Indlæg af Fcbforever

    Hej,


    jeg skal have taget en 20gb backup fra på min dvd-brænder. Enten på 3 stk. dual-layer eller på almindelige.


    Men er der nogen af jer der kender et godt gratis program jeg kan gøre det med? Den trælse metode er jo at samle x antal zip-filer og brænde dem enkeltvis...men det virker lidt træls?


    Tak for input :D

    Hej alle,


    nu i ikke kunne/ville svare, så har jeg investeret i en Xbox 360 (stor pakke) + trådløs netværksadapter. Så nu kan jeg selv svare - i er stadig velkomne til at kommentere... ;)


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - jeg kører trådløst. Er det standard på en xbox 360? Kører 54mbit burde være noget problem overhovedet?


    Nej, det er ikke standard - der skal en trådløs adapter til. Idéelt set med 801.11a, men jeg bruger g og det virker fint - der er en måler der indikerer at det er over "acceptabelt" til tv og lige 1 trin over "acceptabelt" til HDTV - det er jeg positivt overrasket over.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - kan jeg bruge mit nuværence MS MCE keyboard og MS MCE fjernbetjening på xbox'en via USB?


    Ikke keyboardet, men Remoten virker perfekt!


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Hvis jeg nu spiller pc i kontoret - kan xbox'en så stadig fungere i stuen?


    Har ikke stresset for meget, men det tror jeg ikke er det helt store problem...der blev set video i stuen mens jeg hentede en pc-demo med 4mbit, havde 2 installationer af programmer igang...


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Hvis man ikke ved det - mærker xbox-brugeren så overhovedet nogen forskel i forhold til at sidde ved HTPC'en?


    Nej da, det virker akkurat som var det "the real thing" - MEN den larmer altså noget mere. Så jeg vil undersøge om jeg kan smide en anden blæser i - så også en der havde vandkølet skidtet. På den anden side er xbox'en jo kun i gang når den bruges (!!) dvs. ikke når der optages tv osv - så det generer egentlig ikke umiddelbart.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Er en Core enhed nok eller skal det være en med 20gb hdd?


    En core er nok som extender - men nu var "pakken" der så købte jeg den fordi der også var skærmkabel med og trådløs pad...og så skulle der være et par spil også. Men Core er nok.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Jeg bruger coax kabel fra HTPC--> Surround forstærker - kan jeg også det med xbox'en eller kræver det et andet kabel?


    Set der var værre - umiddelbart må jeg gå på kompromis her - må vist finde nogle y-splittere og så bruge sammen lyd som nu går i fjernsynet og lede det ned i receiveren - det er ikke optimalt.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - JEg bruger DVI fra HTPC til lcd-fjernsyn - kan jeg stadig det?


    Nej, der er scart, og jeg bruger det der vist hedder hd component.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - (jeg prøver) PS3 kan ikke bruges som extender vel? (det er jo konkurrenter)


    Hmm...det undersøgte jeg ikke nærmere.


    Jeg kan opdatere når jeg har testet lidt videre...

    Hej alle,


    i min søgen og sammensætning af ny Gamer-PC har gen-opdaget muligheden for en MCE Extender. Og hvordan hænger det så lige sammen...


    Jo, min såkaldte HTPC er vist i min sig - som påpeget af mange ligner den egentlig en gamer-pc - tja, men den bruges stort set kun som MCE i stuen.


    Den gamer-pc jeg kiggede efter var til kontoret - men så er pointen at min "HTPC" flytter på kontoret og får "bare" et nyt grafikkort 8800GTS-640 - og i stuen overtager en xbox360 jobbet som mediecenter!


    Giver det ikke bare super god mening? :D (tja, vel også det der egentlig var tanken med en extender fra MS's side).


    Hvis i er enige i at min nuværende HTPC nemt kan blive en klasse gamerpc med gfx-opgradering så må i gerne svare videre på de næste spørgsmål:


    - jeg kører trådløst. Er det standard på en xbox 360? Kører 54mbit burde være noget problem overhovedet?
    - kan jeg bruge mit nuværence MS MCE keyboard og MS MCE fjernbetjening på xbox'en via USB?
    - Hvis jeg nu spiller pc i kontoret - kan xbox'en så stadig fungere i stuen?
    - Hvis man ikke ved det - mærker xbox-brugeren så overhovedet nogen forskel i forhold til at sidde ved HTPC'en?
    - Er en Core enhed nok eller skal det være en med 20gb hdd?
    - Jeg bruger coax kabel fra HTPC--> Surround forstærker - kan jeg også det med xbox'en eller kræver det et andet kabel?
    - JEg bruger DVI fra HTPC til lcd-fjernsyn - kan jeg stadig det?
    - (jeg prøver) PS3 kan ikke bruges som extender vel? (det er jo konkurrenter)


    Håber i kan hjælpe mig videre med detaljerne...(efter MANGE ugers leden efter hw til en gamer pc :oops:)


    TAK

    Hej alle,


    tak for kommentarer - lyder til at kit-objektivet sammen med de øvrige kan afgå ved døden :crazyeyes:


    Jeg synes der på edbpriser (og andre steder) er rigtig mange Tamrons objektiver, og jeg har lidt svært ved at hitte rund.


    Kan i linke til det i mener det bør være...så kan jeg sammenligne med Canon's hus + Canons 17-85 linse


    Tak

    Hej alle,


    jeg vil gerne have mig et digital spejlrefleks kamera - lige pt bruger jeg Canon G7. Det er ok, men altså lige en tand eller to under spejlrefleksbilleder.


    Har kigget lidt på Canon's 400D. Men det behøver ikke nødvendigvis være Canon, selvom jeg hælder lidt til det.


    Budgettet er vel op til en 7-8.000,-... 400D'en fåes til knap 5k (kun) og ca. 5.500 med objektiv.


    Jeg vil gerne kunne bruge det lidt all-round hvilket så kræver lidt forskellige objektiver. Men hvad vil være et godt start-kit for ikke at falde helt igennem med portræt, landskab, feriebilleder?


    Skal jeg nøjes med at købe hus, og så nogle bedre objektiver? Og så hvilke...


    Mange tak for kommentare :D

    Quote

    Originally posted by mc spam
    ...efter at have ventet i over 20 min, en eller anden nar i røret der bl.a. siger hvis jeg er så utilfreds med leveringen så kan jeg da bare afbestille varen til de par hundrede. Det betyder sådan set bare, du er en nar fordi du brokker dig over en levering på små 400 kr....


    Mon ikke det er holdningen hos medarbejderen der gør udslaget, og ikke nødvendigvis de 10 dage.


    Jeg er selv MEGET TILFREDS KUNDE hos shg...og det bliver jeg også ved med, hvis de fortsætter samme niveau som hidtil (altså inden logistik-postyret :D)

    Quote

    Originally posted by Azjo
    Hvis du skal købe Vista, køb for guds skyld x64 da det er det som vil blive brugt om et par år og det betyder en hel del for performance (indtil videre mest i teorien, men programmer vil blive optimeret mest til x64).
    Der kan godt være lidt småproblemer i x64, men det er meget lidt så det går nok vel.


    Der er INGEN performance forskel mellem x32 og x64 vista.


    Jeg ville nok helst have XP men Vista's gaming performance burde være så god som XP's til jul, om alt går vel.


    Hvad er det for små-problemer? Du mener at hvis det skal være Vista så skal det være 64 bit - hvad ville fordelen ved 32-bit være lige nu?


    Tak ;)