Indlæg af sarge

    Quote

    Originally posted by Don_Jabbe


    Ja, men nu spørger han jo :)


    Men nej, den passer vist ikke på Socket A.


    hvad vil i anbefale? den skal køre passivt (skal være lydløs) og jeg skal ikke oc. den skal monteres i et p180 antec hvor der sidder 1-2 120mm kølere et par cm fra


    vh


    christian

    kan det overhovedet betale sig at k?be hdd k?ling hvis jeg aligevel skal bruge 200-400 kr p? at s?nke temp. 3-5 grader, n?r jeg kan k?be en ny wd160 gb hdd til 477.
    min wd320 ligger p? 45 grader idle og st?jer mindre end maxtor'eren der ligger p? 55 grader idle (godt nok k?rer win xp p? maxtor og wd k?rer lager s? den bruges nok mindre men disken er tilg?ng?ld st?rre og skal k?re mere...)


    yderligre vil temp. nok falde n?r vejret bliver alm. dansk sommer vejr igen...


    hvad vil i mene?


    er der virkelig ikke nogle som k?ler / st?jd?mper deres harddiske???

    det er jeg heller ikke... ved jeg ikke hvorfor den g?r. men 80mm papst


    80mm Papst, Variofan 8412NGMLV



    80mm temperaturstyret kabinetbl?ser fra Papst.


    Kvalitetsindustribl?ser fra m?ske det mest anerkendte bl?serfirma overhovedet!


    Tyske Papst er verdenskendt for deres st?jsvage bl?sere i meget h?j kvalitet og denne 80mm bl?ser er omtrent midt i modelr?kken hvad ang?r ydelse og lydniveau.


    Egenskaberne ved disse bl?sere udem?rker sig ved en suver?n ydelse i forhold til lydniveauet, og selv om der findes bl?sere med lignende specifikationer er der ingen konkurrenter der kommer i n?rheden af disse bl?seres k?leevne under modtryk = modstand foran bl?seren der i mange tilf?lde ?amputerer? andre tilsvarende bl?sere...


    Denne bl?ser vil med sit 3pins-stik underst?tte signal (afl?sning af omdrejninger), hvis dit bundkort har denne mulighed. Model 8412NGMLV er temperaturstyret ved hj?lp af en indskudt temperaturafh?ngig modstand p? ledningen, der regulerer volten til bl?seren i intervallet mellem 30?C og 50?C.


    En del af hemmeligheden bag Papsts store succes er at hver enkelt bl?ser er individuelt afbalanceret. Ligesom n?r du s?tter nye d?k p? en bil. P? den m?de mindskes de rystelser, der ellers ville give ?get slid og st?j med tiden.


    V?rdierne i specifikationerne er henholdsvis minimums- og maksimumsv?rdier ved henholdsvis 25?C og 50?C.

    har ingen kabi bl?sere. hvad skal jeg have?? (st?jsvag og gerne links) m?ske papst men hvilken model


    ps. den tagan tg480u01 du anbefalede mig er super l?kker og st?j svagt. den kan virkelig anbefales


    vh


    chr

    Quote

    Originally posted by Fragman
    tror det er en barton faktisk.....og 73 idle ER alt for meget....men om du kan stole p? den temperatur er s? en anden sag.


    det er en barton!! er det kun cpu som bliver for varm eller ligger de andre fint???


    (takker for hurtigt svar)


    vh


    chr

    Hej


    Vil lige h?re hvilke temperaturer der er normalt for en pc!! se:


    mobo 48
    cpu 73
    hdd 0 55 (windows)
    hdd 1 45 (lager)


    alle i grader C


    computeren har st?et t?ndt i ca. 1 d?gn og har ikke v?ret sat til nogle specielle opgaver udover at optage lidt tv p? hdd 1.


    er der noget faretruende??? f.eks. hdd 0???


    hvad ligger jeres p? ca. ???


    (mobo + cpu er m?lt i bios - hdd 0+1 m?lt med speedfan) s? jeg ved det kan svinge lidt.


    vh


    christian

    Hej


    Er der nogle herinde som har erfaringer med disse p? produkter


    http://www.vcore.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=7019 mCubed Vertical Silence HD


    http://www.vcore.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=7005 Silentmaxx HD-Silencer Black


    Begge er til at st?jd?mpe og k?le hdd'ene.


    Har i erfaringer med db s?nkning og om de s? holder diskene kolde / maks samme temp. som uden...


    Der skal monteres 2 stk.


    1 maxtor 7200 160 og en wd 7200 320.


    vil det kunne betale sig at smide dem i bunden af sit kabinet (har midi) og s? en 80/120 mm k?ler foran. (i s? fald findes der s? en "holder" til de 2 diske/k?lere s? de ikke bare l?gger ovenp? hianden uden mellemrum)


    Hvis i har brug for yderligere info s? skriv endelig.


    Vh


    christian

    Quote

    Originally posted by Fragman
    du kopierer de filer den skal bruge over på den hdd hvor windows ligger...og så skriver du 100 gange på tavlen "jeg har aldrig andre hdd i min pc end den jeg skal installere på, før installationen er komplet"


    hej


    jeg er vist ikke helt med


    hvilke filer skal kopieres?


    iøvrigt så har jeg kørt med windows xp mce i et halvt år, da microsoft lagde vista ud tænke jeg at det var interessant.
    jeg smed en ekstra disk i og installerede på denne. så jeg har ikke byttet hdd halvejs i en installation. (hm... du mente med windows xp mce, ok jeg finder kridtet frem)


    vh
    chr

    jeg kan sagtens smide drevet i igen, men hva så?


    hvad vil fremgangsmåden så være,


    1 hvordan fortæller jeg vista det ikke skal starte op
    2 der må stadig ligge nogle informationer på c: da vista drevet ikke er monteret men det stadig promter mig når drevet ikke er mounted


    -chr


    hvad med vista, bcdedit.exe som filen henviser til findes ikke længere på min pc!!! den ligger formentlig på det drev vista lå på og som ikke lægere er tilsluttet.


    Nogle råd??


    venlig hilsen


    christian

    hej


    tak for svar, den er sådanne ud


    ;
    ;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
    ;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
    ;
    [boot loader]
    timeout=3
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
    multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /FASTDETECT


    giver det nogen mening ? og hvad skal jeg slette???


    vh


    chr

    hej


    jeg har haft vista installeret på en ekstra disk som ikke længere er tilsluttet, men den giver mit stadig muligheden for at starte dette op eller vælge tidligere operativsystemer. dette giver den mig 30 sec. til. alternativt kan jeg manuelt vælge indenfor de 30 sekunder at et tidligere styresystem, eksempelvis windows xp mce.


    her giver den mig valget mellem windows xp mce (som pt. er intalleret på c:) og windows xp mce (som HAR VÆRET installeret på d:)


    Jeg kunne godt tænke mig at få renset pcen således at den blot starter uden jeg skal vælge noget. Det er jo entlig kun windows xp mce som er intalleret og som jeg har behov for.


    jeg har idag


    c: + d: som er en disk i 2 partioner og
    e: som er lager og selvstændig disk og
    f: er ikke lægere installeret men var en selvstændig disk.


    er der nogen som kan hjælpe???


    (jeg ved at man i start og genoprettelse kan vælge men jeg vil gerne slette det i autoexe.bat eller hvad det hedder, også for at blive fri for vista valget.


    venlig hilsen


    christian