Nyt grafikkort - og så bare en extender!

  • Hej alle,


    i min søgen og sammensætning af ny Gamer-PC har gen-opdaget muligheden for en MCE Extender. Og hvordan hænger det så lige sammen...


    Jo, min såkaldte HTPC er vist i min sig - som påpeget af mange ligner den egentlig en gamer-pc - tja, men den bruges stort set kun som MCE i stuen.


    Den gamer-pc jeg kiggede efter var til kontoret - men så er pointen at min "HTPC" flytter på kontoret og får "bare" et nyt grafikkort 8800GTS-640 - og i stuen overtager en xbox360 jobbet som mediecenter!


    Giver det ikke bare super god mening? :D (tja, vel også det der egentlig var tanken med en extender fra MS's side).


    Hvis i er enige i at min nuværende HTPC nemt kan blive en klasse gamerpc med gfx-opgradering så må i gerne svare videre på de næste spørgsmål:


    - jeg kører trådløst. Er det standard på en xbox 360? Kører 54mbit burde være noget problem overhovedet?
    - kan jeg bruge mit nuværence MS MCE keyboard og MS MCE fjernbetjening på xbox'en via USB?
    - Hvis jeg nu spiller pc i kontoret - kan xbox'en så stadig fungere i stuen?
    - Hvis man ikke ved det - mærker xbox-brugeren så overhovedet nogen forskel i forhold til at sidde ved HTPC'en?
    - Er en Core enhed nok eller skal det være en med 20gb hdd?
    - Jeg bruger coax kabel fra HTPC--> Surround forstærker - kan jeg også det med xbox'en eller kræver det et andet kabel?
    - JEg bruger DVI fra HTPC til lcd-fjernsyn - kan jeg stadig det?
    - (jeg prøver) PS3 kan ikke bruges som extender vel? (det er jo konkurrenter)


    Håber i kan hjælpe mig videre med detaljerne...(efter MANGE ugers leden efter hw til en gamer pc :oops:)


    TAK

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

    Rettet 2 gange, sidst af Fcbforever ().

  • Ahh...kom nu knægte...jeg VED i ved noget :clap:

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Hej alle,


    nu i ikke kunne/ville svare, så har jeg investeret i en Xbox 360 (stor pakke) + trådløs netværksadapter. Så nu kan jeg selv svare - i er stadig velkomne til at kommentere... ;)


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - jeg kører trådløst. Er det standard på en xbox 360? Kører 54mbit burde være noget problem overhovedet?


    Nej, det er ikke standard - der skal en trådløs adapter til. Idéelt set med 801.11a, men jeg bruger g og det virker fint - der er en måler der indikerer at det er over "acceptabelt" til tv og lige 1 trin over "acceptabelt" til HDTV - det er jeg positivt overrasket over.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - kan jeg bruge mit nuværence MS MCE keyboard og MS MCE fjernbetjening på xbox'en via USB?


    Ikke keyboardet, men Remoten virker perfekt!


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Hvis jeg nu spiller pc i kontoret - kan xbox'en så stadig fungere i stuen?


    Har ikke stresset for meget, men det tror jeg ikke er det helt store problem...der blev set video i stuen mens jeg hentede en pc-demo med 4mbit, havde 2 installationer af programmer igang...


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Hvis man ikke ved det - mærker xbox-brugeren så overhovedet nogen forskel i forhold til at sidde ved HTPC'en?


    Nej da, det virker akkurat som var det "the real thing" - MEN den larmer altså noget mere. Så jeg vil undersøge om jeg kan smide en anden blæser i - så også en der havde vandkølet skidtet. På den anden side er xbox'en jo kun i gang når den bruges (!!) dvs. ikke når der optages tv osv - så det generer egentlig ikke umiddelbart.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Er en Core enhed nok eller skal det være en med 20gb hdd?


    En core er nok som extender - men nu var "pakken" der så købte jeg den fordi der også var skærmkabel med og trådløs pad...og så skulle der være et par spil også. Men Core er nok.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - Jeg bruger coax kabel fra HTPC--> Surround forstærker - kan jeg også det med xbox'en eller kræver det et andet kabel?


    Set der var værre - umiddelbart må jeg gå på kompromis her - må vist finde nogle y-splittere og så bruge sammen lyd som nu går i fjernsynet og lede det ned i receiveren - det er ikke optimalt.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - JEg bruger DVI fra HTPC til lcd-fjernsyn - kan jeg stadig det?


    Nej, der er scart, og jeg bruger det der vist hedder hd component.


    Quote

    Originally posted by Fcbforever
    - (jeg prøver) PS3 kan ikke bruges som extender vel? (det er jo konkurrenter)


    Hmm...det undersøgte jeg ikke nærmere.


    Jeg kan opdatere når jeg har testet lidt videre...

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    lol


    Og det betyder...? :D

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Quote

    Originally posted by Fcbforever


    Og det betyder...? :D


    laughing out loud ......dvs griner højlydt ...formodentligt fordi du selv har svaret på alle dine spørgsmål ........

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • ...ja, man må jo gøre det selv nogle gange. Pointen var ligeså meget at få andres kommentarer der er ude i lignende eventyr :D.


    ...men nu er der da kommentarer på, så det bliver ikke en lang ene-dialog... :$


    LOL er fair nok :O

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit