Ok, så vi har det her stykke nye banebrydende teknologi, og vi har den amerikanske hær som har investeret i den, så fremtiden ser ikke så dyster ud for det:

"Magisk" pulver får kropsdele til at vokse ud igen
-
-
Oprindeligt indlæg af Rolis
Ok, så vi har det her stykke nye banebrydende teknologi, og vi har den amerikanske hær som har investeret i den, så fremtiden ser ikke så dyster ud for det:impressive...
jeg må sige, hvis det virkelig holder så vil det være noget af en heal de folk for sig, det vil jo hjælpe MANGE mennesker..
på en forholdsvis "nem" måde. -
Okay, det der er simpelthen for sygt
Har stadig lidt svært ved at tro det, men HVIS det passer, så er det da noget af det mest banebrydende i nyere tid.
Men da rart at se at al deres stamcelleforskning nu ser ud til at give poteDet her vil så være det næste skridt til at "dyrke" organer til organdonation? Synes det åbner mange nye muligheder.
-
Det er jo vildt det der
Havde godt hørt de var igang med at forske i hvordan firben og andre dyr der kan vokse deres lemmer ud igen.
Men det er jo sygt, specielt hvis det kommer til at virke på f.eks. et helt ben der er sprunget af el.lign -
OMG!! ret vildt men som Kenny siger så har den der stamcelle forskning ik været helt forgæves
-
Det lyder mest af alt som en Prima Aprilis joke, man drysser lidt pulver på fingren og så vokser det ud igen
.
Men det vil altså ikke komme bag på mig, hvis om 5-10 år er der fabriker der leverer rå materiale til at sætte på skaden og så bliver det sq lavet i orden af levende superceller, som tilpaser sig og lærer af omkringliggende vævstrukturer hvad de skal blive til. Vanvittig spendende fremtid. -
Wow, det er jo utrolig voldsomt :D!
Jeg har svært ved at tro det, det har jeg virkelig. Jeg er selv nød til at se det dag for dag tror jeg. Et pulver der kan gro nye lemmer? Det lyder altså en kende fantasifuldt.
-
Wooohooo det kan være jeg kan få rigtige korsbånd tilbage i begge knæ
det er sgu alligevel imponerende
-
Oprindeligt indlæg af Kolyzer
OMG!! ret vildt men som Kenny siger så har den der stamcelle forskning ik været helt forgævesDet pulver har ikke noget med stamcelle forskning at gøre, pulveret er lavet af celler fra griseblærer.
I forhold til stamceller som har mange etiske og moralske barrierer er der ikke nogen ved pulveret.Syntes dog også det er vildt at forskerne har kunnet tage en "voksen" stamcelle og ændre cellen så den "Voksede baglæns", istedet for at ældes blev den til en "Embryonic stemcell" (Ved ikke hvad det hedder på Dansk)
-
snif snif .... i smell bullshit ?
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
snif snif .... i smell bullshit ?Så gå i bad...
Ej, men er også selv skeptisk overfor det her..
-
Det var også min første reaktion, og jeg måtte også lige checke datoen for at den ikke blev postet 1 April.
Men hvis det er sandt er det jo vildt nok, syntes ikke det er så langt fra hvad man ellers har set, her mener jeg ører som vokser på ryggen af en mus osv.
-
Oprindeligt indlæg af Malk
Det pulver har ikke noget med stamcelle forskning at gøre, pulveret er lavet af celler fra griseblærer.
I forhold til stamceller som har mange etiske og moralske barrierer er der ikke nogen ved pulveret.Syntes dog også det er vildt at forskerne har kunnet tage en "voksen" stamcelle og ændre cellen så den "Voksede baglæns", istedet for at ældes blev den til en "Embryonic stemcell" (Ved ikke hvad det hedder på Dansk)
Det også rigtig nok, nu hvor jeg lige har se klippet igen, men det er jo også sådan noget man prøver at opnå med stamceller
Synes bar det utroligt at vi befinder os midt i den revolution hvor mennesker "snart" kan behandles ligesom maskiner. Man får lige en ny del her og der og så kører man igen -
Hvis det er bullshit er der godtnok mange store nyhedssider og universiteter og forskere der er med i løgnen: http://www.google.dk/search?q=…official&client=firefox-a
-
Nok en nyhed fra 1 April
-
Nogle der kaster tvivl på det: http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/7379864.stm
Men som jeg har forstået det så får pulveret ikke fingeren til bare at vokse ud, men stopper kappedannelsen så det kan vokse ud, men på den anden side så har jeg heller ikke sovet hele natten
-
Oprindeligt indlæg af bublegum
Nok en nyhed fra 1 Aprildet var det så bare ikke
-
Oprindeligt indlæg af Prectar
det var det så bare ikke
Lige præcis! ingen af links er "added" eller lign på 1 april..
Personligt ville det jo være super, så skal man ikke frygte mine arbejde mere i militæret, men Held of lykke, tror nu stadig vi er nogle år væk fra den færdigbyggede udgave af sådan noget pulver!
-
Wauw:))
Tror ikk helt på det
-
Oprindeligt indlæg af Rolis
Nogle der kaster tvivl på det: http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/7379864.stmMen som jeg har forstået det så får pulveret ikke fingeren til bare at vokse ud, men stopper kappedannelsen så det kan vokse ud, men på den anden side så har jeg heller ikke sovet hele natten
Ja det var også det jeg regnede det ud til, men wtf sker der lige med neglen
Edit* Tror et eller andet sted at der er 1 fjer der er blevet til 5 høns, hvilket ikke skulle forståes bogstaveligt i denne sammenhæng