XP x86 vs. Vista x64

  • Hey gutter



    Har nogen ydelses problemer med Vista Ultimate x64 som jeg ville høre om der var nogen der vidste grunden til var.


    Mit system ( se sig, ikke clocked)


    Kørte utroeligt godt på win xp x86, i spil som Crysis kunne jeg gøre alt på High i 1680x1050 osv.. ingen slinger i valsen


    Men i Vista x64, med samme instillinger, kører det så mega råddent at det ikke er til at spille.. musen er langsom om at reagere og frame raten er latterlig..


    En anden ting jeg har lagt mærke til i mit Vista x64 er at skrivebordet, og i det hele taget alle OS aktiviterer også reagerer med langsom framrate.. altså f.eks når man trækker et ikon på skrivebordet og kører musen rundt. så er ""fps" ( eller hvad jeg skal kalde den) meget lav...


    Jeg har nyeste ForceWare, bundkort drivere osv....



    Nogen der ved hvad mit problem kan være ? Det er jo tydeligt ikke til at leve med.

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • fordi vista bruger nogle flere ressourcer. du vil dog næsten kunne få samme ydelse ved at slå Aero fra og sætte vista op til performance

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.