Ny bærbar

  • Ja da jeg skal starte på skole igen efter sommerferien og jeg skal til USA her snart, er jeg på udkig efter en ny bærbar!


    men jeg er lidt lost hva jeg skal vælge! så be om hjælp!


    Lidt info omkring hvad jeg er ude efter...


    Det skal helt være en "bærbar" ;-)
    den skal bruges til studie, men også til gaming... som CS, WOW, Turock og andre krævende spil..


    OG noget af det vigtigste er at den skal have god batteritid! samt at den gerne skal være stilfuld...


    og selv skal den heller ikk været for dyr... altså så billig som mulig... men vil gerne ligge lidt ekstra vis det skal være!



    har ligget på lidt forskellige typer:


    Den første er en Apple Macbook Pro, har selv pt en Powerbook, og må sige det er en helveds dejlig maskine! stilfuld og det hele
    Apple Macbook Pro


    Har kig på både den billige Macbook Pro 15" til 1999 $ og den dyre 17" til 2799$


    men har også kigget på Alienware's Area-51 m15x til enten 1499 $ med et Geforce 8600 GT eller et 8800 GTX til 1999 $
    ]Alienware Area-51 m15x


    Den sidste aspirant er faktis en mybook, som jeg sys er lidt flotte, og der får man også value for the money


    Det drejer sig om en MyBook M16 til 5995 kr. eller den lidt stører MyBook M1719 til 6795 kr. problemet med den er bare at jeg tror den for for stor... altså mere slæbbar...


    MyBook M16 + M1719

  • altså hvis det var mig ville jeg vælge en med 15.4 skærm. det andet er alt alt for stort at hive rundt med, har selv en lille 15.4 bærbar som jeg er ganske tilfreds med :D vejer næsten intet

  • Quote

    Det skal helt være en "bærbar" ;-)


    Så skal du ikke over 15.4"


    Quote

    den skal bruges til studie, men også til gaming... som CS, WOW, Turock og andre krævende spil..


    Så skal du kigge på maskiner med 8600GT og op til f. eks 8800GTX. Dog sidder 8800GTX ofte i 17" maskiner, og det er alt alt for tunge, og er placeret i det segment man kalder for DTR aka. DesktopReplacement.


    Quote

    OG noget af det vigtigste er at den skal have god batteritid! samt at den gerne skal være stilfuld...



    Her springer din "film!
    High end gamer, og lang batteritid. Det holder ikke, og det er noget du bør gøre op med dig selv, og gå på komprimis med.


    Quote

    og selv skal den heller ikk været for dyr... altså så billig som mulig... men vil gerne ligge lidt ekstra vis det skal være!


    Her er faldgruppe nummer 2 i dit puslespil. High end, lang batteritid = 12 cellet batteri = flere omkostninger.



    Apple Macbook Pro
    Design er okay ja, men MAC er ikke til at spille på.


    Alienware's Area-51 m15x
    AlienWare er gode maskiner, men når den skal til RMA, så kommer problemerne med lang ventetid m.v.


    Mybook
    Dette er Vega maskiner, og en god dansk kvalitet


    Alternetiv kan være:


    NovaBook - Ignition eller Terminator, som er dansk kvalitet.


    Zepto/Znote - 6625, 6324 eller 3415, som er dansk kvalitet.



  • Nu har jeg siddet og læst lidt omkring alienwares maskine... og den er så smart at den også har et integreret Grafikkort, så man kan skifte fra 8800m GTX til det integrede X3100, hvilket giver en batteritid på op til 3½ time...


    Har kigget lidt på NovaBook.. og må sige at jeg sys ikke helt de er min kop te... alt for dyre i forhold til hvad du får... samt at jeg har hørt fra en af mine venner at han ikke er glad for sin Zepto, for han sys den er for plastik agtig... men kan det være rigtigt ?

  • Du kan også eventuelt se om Dell har en maskine for dig.


    Jeg købte en Dell Vostro 1500 for omkring et halvt år siden. Den er ganske fin til at køre sådan okay krævende spil. 2 ghz core2duo, 8600gt, 2gb ram og 160gb 7200rpm harddisk. Bestilte så 9 celles batteri til, da jeg vidste at den ikke kunne køre særlig lang tid ellers.


    Hvis man spiller på den, så kan den holde cirka 1½ time på batteri eller sådan. Almindelig drift med fuld knald på skærmen har den omkring 3 timer og hvis man sidder til time og går i spare "mode", så kan den holde over 5 timer. Med spare "mode" mener jeg at man slukker trådløs og sætter skærmen ned på laveste ;)


    Det skal dog så siges at når man har 9 celles batteri, så stikker den ud bagved - i hvert fald på den Dell jeg har. Og så er maskinen selvfølgelig sådan okay stor af en 15,4" at være. Men dog ikke mener end at jeg stadig fint kan cykle de 5 km hver vej til uni med den og lidt bøger. :)


    Dengang gav jeg 8k for sådan en maskine, så de må have dem billigere i dag og hvis du ikke kan vælge 7200 rpm harddisk, så bare ring til dem efter du evt har bestilt maskinen. Så er de vældig flinke til at udskifte med en anden. Jeg fik fra 160gb 5400rpm til 160gb 7200rpm uden at betale ekstra :P


    En sidste ting er dog at de sikkert stadig har lang leveringstid på dem.


    Byggekvaliteten er selvfølgelig ikke helt i top, som visse andre modeller, men maskinen er så også det billigere. Dog har den ikke problemer med at den går ned pga varme, lige som fx mange zepto'er har. Sidstenævnte er konkluderet ud fra hvad jeg har læst på fora og at 2 af mine kammerater har haft zepto. Både den med 7600gt og den med 8600gt gfx. Begge maskiner kan ikke holde til at spille, hvis det er varmt i rummet.


    Håber erfaringerne kan hjælpe dig til at vælge computer. Det går jo ikke kun lige på Dell, da jeg ikke som sådan er Dell-fanboy. Det var bare det billigste da jeg købte. :D