Nyt kamera.

• Hej.

Jeg har læst en del indlæg omkring køb af nyt kamera herinde, men jeg har ikke fundet et indlæg som dækker mit behov.

Jeg skal ud og købe et kamera som tager hurtige billeder. Altså der skal ikke gå flere sekunder før jeg trykker på knappen til billedet er taget, da det primært er mine 2 børn der skal fanges. Det ville være fint med et kamera der kan tage flere billeder i sekundet? Jeg er ikke en stor fotograf, så spejlrefleks lyder lidt som overkill?

Endvidere har jeg mulighed for at købe det i Usa.
    Smertegrænsen ligger omkring 3-4k.

Håber nogle af jer kloge hoveder vil komme med jeres bud på ovenstående.

MVH
    Skrubabe.

• Du kan jo altid købe et brugt SLR med standard objektiv. F.eks et brugt 400D, det burde du sagtens kunne få hjem til 3-4000,-

• SLR er vist det eneste der tager billedet inden for rimeligt tid efter man har trykket på knappen.
    du burde kunne købe en Canon EOS Rebel XSi som er amrikansk for 450D.
    liveviev på 450 gør at man kan bruge skærmen som søger.
    Det er værd at bemærke at den 18-55 IS man får med der ovre er langt bedre end de kit objektiver der tilbydes her i eu. kameraet koster 4300kr i usa. men du har bedre og mere kamera og i længere tid end man ellers ville have haft med et powershot eller lignende.

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    SLR er vist det eneste der tager billedet inden for rimeligt tid efter man har trykket på knappen.
    du burde kunne købe en Canon EOS Rebel XSi som er amrikansk for 450D.
    liveviev på 450 gør at man kan bruge skærmen som søger.
    Det er værd at bemærke at den 18-55 IS man får med der ovre er langt bedre end de kit objektiver der tilbydes her i eu. kameraet koster 4300kr i usa. men du har bedre og mere kamera og i længere tid end man ellers ville have haft med et powershot eller lignende.

Det er samme is kit objektiv i eu og us det er der ingen forskel på :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Det er samme is kit objektiv i eu og us det er der ingen forskel på :)

det er da glædeligt. det skulle de have startet på da de lancerede 18-55 med is. for den uden is har da samme optiske kvalitet som bunden på en ølflaske.

det er da glædeligt. det skulle de have startet på da de lancerede 18-55 med is. for den uden is har da samme optiske kvalitet som bunden på en ølflaske.

Det har den så absolut ikke nej det er faktisk et helt ok start objektiv. Dog er den nye bedre ingen tvivl om det. Da de begyndte at sende den nye IS udgave ud kom den både i EU og US der har aldrig været gjort nogen forskel.

den var standart i japan da jeg købte mit 20D her i dk.

18-55is er først kommet med nu her da det er en hel ny optik. Den er selvfølgelig ikke med til 20D da det er et gammelt kamera som er afløst to gange.

Fra den udkom er har den været standard som kit optik på 450D. Den er desuden lavet som valgmulighed så der er mulighed for at slippe billigere ved ikke at tage den med.

18-55is er først kommet med nu her da det er en hel ny optik. Den er selvfølgelig ikke med til 20D da det er et gammelt kamera som er afløst to gange.

Fra den udkom er har den været standard som kit optik på 450D. Den er desuden lavet som valgmulighed så der er mulighed for at slippe billigere ved ikke at tage den med.

sådanne var det også dengang. Men jeg vidste ikke den var så ringe. så derfor købte jeg med.
    Tager jeg fejl og den japanske 18-55 var med USM ?

• Der har tidligere været to udgaver af 18-55 den første var uden usm og den der hedder II er med usm. Igen har det været gældende over hele verden :)

Der har tidligere været to udgaver af 18-55 den første var uden usm og den der hedder II er med usm. Igen har det været gældende over hele verden :)

Da jeg købte min 20D med 18-55 uden usm, is og billedkvalitet fik man i japan en anden udgave. om det var med usm eller IS kan jeg ikke huske.

Da jeg købte min 20D med 18-55 uden usm, is og billedkvalitet fik man i japan en anden udgave. om det var med usm eller IS kan jeg ikke huske.

20D kom fra starten uden usm og gik i længden over til at komme med. Dog blev diverse kameraer ikke tilbage kaldt så hvad der stod på lager med den gamle blev selvfølgelig solgt først.