• Hej folkens, jeg blev inspireret af en andens mindre mislykkede post omking praktikplads, til at lave denne post, og jeg håber der er nogen hjælpsomme tweakers der kan hjælpe mig med mit problem.


    Jeg har nu været færdig med grunduddannelsen som it-supporter/datatekniker i snart et år, og jeg har søgt og søgt og søgt og søgt, men åbenbart ikke nok, for jeg har ikke fundet mig en praktikplads endnu.


    Jeg lever og ånder simplehen for it, så det er af nul betydning for mig om det bliver som it-supporter eller som datatekniker, det eneste der betyder noget er at jeg kommer igang med min uddannelse, og lære en pokkers meget.


    Følgende har jeg prøvet.


    -Konstant opslag på http://www.praktikpladsen.dk, jobnet.dk, google ;) (kender du en god sider, så kast dem endelig efter mig)
    -Sørget for alle i min famillie ved jeg søger praktikplads så hvis der nu falder dem noget for øre, vil jeg blive oplyst.
    -Holde ops på hvilken firmaere der har en fri supporter/datatekniker plads på praktikpladsen, og sende dem en uopforderet ansøgning.


    Hvad jeg søger:
    Forslag til hvordan jeg kan forbedre mit søge område, eg, en anden måde at finde praktikpladser, jeres efaringer, alt hvad der kan hjælpe mig med at komme videre.


    Hvis i vil hjælpe mig med nogen forslag, vil jeg være jer meget taknemmelige.


    På forhånd tak.

  • http://www.version2job.dk/jobs/default.asp


    Her ser da ihvertfald ud til og være en masse ... Kigger tæt på http://www.ing.dk og der er da rimelig ofte en del IT Jobs ude til højre ved deres Job-Finder (Som linker til mit første link når man vælger IT)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Først og fremmest så udvid din søgning til også at omfatte firmaer der ikke aktivt søger noget som helst - uopfordrede ansøgninger til alt der bare lugter lidt af IT eller er stort nok til at have en IT-afdeling!


    Derudover så er det også bare med at møde personligt op hos de firmaer du søger hos - det giver et skidegodt indtryk at komme ind af døren og udstråle selvtillid!


    Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med at skrive ansøgninger, men formalia skal bare sidde i skabet!
    Du kan evt. få en til at læse dine ansøgninger igennem og rette fejl - nu ser det ud til at din grammatik og stavning er rigtigt god (ihvertfald langt bedre end min), men det skader aldrig at få nogen til lige at læse tingene igennem.


    Hvis du kan få nogle udtalelser fra dine tidligere arbejdspladser og/eller undervisere så giver det som regel også pote.


    Sidst men bestemt ikke mindst - vær fræk!
    Dvs. hvis du render ind i en eller anden der arbejder med IT eller i et relevant firma, så spørg om ikke de kunne bruge en praktikant...


    Held og lykke! :9xo

  • Kontakt Dansk Metal i dit nærområde. De kan ofte være kontaktformidler.


    Du skriver du er ligeglad med om du ender som IT-Supporter eller Datatekniker, og dette valg er ikke noget du bør tage let på.
    Vil du lære meget, så skal du ikke vælge support uddannelsen da den er alt alt for kort til erhvervslivet, men på den anden side kan den 5 årig data uddannelse også være langtid da meget af det de lære heller ikke brugers. Nok undervises de i netværk m.v men måden man lærer det på - på skolerne bruges ikke i det virkelige liv, men i bund og grund handler det om grundviden. En grundviden som jeg råder dig til at rode med i din fritid. Kald det hjælp til selvhjælp ;)


    Alternativet kunne være, at tage den korte support uddannelse og så flet den sammen med nogle certificeringer indenfor netværk, OS, osv.


    Som brugeren før mig er inde på, så søg alternativt. Langt de fleste steder idag har IT, og her kunne man være heldig at komme ind. F eks advokat firmaer, hvis de ikke outsourcer eller er for lille, og derfor selv styre det. Sygehuse kunne også være en mulighed.


    Er du "heldig" så får du en plads som elvel på en kommune, og her er din verden åben. En sådan arbejdsplads vil give dig indblik i hele IT fagets verden. Jeg er selv system administrator i en stor kommune, og ikke én dag er magen til den næste.


    Held og lykke ( Ja, du henviser nok til jeg ikke hjalp i din omtalte tråd ) så derfor er dette mit eneste indlæg i din tråd.

  • Mange tak for jeres gode svar, de tips kommer helt sikkert til at hjælpe.


    ang, uddannelsen, så kan jeg jo fortsætte på datamatiker uddannelsen efter jeg er uddannet it-supporter hvis jeg får lyst til mere :)


    og self hjælper dit svar da bubblegum, det ville være tosset at lade være med at tage din post til sig, jeg har forresten selv taget extra mens jeg har søgt, har fået mig en ccna certificering da det ikke ser så tosset ud på CVét