkel afstiver
    2 * Push On afstiver
    3 * Push On ¼ BSP
    1 * Black Ice Pro - Single
    1 * Laing DDC NORMAL - PRO RES
    1 * Watercool - SilentStar HDD - Single
    1 * EK Wave (Intel socket 775) - Delrin
    1 * XSPC - Sensor - Rød
    1 * Water additive Tec-Protect-Clear 1L
    3 * Slange - PUR 10/8 - Blød
    1 * Thermalright Chill Factor kølepasta


    ..i forvejen har jeg så en HW LABS X-Flow 120mm radiator, der skal være imellem CPU og HDD kølehovedet, så der ikke bliver overført varme fra den ene komponent til den anden.


    På grafikkort køres der passiv køling, har bestilt et GainWard 7600GS men som har ret lange leveringsudsigter (værre end det DiNovo Edge jeg også har i bestilling..)


    Hvad siger I til det - kan der clockes med det anlæg og er det skod grej eller ej??


    8)

    Quote

    Originally posted by Macimuz


    Har nogle links på min hjemmeside, som måske kunne være noget ;)


    Men lige det link, havde jeg godt nok ikke. :9xo


    Åhhr... Ville ønske jeg havde købt en WideScreen skærm istedetfor - de billeder er super skønne.. mmm! :$

    Tja lige pt har jeg Nokia 5140i - gummi'fonen.
    Men inden så længe hopper jeg nok på 3 med en W850i i sort - derfor stemte jeg på SE, de kan noget med design, både externt men også menu layout :dance:

    Hmm jeg mener jeg fik samme fejl dengang jeg installerede min Vista - der fandt jeg ud af det var fordi der var for lidt ledig plads på disken.
    En Vista Ultimate som den der er som beta, den kræver en 20-25 GB under install for at føle sig sådan rigtigt hjemme - så sletter den automatisk alt det som ikke bliver brugt under install mens den installere..


    Så til sidst er man nede på en 10-15 GB når den er færdig installeret.


    Prøv lige tjeck om du har en 20-25 GB ledig plads på dit C drev.

    Quote

    Originally posted by Carlsen
    Sådan ser mit ud.


    EDIT: Skulle også lige have et billede af maskinen i lav belysning med :P


    Mmmm... Nice!
    Ikke så mange ting, kun lige det mest nødvendige - sin Mac, sin WD disk og sin G5.. Lækkert lækkert..


    Må se om ikke jeg kan få taget et billede af mit skrivebord når jeg inden så længe er flyttet, til den tid har jeg så også fået min Dell TFT, mine nye højttalere og mit Logitech DiNovo Edge..

    Så fik jeg også smagt "nullet" - den er en sjov størrelse..


    Den føles tyndere end de andre Coca Cola varianter, altså i konsistens, mens at smagen er en del fyldigere end Light - dog ikke helt på plan med "straight" Coke, men tæt på..


    Den kan bruges - bedre end alm. Light ihvertfald :drink:

    Damn.. den er noget lækrere end jeg havde drømt om..


    Årets stil må nok siges allerede at være lagt - alt skal ligne glas!
    -Aero Glass, iPhone, "glare" skærme på laptops, Sharp's nye LCD TV osv osv - alting har den der glasagtige overflade, uden at være rigtig glas..


    "See how nice and shinny it is!"
    :dance: