Indlæg af sarge

    så vil det i alt fald bedre kunne betale sig at nuppe sådanne en - men prøver nu lige først om det er køleren, eller giver det jo ikke så meget mening at skifte, hvis ninjaen ikke er markant bedre/det er dårligt monteret køler
    vh
    chr


    tak for svar. jeg overclokker den ikke - det er ren stock


    jeg prøvet at afmontere og montere køleren - vil i have nogen kommentaerer til hvis jeg smed en synthe ninja på? (med 120mm køler) rent kølings mæssig giver den så ikke ca. det samme som en stock intel køler?
    vh
    christian

    det er under en blanding af load men den falder ikke meget når den er idle. jeg har haft flyttet lidt på pc'en så jeg kan ikke udelukke køleren er 110% perfekt monteret, men det kan da være en fejlkilde. jeg tester dette snarest muligt


    udover core 1+2 er der noget som hedder aux og system i speedfan - hvad er det for nogle målinger?


    PFT


    vh
    chr

    hej


    som er overskriften så er min pc jf. speedfan ca. 50 grader under system, cpu 52 samt core 1+2 hhv. 78+79 grader. der er en lille "flamme" ud for stort set alle målingerne. mit spørgsmål er hvor varmt må det blive? har jeg specs som i autosig. + og 2 antec 3 speed kabinetkølere siddende (kører på low, har prøvet hi - det har ikke den store indvirkning) det er en stock køler som sidder på cpu'en. hvad er aux målingen i øvrigt en udtryk for?


    håber på jeres hjælp.


    ps pcen har kørt stabil siden jeg samlede den november sidste år.


    vh


    christian

    hej


    jeg har lige været en tur i byen for at købe sådanne en 226bw hos et større edb varehus som havede ca. 10 liggende fremme. for at kontrolere panelet spurgte jeg om jeg måtte åbne kassen for at se panelet, men fik svarer "vi har kun a paneler, det er kun de gamle som kom med s paneler" dvs. de kende udemærket godt problemstillingen.


    det som jeg dog er i tvivl om er rigtigheden i påstanden om at det kun var de gamle som havde s paneler, eller om det var en "sælger" bemærkning for at jeg skulle tænke "hm så tager jeg bare den de har".


    har i nogen indikationer om det kun var de første som kom med s paneler? eller hvor jeg kan købe med s panel?


    PFT.


    btw oplever i genskær i HP 2207 som et problem? (ved godt det er meget bredt men det er det eneste jeg har so mimus på netop den skærm.)


    vh christian

    hej.


    jeg vil gerne ud og købe sådanne en samsung 226bw (fysisk i en butik)


    hvordan kan jeg sikre mig det er det rigtige panel? jeg ved der er en hemmelig skærm menu (hvordan får den frem) samt der skal stå et bestem bogstav på bagsiden.


    håber i kan hjælpe :D


    vh
    christian

    hej


    jeg har etableret trådløst internet via mit asus bundkort til en bærbar pc, dvs. at den bærbare kan godt tilslutte til netværket men kan ikke komme på nettet.


    Det er en pc mit arbejde har udleveret så jeg ved ikke om der er særlige sikkerheds instilninger.
    jeg prøvede igår på en andet trådløst netværk hvor det var det samme problem, kunne god tilslutte med password osv. men ingen internet. Er der en setting som jeg har overset eller lign. ???


    håber i kan hjælpe!


    vh


    chr

    Quote

    Originally posted by XmuZz


    Nej... Der sidder nogle lyserøde pads under den gamle køleprofil og nogen hænger måske på gfx'et dem tager du af og ligger sammen med den gamle køler, bagefter smider du zalman heatsinks på, der er noget termisk papir under dem som gør de klistre fast, og bagefter sætter du køleprofilen fast.


    oki


    takker

    var lige lidt svært at forstå hvad du mener!


    er det:


    Jeg tager de zalman pads som hørte med til køleren og som nu sidder på det gamle kort og flytter dem over på det nye kort! (dvs. klister tingene kan genbruges.

    kom lige til at tænke på hvis jeg smider køleren over på 1900gt'eren så kan jeg nok ikke tage termalpads med. skal jeg lige bestille nye eller kan jeg lave en "test" med kortet ???

    hej


    min sapphire 1900gt lyder som det er ved at lette og tage resten af pc'en med sig.


    Har på mit gamle gfx en zalman vf900 som er ok,har dog hørt at den ikke er tilstrækkelig til at nedkøle det kraftigere kort.
    En artic cooler NV silencer skulle være top. Dog findes den i forskellige versioner 1-6 og forskellige rev.


    Hvilken skal jeg gå efter?? det skal naturligvis være den mest støjsvage da hele øvelsen går på at lyddæmpe gfx.


    På forhånd tak.


    -chr

    Quote

    Originally posted by købkøb
    Men den kørte rigtigt osv så det er bare en visnings fejl...


    jeg kan mærke at den kører betydligt langsomere end win xp mce...
    ram står den til at bruge 380 af ud af 512. har ingen programmer kørende kund vista og alligevel er den langsom om at eksempelvis starte kontrolpanelet op. Så jeg tror desværre ikke det er en visningsfejl.
    i device management er alle driver installeret så jeg er lidt på bar bund.


    prøver lige cpu z af og ser.. (ved godt at mit system er svagt til vista, vil bare teste det for at se om det er værd at investere i. indkøb af conroe pc lige om hjørnet.)


    ellers... anyone???


    -chr

    hej


    sidder og tester på vista rc1. det kører temmelig langsom (samlignet med min alm. xp) og jeg kan se i vista at den kun genkender min cpu som en 1.1 ghz. (det er i virkeligheden en barton 2500+)


    er der nogle som kender en løsning på det?? har været lidt rundt på google men ingen løsninger der, desværre


    nogen som har et hint til hvordan jeg får det til at virke???


    på forhånd tak


    christian