bliver min pc for varm??

  • Hej


    Vil lige h?re hvilke temperaturer der er normalt for en pc!! se:


    mobo 48
    cpu 73
    hdd 0 55 (windows)
    hdd 1 45 (lager)


    alle i grader C


    computeren har st?et t?ndt i ca. 1 d?gn og har ikke v?ret sat til nogle specielle opgaver udover at optage lidt tv p? hdd 1.


    er der noget faretruende??? f.eks. hdd 0???


    hvad ligger jeres p? ca. ???


    (mobo + cpu er m?lt i bios - hdd 0+1 m?lt med speedfan) s? jeg ved det kan svinge lidt.


    vh


    christian

  • Nu g?r jeg ud fra at det er en gammel socket A computer?


    S? i mine ?jne er det slet ikke s? galt. Min gamle 1900+ bliver 69 under load.


    Men du kan altid s?tte en bl?ser eller to i dit kabinet og rense og evt. skifte din cpu k?ler. Det vil kunne hj?lpe lidt.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • tror det er en barton faktisk.....og 73 idle ER alt for meget....men om du kan stole p? den temperatur er s? en anden sag.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • bundkort temp p? 48 kan jeg ikke sige noget om, da jeg ikke aner hvor den m?ler, men hdd p? 55 er t?t p? gr?nsen for hvor varmt det m? blive....det tyder p? at dit kabinet mangler noget udluftning...hvilket self forst?rkes i denne varme.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • well du skal f?rst udners?ge hvad dit kabinet har plads til....som regle er det 80 og evt en 90 eller 120 mm der er lavet huller til fra fabrikantens side....


    s?rg for at f? en masse luft ind i kabinettet fra lle sider undtagen en evt top bl?ser der skal bl?se ud...ellers ryger det automatisk ud oppe ved psu jo, da varme stiger opad.



    kan anbefale ADDA og papst...g? efter nogle p? max 24 db...vil du have lyseffekter i s? er revoltec elelr evt MIST nok det bedste bud

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • de links kan jeg ikke se da jeg ikke er kunde ved studiedata..... :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det er jeg heller ikke... ved jeg ikke hvorfor den g?r. men 80mm papst


    80mm Papst, Variofan 8412NGMLV



    80mm temperaturstyret kabinetbl?ser fra Papst.


    Kvalitetsindustribl?ser fra m?ske det mest anerkendte bl?serfirma overhovedet!


    Tyske Papst er verdenskendt for deres st?jsvage bl?sere i meget h?j kvalitet og denne 80mm bl?ser er omtrent midt i modelr?kken hvad ang?r ydelse og lydniveau.


    Egenskaberne ved disse bl?sere udem?rker sig ved en suver?n ydelse i forhold til lydniveauet, og selv om der findes bl?sere med lignende specifikationer er der ingen konkurrenter der kommer i n?rheden af disse bl?seres k?leevne under modtryk = modstand foran bl?seren der i mange tilf?lde ?amputerer? andre tilsvarende bl?sere...


    Denne bl?ser vil med sit 3pins-stik underst?tte signal (afl?sning af omdrejninger), hvis dit bundkort har denne mulighed. Model 8412NGMLV er temperaturstyret ved hj?lp af en indskudt temperaturafh?ngig modstand p? ledningen, der regulerer volten til bl?seren i intervallet mellem 30?C og 50?C.


    En del af hemmeligheden bag Papsts store succes er at hver enkelt bl?ser er individuelt afbalanceret. Ligesom n?r du s?tter nye d?k p? en bil. P? den m?de mindskes de rystelser, der ellers ville give ?get slid og st?j med tiden.


    V?rdierne i specifikationerne er henholdsvis minimums- og maksimumsv?rdier ved henholdsvis 25?C og 50?C.

  • kig p? hvad de larmer med i dB sammenholdt med hvor mange CF/M de kyler igennem..jo mere cfm til lav db jo bedre......skal du have 3-4 bl?sere i er det faktisk bedre at k?be dem uden styring og s? k?be en bl?serstyring ved siden af...fx en vantec....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • pr?cist......omend det er lidt pebret at give s? meget for papst....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.