Uddannelse .

  • Mængder af arbejde kan jeg da nævne, hvis bare man kan tænke sig om, så er det altså ikke noget problem at få arbejde.
    Her hvor jeg arbejder nu, er der ingen krav om uddannelse, og det er altså ikke et lille firma.
    De fleste steder man skal gøre rent er der heller ikke krav om uddannelse. At få et job som arbejdsmand hos mange håndværker/entreprenør-firmaer kræver heller ikke en uddannelse. Pedel på skoler, Flyttemand, osv osv.. Jeg har haft et job inden for alle de områder, og er ikke uddannet hverken rengørringsdame, pedel, flyttemand, entreprenør, glarmester, eller ejendomsfunktionær.


    -Så helt tabt bag en vogn er man ikke.


    At det så måske er let at få et arbejde som f.eks. Social og Sundhedshjælper hvis man er uddannet, er så den side af sagen. Men det kan man sgu også få som job selvom man er ufaglært.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Lad være med at tage en uddannelse bare for at tage en uddannelse ... eller fordi andre siger at du skal. Gør hvad du brænder for!


    Hvad er chancen for at man på nuværende tidspunkt ved at man står om 20 år og vil være f.eks maler ? - vel rimelig lille, så medmindre man brænder for at være maler her og nu, så vil det være komplet spild af tid at tage den uddannelse.


    Hvis du endelig skal tage imod råd fra nogle, så vælg i det mindste nogen som har noget mere livserfaring end nogle 18-20-årige som mere eller mindre lige er kommet ud i den virkelige verden :crazyeyes: - Hvis de overhovedet er kommet så langt :crazyeyes:


    Hvis du vil være piercer, så fedt nok. Man skal forfølge de drømme man har :9xo Det værste man kan gøre er at opgive sine drømme fordi andre rynker på næsen af dem.

  • Mest fornuftige svar so far, grill :)


    Gider bestemt heller ikke, som du siger, tage en uddannelse bare for at have en. Det skal sgu være noget jeg gider.


  • Klap lige hesten!
    Jeg har arbejdet siden jeg var 10, og er 39 i dag, så pak lige dine små stikpiller væk!
    Ligemeget hvordan du vender det, så er en uddannelse ikke spild af tid. Ikke man ikke kan få et godt liv uden og få det man ønsker, men at have noget at falde tilbage på er altid noget værd.


    Jeg forsøger at sige, at et arbejdsliv som piercer, er et karriere med få vellykket skæbner/arbejdsskæbner, og hvor mange piercer/tatoofolk ser man efterhånden.


    Jeg rynker ikke på næsen af ønsket som piercer, men tag en uddannelse og hop så med begge fødder ud til "hobbyen" som piercer. Lets get real!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina
    Mest fornuftige svar so far, grill :)


    Gider bestemt heller ikke, som du siger, tage en uddannelse bare for at have en. Det skal sgu være noget jeg gider.


    Det vigtigste er i mine øjne bare at du har lidt mere end en folkeskole-eksamen, for den alene er ikke meget værd idag, og bliver det heller ikke i fremtiden. Men kan se du er 20 år, så jeg går ud fra at du har gennemført en eller anden form for uddannelse derudover.


    Men ja, hvis du føler at dit kald er piercer, så bare gå til den. :9xo Ens job fylder en stor del af ens liv, så det er vigtigt at beskæftige sig med det man allerbedst kan lide. Hvem gider dog at leve et helt liv med et job keder en til døden, men som man bare tog for at tjene godt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvad er chancen for at man på nuværende tidspunkt ved at man står om 20 år og vil være f.eks maler ?


    Vel lige så stor som den er for at man står om 20 år og vil være f.eks. piercer - forskellen er så at med de fleste uddannelser så har du langt bedre kort på hånden end du har som ufaglært.