Hej
Jeg bliver ristet på mit værelse, da jeg har aftenssolen lige ind af vinduet.
Må man sætte solfilm på termoruder eller vil de punktere?
Skal det sættes på begge sider, eller kun på udvendig eller indvendig?
Hej
Jeg bliver ristet på mit værelse, da jeg har aftenssolen lige ind af vinduet.
Må man sætte solfilm på termoruder eller vil de punktere?
Skal det sættes på begge sider, eller kun på udvendig eller indvendig?
Du må godt montere solfilm på energiruder, men det må kun sidde udvendigt da ruden ellers kan revne.
Men hvorfor ikke købe et solrullegardin ? - De fleste vil vel til tider godt have lidt naturligt lys ind.
Få helt klart sådan et solgardin noget... man kan få dem i flere farver, og har set nogle med stjerner på også de bare halv dyre, har lige sat nogle op i min kærestes lejlighed, tror hun gav 400kr stykket til skrå velux vinduer. Men montering er tilgængeld rigtig nemt da det passer 100% .
Kaldes det ikke mørklægningsgardiner?
QuoteOprindeligt indlæg af celfa
Kaldes det ikke mørklægningsgardiner?
nej, det er noget andet. Men kan også bruges .... men det holder så ALT lys ude.
Et solrullegardin toner sollyset ned. Groft sagt ligesom tonede ruder i en bil. Hvor meget afhænger naturligvis af den pågældende model.
hvis solgardinet ikke sidder udvendigt vil man stadig få noget af al varmen ind.
Man kan få briller der toner sig selv i kraftigt solskin. mon ikke også man kan få denne feature i en solfilm.
QuoteOprindeligt indlæg af Raptorrockwool
hvis solgardinet ikke sidder udvendigt vil man stadig få noget af al varmen ind.
Man kan få briller der toner sig selv i kraftigt solskin. mon ikke også man kan få denne feature i en solfilm.
Det hjælper da heller ikke på varmen med briller!
Jeg ville finde et solgardin som Grillrotten skriver. Nok den bedste og billigste løsning der.
Lidt varme vil man altid få ind ja, men ikke nær så meget som hvis det ikke var der .
Man kan oven i købet få noget som kaster det meste af det tilbage, eller bare absorberer det på en måde. Spørg mig endelig ikke hvordan.
Hvis man ruller et ganske normalt rullegardin ned, får man det jo heller ikke nær så varmt som hvis man ikke gjorde.
Og skal du ha automatisk skift til tonet-glas i en termorude, skal du for det første skifte hele ruden ud, og for det andet bliver det teeeemmelig dyrt, går jeg da ud fra.
-Men findes, det gør det da helt sikkert.