VISTA fordele

• Det er vel ikke vores skyld at MS har droppet muligheden for en format og kun har givet mulighed for quick format under installationen for at spare lidt tid ? :crazyeyes:

Alle der har prøvet at køre en format på en 500 GB HDD ved også at der er fandens stor forskel i tid på en quick og en full format. Quick format burde egentlig ikke hedde "format", men bare "delete" da det jo passer bedre :)) - men nok om det.

Men skulle du ikke være klar over det, så er det ikke just en nyhed at windows har nogle strømstyringsfunktioner :razz:

Hvad mener du egentlig med "Formaterings menuen er i "windows" format, meget bruger venligt" ?

Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Man behøver jo ikke formatere sin hdd under installation, hvis man gør det før installation, med andre programmer så kan man lave en fuld format, som tager en god tid at lave, men til ens private forbrug så er quick format godt nok, men hvis man skal sælge sin hdd til en anden så ville en noget grundigere format (og wipe) være at fortrække.

nu bruger jeg jo den samme hdd til OS hver gang, hvilket vist er meget normalt, og så har jeg jo ikke muligheden for at formaterer i windows disk management, hvilke metode forfindes der så ?

og hvad giver en "rigtig" formatereing i forhold til en "quick" formatering ?

cheers

• Det bedste ved Vista er at det har fået folk til at skifte til linux :D

P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Det bedste ved Vista er at det har fået folk til at skifte til linux :D

ville jeg også gøre hvis jeg sad men sådan en oldtids spand som du har, dog ville jeg vælge at kører uden beryl da det nok ville få den til at hammer lagge

man kan ikke mærke forskel på quick & normal format og den "giver" heller ikke noget,
    en quick format sletter den "oversigt" over hvilket filer der ligger hvor på hdd, så OS'et tror at der ikke ligger noget på den hdd, mens normal format går ind og fjerne data'en (den kan dog rimeligt nemt genskabes)

jeg man skal overskrive hele harddisken med nye data før alle det gamle data er sletted helt

• Ville sådan set gerne give dig ret i mange ting, og gør jeg også.

Men Linux har altså også sine kvaler,
    Aero er klart mere krævende i Compiz ja, men Compiz kræver nu stadig lidt bare for effekter, plus der er flere ting den ihvertfald på mine computere fucker lidt op i i X.

Det med acer det lyder da interessant selvom jeg nu synes det lyder voldsomt personligt er jeg gået modsat vej fra 6 timer i Vista til 4 timer i Ubuntu. på min bærbar.

Vista har så også den STORE fordel frem for XP at det er blevet modul op bygget, fx har flere sikkert prøvet at Vista nu pænt kommer og fortæller dig hov din gfx driver er gået ned, og "jeg" har genstartet den for dig

Den operation ville normalt have givet bluescreen i XP

Kan godt komme mere en længere forklaring på modul opbygningen hvilket fx også er en af grundene til at vista er blevet langsommere end XP, men skulle gerne blive bedre når de finder ud af at optimere det mere end de allerede har gjort

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

Oprindeligt indlæg af DmK

ville jeg også gøre hvis jeg sad men sådan en oldtids spand som du har, dog ville jeg vælge at kører uden beryl da det nok ville få den til at hammer lagge

Kan kun sige, der tager du grueligt fejl

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• der er ikke nogle enlig fordel over dem begge ud over data slettes på den ene og data "gemmes" på den anden. Når man laver en quick format skal man bare huske at lave en check disc bagefter.

Nåh ja og til linux kommentarer, kan man spille alle spil på linux optimalt? (nej) nuff said.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Rettet en gang, sidst af RAC ().

Oprindeligt indlæg af RAC
    der er ikke nogle enlig fordel over dem begge ud over data slettes på den ene og data "gemmes" på den anden. Når man laver en quick format skal man bare huske at lave en check disc bagefter.

Nåh ja og til linux kommentarer, kan man spille alle spil på linux optimalt? (nej) nuff said.

hvad mener du med "enlige" er der nogle eller er der ikke nogle :)

og hvordan laver man en check disk ?

cheers

• Den eneste forskel er at data før quick formatering kan reddes efter quick formatering. Performance er der ingen forskel.

for at lave en checkdisk skriver du i kør/run "chkdsk" uden gåseøjne.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Der er altid en Administrator konti, som og hedder Administrator, den er bare næsten altid skjult og jeg så godt at du havde prøvet med både c: og c, det var bare for at klargøre for dig et det var c: og ikke c man skulle bruge
    og hvis du gerne vil køre en chkdsk på din partition, så kan du også gøre det ved at højreklik på dit C drev og vælg egenskaber og så vælge en disk fejlsøgning eller hvad den nu hedder i Vista, den gør det samme som chkdsk, man får bare ikke så mange informationer om hvad den laver.

Oprindeligt indlæg af DmK

Hehe, det ville nok være nemmere at fange ironien hvis du smed et smilefjæs ind. Men ja, jeg kører da uden beryl/compiz fusion, selv om den nu nemt kan trække det flydende. Det ender bare altid med at jeg kommer til at hade alt bevægende øjegejl, når jeg har kørt med det i et par uger. Det ender altid med at jeg slår det fra igen, men det kan jeg ikke i vista.

Det lå som standard på min bærbar, som i øvrigt kun er 1 år gammel. Selv om jeg slog alt lir fra, så det lignede windows 2000 kørte det stadig røv langsomt. Jeg kunne ikke finde nogle nye smarte funktioner. Den åh-så-smarte sidebar tager kun arbejdsplads fra de seriøse programmer. Vil ikke bruge så meget plads på et skide ur? Det vil jeg ikke engang byde min stationære pc der kører 1920x1200. Det der dog for alvor kunne skræmme mig væk fra vista, var den labyrint af wizards og forvirrende guides med malplacerede genveje, man skulle rode igennem for at sætte de mest simple ting op. Det er jo dælme en helt jungle bare at komme på noget trådløst netværk.

Kan slet ikke se pointen med Vista. Det må dog stå klart for enhver at Microsoft bliver nødt til at lave nye produkter for at kunne holde indtjeningen oppe, men når de er så elendige, så er det underligt at folk ikke begynder at sætte spørgsmålstegn ved, hvorfor de betaler M$-skat, når alternativet er så meget bedre.

Hovsa.. Nu kom det til at handle om Vista ulemper i stedet for.. Sorry for OT
    :offtopic:

P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

Der er altid en Administrator konti, som og hedder Administrator, den er bare næsten altid skjult og jeg så godt at du havde prøvet med både c: og c, det var bare for at klargøre for dig et det var c: og ikke c man skulle bruge
    og hvis du gerne vil køre en chkdsk på din partition, så kan du også gøre det ved at højreklik på dit C drev og vælg egenskaber og så vælge en disk fejlsøgning eller hvad den nu hedder i Vista, den gør det samme som chkdsk, man får bare ikke så mange informationer om hvad den laver.

ok men det vil den ikke mens den køre, først næste gang jeg starter dyret