IT Supporter

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Erfaring? :))


    Du har ikke sagt en eneste positivt i denne tråd!


    1.
    Jeg har forsøgt at skaffe dig et sted via et link.


    2.
    Jeg har videregivet dig mine erfaringer både fra uddannelse som omtalte samt fra erhvervslivet.


    Skal jeg tage uddannelsen for dig og give dig svendebrevet før du mener du har fået hjælp.
    Ligemeget hvilken skole du vælger, så er uddannelse spild af 2.5år medmindre du træder udover det sædvanelige eller skaffer en praktikplads.
    ---------


    Du skriver selv:


    Nogen som har uddanet sig dette? eller er igang?


    Og hvad synes i om det?


    Det har jeg sgu svaret på!

  • Hvis det er netværk du brænder for at rode med er det BESTEMT ikke it-supporter/telefon-dame uddannelsen du skal vælge! Der skal du over på datatekniker uddannelsen istedet, som hovedsageligt beskæftiger sig med netværk og servere.


    Du kan også gå den hurtigere, dog langt hårdere vej og selv læse op til hhv. CCNA & CCNP certifikaterne. Kræver dog en god potion selv disciplin da matrialet er meget tungt og forholdsvis tørt men når du først har disse certifikater er der tons vis af muligheder for både jobs og videre uddannelse.


    De fleste virksomheder vægter dog erfarring på området langt højere end hvilke fine uddannelser du har taget, så uanset hvad du vælger er det en god ide allerede nu at tage ud og opbygge noget erfarring.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    Hvis du tager den lange grund uddannelse så tager Datatekniker 5, ellers kun 4


    jeg er på sidste år som datatekniker, men man er også bedre rustet end IT supporter


    Enig, men der er stadig stor grøft set udfra det man lære på skolen og i erhvervslivet

  • Jadet man lærer på skolen er ikke prængende, men der kan man jo bare bruge tiden på at læse op til sine eksamener, selv har jeg ikke rigtigt fuldt med i den undervisning vi har haft, men istedet brugt tiden på selvstudie og så ellers bare lave det der nu engang skal laves.


    Heldigvis er skole perioden ret begrænset ifhl. til den tid man er ude i erhvervet og får den nødvendigt hands-on experience.

  • Jeg er lige PT igang med det på 2. hovedforløb.. :) Er færdig her til vinter så glæder mig ! Havde egentlig besluttet mig for at jeg vil have en Datafagteknikker uddannelse, men idet at Cisco CCNP er obligatorisk valgte jeg det fra. Hader det fag som bare.. Og nu da man skal have Cisco CCNA på IT-Supporter forløbet ville jeg mene det var nok.. Er lige blevet færdig med sidste semester af det og damn det lettede sq skuldrene en del.. !

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Jeg er lige PT igang med det på 2. hovedforløb.. :) Er færdig her til vinter så glæder mig ! Havde egentlig besluttet mig for at jeg vil have en Datafagteknikker uddannelse, men idet at Cisco CCNP er obligatorisk valgte jeg det fra. Hader det fag som bare.. Og nu da man skal have Cisco CCNA på IT-Supporter forløbet ville jeg mene det var nok.. Er lige blevet færdig med sidste semester af det og damn det lettede sq skuldrene en del.. !


    Der er mere end 2 hovedforløb ;)
    Hvordan kunne du bare tænke på, at fravælge de 2 områder som kan give dig et job senere!!

  • Seriøst, hvordan kan i fravælge Cisco? Det er da vejen frem. Det er da meget begrænset hvad man kan bruge en IT-supporter uddannelse til, cisco derimod, er noget alle store firmaer savler over.
    Hele vores Netværk/telefon infrastruktur er jo cisco, og det er det jo næsten alle steder.
    Og skide godt at man ikke vil flytte efter en praktik plads. Sidst jeg gik i skole, gik jeg med IT-supportere, og 80% af dem fandt aldrig en praktikplads. Dengang fandtes skole-praktik så, men som bublegum også siger, så er skolepraktik ligeså godt som ingen praktik.
    Vil du din uddannelse seriøst, eller ikke?
    Jeg er helt enig med bublegum i at du vil komme til at spilde din tid. IT-supportere er der alt for mange af, og de kan for lidt. Brug da hellere lidt ekstra tid på en uddannelse der kan bruges til noget, og så tag ALT det cisco du kan.