Indlæg af Kper

    Hey.. undskyld at jeg ikke har svaret, men har siddet uden net igår og indtil nu..


    Jeg regner med at skulle oc meget på et tidspunkt, og elsker bare det der med at have mange muligheder med mit hardware..


    men skal man være en hardcore tweaker for at komme i gang med et DFI bundkort?


    Det bundkort ser skam også bare så overdrevet lækkert ud, har næsten forelsket mig i det :O


    noxon
    Er prisen på DFI bundkortene virkelig så høje så man kan sammenligne dem med intels extreme cpu'er?

    Hey Tweakers!


    Er der nogen der ved om man kan købe de nye bundkort fra DFI hos en dansk netbutik? De eneste bundkort fra DFI jeg kan finde på edbpriser er ved at være nogle ældre sataner.. link


    Det bundkort jeg er interreseret i er dette: LANParty LT X48-T3R :D

    toppen har en krumning fordi at der er plads til en radi indeni.. toppen fungere faktisk bare som et slags ekstra kabinet til din radi, og så er der plads til en triple radi der ;) super lækkert kabinet som er bygget til vandkøling :D

    Har du et budget?


    Hvis du ikke kan vente på de nye quad core cpu'er (marts/april eller senere), så skal du nok kigge på en Intel q6600 processor.


    Som bundkort ville jeg nok vælge et med en intel x38 chip. Hvis du skal køre med ddr2 ram burde et bundkort med et intel p35 chipset være tilstrækkeligt.
    Hvis du vil have mulighed på at køre med SLI, skal du kigge på et bundkort med nvidia 680i/780i chipset, eller vente på nvidia 790i chipsettet som gerne skulle være en god tand bedre og skulle gerne være på hylderne i slutningen af marts, men du må ikke hænge mig op på det..


    Mht. gfx kort så får man mest bang for the buck med det billigste 8800 gt du kan finde (omkring 1400 kr). Men hvis du vil have det bedste af det bedste skal du lige vente lidt på at nvidia lancerer deres 9800 GX2 gfx kort, det skulle gerne være "toppen af poppen" når det kommer ud her i starten af marts.


    Man går vist aldrig galt i byen hvis man vælger en corsair HX620 PSU.


    Ramne, ja det kommer an på om du skal have ddr2 eller ddr3 og om du skal oc.


    - Kper

    Hey Tweakers!


    Jeg har fået problemer med min stationære pc. når jeg tænder den, er det kun nogle gange at den gider at vise et skærmbillede, hvorefter jeg kan boote op i windows. Ellers forbliver skærmen bare sort uden at boote op i windows (jeg hører ikke den lyd som der plejer at være når windows startes). Når jeg endelig for liv i den, står der noget med "overclocking failed, press F1 for setup or F2 to continue with the default settings". Det underlige er bare at jeg aldrig har rørt ved noget inde i bios der minder om oc. Anyways, jeg gik ind i bios og gendannede "default settings", men det har ikke virket.


    Nogen der ved hvilket problem jeg har?


    Mit system:


    OS:
    Microsoft Windows XP Professional SP2


    CPU:
    Intel Celeron D 330, 2666 MHz


    Bundkort:
    Asus P4C800-E Deluxe


    System Hukommelse:
    1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)


    Grafikkort:
    NVIDIA GeForce 6600 GT (128 MB)



    Jeg ved godt det er en lidt ældre sag :) men regner også snart med at købe en ny pc :D


    P.S
    Der er ikke nogen kabler der sidder forkert bagpå, eller nogen skærm der ikke er sluttet ordentligt til.


    Enhver hjælp er værdsat :D


    - Kper

    Quote

    Oprindeligt indlæg af AlexKrycek
    Nogen der har fundet nogle gamle klip fra "Hvorfor uglen i hulen" ? Eller ved hvor de kan findes ?
    Har ikke selv haft held af det - men kunne jo være en der er sejere end mig til at finde sådan noget gammelt skidt :))


    Eller også kunne vi bare holde os til topic ;)

    Hey tweakere :D


    Er der nogen der kan huske hvad den der film klip hed, som blev sendt lige efter fjernsyn for dig for et godt stykke tid siden, det plejede at komme efter "Os. Det er bare os!"


    Det er det der klip med allemulige frugter som bliver samlet på en masse forskellige måder, med opera musik i baggrunden, det lød lidt ala:


    solo miroooo, um bob um bob um bob um bob hibenbabmbab m bab m bab bab m.


    hvis i ikke lige kan komme på hvad jeg snakker om, så er der en nar fra min klasse der har indspillet den som en .wav fil. den er lagt op her hvis i vil høre det. har ikke selv hørt det da vi sidder i skolen til time.. :D


    Ville være fedt hvis der var en der vidste hvad klippene hed, eller hvor man kan se dem :D


    Mht. ddr3 ram, så har jueg det bare på den måde at det er smartest at købe et ddr3 bundkort så jeg senere ikke behøver at udskifte hele skidtet fordi at ddr2 ram er blevet forældet, eller vil ddr2 ram blive ved med at kunne bruges i lang tid?


    Har selv kigget meget på det der ATI HD3870x2, men det er bare som om at det ikke helt performer som jeg havde håbet på. Selv et 8800 GTS 512mb performer til tider bedre. Det har selvfølgelig også meget at gøre med, at de drivere der er blevet frigivet til kortet ikke er helt optimale endnu. Mange spilproducenter har arbejdet meget sammen med nvidia, og derfor er disse spil også på en måde optimeret til nvidias grafikkort, og derfor performer nvidias grafikkort generelt lige så godt eller bedre end ATI's. Hvis der bliver lavet nogle ordentlige drivere og hvis de kommende spil kommer til at kører godt på ATI's grafikkort, er HD3870x2 helt sikkert et kort der er værd at overveje, men tror i at det bliver aktuelt?


    Et par 8800 gt i sli er især også meget attraktivt, men så skal man jo have et bundkort der har sli support, eller kan et x38 bundkort også læse sli?