Hvilket lyd-format bruger du?

• MP3 format i højeste bitrate jeg kan få fat i. Det + mit Audiotrak LT 7.1 lydkort er helt fint til mit behov. MP3 formatet er ligesom mange andre valgt da det er det min Creative afspiller bruger.

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har hørt en CD - de bliver købt rippet og lagt ned i en kasse (i kælderen) til alle de andre. Har alt min musik til at ligge på mit mediacenter.

Mvh Stubkier

• Forsøger så vidt muligt at bruge FLAC og ogg.vorbis, da det er åbne formater, men det meste af min musik ligger dog som mp3, da det er det eneste format min bærbare afspiller understøtter.

P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

• FLAC på computeren, mp3 på mp3-afspilleren og nu wma fra TDC for at lytte lidt til noget nyt engang imellem.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Oprindeligt indlæg af Boris
    Musik fra min computer bliver kun brugt til min MP3 afspiller og ligger derfor i det format. En sjælden gang i mellem bruges det dog også til "baggrundstøj".
    Til hverdag hører jeg musik fra CD, men primært vinyl.

:clap:

JAA!!

• Well MP3 er det også mest her.. Ser heller ikke lige nogen grund til at ændre på det, da jeg med mit udstyr med garanti ikke kan høre forskel..

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Oprindeligt indlæg af dB1

YAY!!
    Så håber jeg også du har noget ordentligt grej at spille dem på :clap:

YAY!!

Har jeg da...

Sry for Ot

Og hvis jeg virkelig ender med at lægge musik over er det i WMA Lossless, eller FLAC.

• Mp3 all the way.

Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

Oprindeligt indlæg af Shooqer
    OGG all the way;)

Det er der ellers ikke mange der bruger, syntes det er lidt synd for er faktisk et ret godt format - fylder ikke ret meget, er nemt at arbejde med og lyder en del bedre end MP3 og WMA (når vi snakker de gængse kvaliteter)