Nyt Kamera

• Hejsa
    jeg er lige startet som værnepligtig inde ved søværnet, og skal en tur til grønland at sejle om ikke så lang tid, og det skal der selvfølgelig tages nogen billeder af.
    var også deroppe her i efteråret, og der medbragte jeg et casio exilim (ex-v7) men de billeder jeg tog synes jeg absolut ikke var tilfredsstillende, skarpheden var ikke som jeg havde forventet plus zoomfunktionen var rimelig dårlig. så ville ikke risikere mine billeder denne gang ikke er i orden når jeg kommer hjem, derfor søger jeg råd hos eksperterne.

det jeg søger er et kamera der tager nogen skarpe billeder, samt et kamera der har en lækker zoomfunktion (gerne 10x eller op) og samtidig er brugervenligt.

håber i har nogen gode forslag, da jeg ikke rigtig ved hvilket jeg skal gå efter, om jeg skal ofre mig og tage et spejlrefleks, eller om jeg skal have et "kompakt" kamera.
    er måske ikke så meget for spejlrefleksen pga. prisen på objektiver + størrelsen på kameraet hvis man skal ud i fjeldene at gå evt.

på forhånd tak

• Ville nok kaste mig over et Cano S5 IS som er et super mega zoom kamera. Det har desugen også mulighed for ekstern blitz hvilket imø er en stor fordel.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy