8800 gt blæser kører på max konstant

• har fået et problem, jeg starter computeren op som normalt, men min blæser på mit gfx skruer ikke selv ned som den plejer, dvs at den larmer af helvedets til selvom der ikke er nogen grund til det??

i hvilket program kan jeg manuelt skrue ned for min gpu blæser, ati tool duer ikke, og ntune virker heller ikke!

• Det er ikke sikkert det virker på dit kort, da XFX har lavet nogen der ikke er reference. Det kan ses på stikket til køleren, hvor det kun 2 pin på dem..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• rivatuner virker måske stadig der er et sted i programmet hvor du skal skirve dine driver oplysninger før programmet kan tage efekt. Rivatuner guide det står vidst til sidst i guiden!

Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

• Skal også have mig et XFX 8800gt og har læst lidt om det, der er nogen af dem der kører 100% konstant og Rivatuner skulle efter hvad jeg har læst ikke kunne hjælpe.

Men hey, det bliver nok ikke for varmt så? Skaf dig nogen hørebøffer som en rigtig gamer :D

• mit gfx har virket fint et par uger uden at køre med max rpm, men hvis jeg var dig så ville jeg ikke vælge et xfx 8800 gt, har stortset ikke haft andet end problemer med mit, og nu det her,

så nu bliver det skiftet ud med et 9800 gtx

• forstår bare ikke hvorfor det pludselig er begyndt at køre med max rpm konstant

har prøvet guiden. og alt andet i rivatuner, men der er intet under "fan" der reagere, jeg kan stille alt det jeg vil, men blæser kører stadig max rpm,

så jeg er på bar bund igen"

Oprindeligt indlæg af Danius
    Skal også have mig et XFX 8800gt og har læst lidt om det, der er nogen af dem der kører 100% konstant og Rivatuner skulle efter hvad jeg har læst ikke kunne hjælpe.

Men hey, det bliver nok ikke for varmt så? Skaf dig nogen hørebøffer som en rigtig gamer :D

du har da vist ingen ide om hvor meget det larmer!!!

Oprindeligt indlæg af boon

du har da vist ingen ide om hvor meget det larmer!!!

Ikke på et 8800GT nej, men jeg er godt klar over hvor meget kølere kan larme, jeg kan leve med det så længe jeg har hørebøfferne på.