AsusEEE PC - Tweaks

  • Jeg ved ikke lige, om der er stemning for det her på tweak, men jeg synes, at der mangler en dansk tråd om AsusEEE PC. So here we go :).


    Tråden er ment som et sted man poster ideer til tweaks/mods/programmer til AsusEEE PC, og jeg har placeret tråden i software, da de fleste af disse er softwarebaserede.


    Jeg starter med at lægge ud med de vigtigste applikationer;


    nLite - et fantastisk program til at nedkoge størrelse af windowsinstallationen for at spare på de dyrebare megabytes :P


    EEEctl - det IMO bedste program til overvågning af temperatur samt kontrol af blæser og CPU-speed ;)


    Custom Display Driver - en speciallavet driver, så det bliver muligt at skalere højere opløsninger på maskinen - hertil en lille applikation, så du kan skifte hurtigt mellem de forskellige opløsning.


    Det skal selvfølgelig siges, at jeg INTET har med udviklingen af disse applikationer, så jeg modtager hverken credits eller klager - alt er på eget ansvar :).

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Der er i hvert fald stemning fra min side, endda selvom jeg endnu ikke har erhvervet mig en EEE PC. Regner dog med at skulle have en, min interesse for maskinen blev genoplivet, efter jeg fandt ud af at de har planer om en udgave med 20 GB harddisk.


    Nogle der ved om den er udkommet endnu?

  • D_D, kan du ikke komme med din uforbeholdende mening om maskinen? Er din med dansk keyboard?


    Jeg har været helt pjattet med den siden jeg læste om den første gang! Men efter jeg læste om MSI's Wind U100 notebook er jeg blevet lidt i tvivl.


    Nåh, back on track! :)


    Jeg vil meget gerne læse om tweaks osv til EEE!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *


  • Umiddelbart virkede den pænt lille - faktisk for lille, men efterhånden bliver jeg mere og mere glad for den :)..


    - min er ikke med dansk keyboard, men med engelsk. Har lige fået den hjem fra Hong Kong, jeg kunne ikke få den fra UK, selvom jeg havde ventet tålmodigt i en måned. Jeg har også læst om de andre, men der er ingen af dem, der er en realitet - Asus EEE PC kan du få, og inden MSIs Wind U100 rent faktisk bliver hvermandseje, har jeg nok også udskiftet min EEE - så ingen grund til at vente der..


    - og den koster trods alt heller ikke så meget ;). Har givet 3.300 kr. for min 8 GB - 1 GB RAM - Webcam - 900 MHz (std. clocket ned til 633). Og den kører faktisk fint med windows XP :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Der er i hvert fald stemning fra min side, endda selvom jeg endnu ikke har erhvervet mig en EEE PC. Regner dog med at skulle have en, min interesse for maskinen blev genoplivet, efter jeg fandt ud af at de har planer om en udgave med 20 GB harddisk.


    Nogle der ved om den er udkommet endnu?


    Der er her tale om EEE PC900 @ Linux. Maskinen er officielt bekræftet/udkommet, og der er for nylig blevet muligt at downlode drivere fra ASUSes hjemmeside. Men indtil videre er største model availabe den jeg sidder med - 701 med 8 GB SSD (system) + (op til) 16 GB SDHC (lager, tilkøb).. = 24 GB total

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Nu har jeg også fået mig en lille EeePC (tak til Grau) :) Jeg har installeret XP på den, men har ikke kunne få wlan til at virke!?


    Selve wlan-kortet er installeret og fungere, ilfg Enhedshåndtering... Men når jeg søger efter trådløse netværk finder den ikke noget.


    Jeg har også lidt problemer med nogle af fn-taste funktionerne, bla mute og at skrue op/ned for lyden.


    Kan det mon skyldes at jeg har været lige rigeligt ude med riven da jeg nLite'ede Windows? :)


    EDIT: bublegum, du har ret... Kan dog oplyse at jeg fik det hele til at virke efter en reinstallation af windows. Jeg fulgte denne guide, sådan næsten til punkt og prikke. Nemt at gå til...


    Det kan nok ikke betegnes som en speciel Eee tweak, men dette lille værktøj til messenger er ret smart når man kører så lave opløsninger! Fjerner hurtigt og nemt alt det overflødige skrammel...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

    Rettet en gang, sidst af SpRoX ().


  • Er tråd ikke til tweak i stedet for support ?

  • Nogen der har et godt alternativ til MS Outlook?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • hej der ude jeg vil høre om der ikke er nogle der kan hjælpe mig lidt
    jeg vil gerne ha en eee 900 pc fordi har hørt så meget godt om den men
    jeg står og gerne vil ha backtrack 3 ind på den men ved ikke om den kan det og om
    aircrack understøtter det wlan der er i tror nok det er et Azure 802.11b/g kort der er i


    ps vil blive så glad hvis i kan hjælpe



    M.V.H


    WUBBI