Hjælp til budget

• Hej

Nu skal man jo til at studere igen, og så bliver det jo småt med pengene. Så man må jo hellere være fornuftig og få lagt et budget.
    Jeg har søgt lidt på nettet efter nogle gode skabeloner og sådan, men synes ikke rigtig jeg kan finde det helt rigtige.

Er der nogen som har nogle gode tips? Eller kender i en god side hvor man får en masser gode råd, og måske en færdig skabelon?

Oprindeligt indlæg af Butcher
    Hej

Nu skal man jo til at studere igen, og så bliver det jo småt med pengene. Så man må jo hellere være fornuftig og få lagt et budget.
    Jeg har søgt lidt på nettet efter nogle gode skabeloner og sådan, men synes ikke rigtig jeg kan finde det helt rigtige.

Er der nogen som har nogle gode tips? Eller kender i en god side hvor man får en masser gode råd, og måske en færdig skabelon?

Ring til din bankrådgiver og få arrangeret et møde - han/hun er uddannet til den slags og får endda penge for det ;)

• har ikke lige nogle links.

jeg har selv Nordea som bank - de har nogle fortrykte skemaer som man kan udfylde.
    det har de andre banker sikkert også.

så husker man også de ting man sikkert selv har glemt i farten.

ellers er excel jo godt at sætte ting op i og se hvilket under/overskud man har til sidst...

PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz

Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2

Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

Rettet en gang, sidst af Animal-mik ().

• Nykredit hjalp mig med at finde ud af hvor mange penge jeg brænder af på det de kalder "pjat" om måneden. Jeg skulle finde så mange gamle betalings service papirer sammen som muligt lave en oversigt over ens medlemsskaber, forsikringer, drivmiddel, vægtafgift, service, frisør, tandlæge osv. man lægger hele baduljen sammen og dividerer med 12 og lægger 5% til. så har man hvad man skal smide ind på budgetkontoen om måneden. Dividerer man med 10 istedet for 12 så har man også til uforudsete udgifter.

• Der er også flere banker der har en budget-ting tilknyttet netbanken, således at man kan lave sit budget der (og så kan bank-rådgiveren også se det). Jeg har brugt dette en del, og det er en del lettere når man engang imellem lige skal forbi banken og ændre forskellige ting, at de kender budgettet på forhånd.

/ask